با نسخه پنجم بلوتوث آشنا شوید

گروهی که در حال توسعه و پیشرفت بلوتوث هستند، اعلام کرده‌اند که نسخه پنجم بلوتوث هفته آینده و در تاریخ ۱۶ ژوئن رونمایی می‌شود. مدتی بعد نیز به تلفن‌های همراه، لپتاپ‌ها و سیستم پخش استریو ماشین‌ها وارد خواهد شد.

ما باید تا روز رونمایی از این نسخه منتظر بمانیم تا اطلاعات کاملی در مورد آن بدست آوریم، اما برخی جزئیات و ویژگی‌های نسخه پنجم بلوتوث منتشر شده است که با هم آنها را مرور می‌کنیم.

۱- سرعت بیشتر

جای هیچگونه تعجبی ندارد که نسخه پنجم بلوتوث نسبت به نسل پیشین خود از سرعت بیشتری برخوردار است که توسعه دهندگان این میزان را نسبت به نسخه ۴.۲، حدودا دو برابر اعلام کرده‌اند. با محاسبات سریعی که صورت گرفت، این میزان حدود ۲ مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است. مشخص نیست که کاربران دقیقا می‌توانند به این سرعت دست پیدا کنند یا خیر، اما می‌تواند جهش خوبی در این زمینه به شمار آید.

۲- پشتیبانی از فواصل دورتر

بزرگترین تغییر دیگر در نسخه پنجم بلوتوث را می‌توان محدوده بیشتر تحت پوشش آن دانست. در حالت عادی، برد بلوتوث نسخه ۴.۲ حدودا ۹۰ متر اعلام شده بود که این میزان در نسخه جدید، به حدودا ۳۰۰ متر ارتقا یافته و می‌توان آن را جهشی تقریبا ۴ برابر به حساب آورد. البته توسعه دهندگان اعلام کرده‌اند که محدوده پشتیبانی تا حدود زیادی به دیوایس مورد نظر وابسته است.

۳- پشتیبانی از موقعیت‌های مختلف

نسخه پنجم بلوتوث می‌تواند قابلیت‌های مکانی مختلفی را پوشش دهد و به این ترتیب، تکنولوژی می‌تواند محیط‌های داخلی بیشتری را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، می‌تواند کمک کند تا در اطراف یک فروشگاه، مسیر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

۴- پشتیبانی کامل از اینترنت اشیا

نسخه پنجم بلوتوث کاملا آماده است تا در هنگام استفاده از سیستم هوشمند خانگی، با قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر در خدمت کاربران باشد.

۵- نیاز به استفاده از دیوایس‌های جدید

برخلاف به‌روزرسانی‌های گذشته، برای استفاده از نسخه پنجم بلوتوث شما باید دیوایس خود را تعویض کنید. اگرچه پردازنده‌های گذشته با نسخه جدید بلوتوث در تعامل خواهند بود، اما نمی‌توانید حداکثر کارایی لازم را از آنها انتظار داشته باشید. به نظر می‌رسد که باید بیش از پیش منتظر پرچمداران سال ۲۰۱۷ باشیم.

1 در مورد “با نسخه پنجم بلوتوث آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH