دغدغه‌های اصلی یک فرد مشهور در اینستاگرام برای درآمدزایی

در این مقاله، به بررسی زندگی یکی از کسانی که از طریق اینستاگرام درآمد کسب می‌کند می‌پردازیم و می‌بینیم که او با چه مشکلاتی روبه‌رو بوده و چگونه آن‌ها را حل کرده است.

خانم یوشیرو، ۲۴ سال سن دارد و صاحب وبلاگ و صفحه اینستاگرام به آدرس aww.sam@ است. او در زمینه سبک زندگی و فشن در صفحات اجتماعی فعالیت می‌کند و کار خود را از یک سال گذشته آغاز کرده است و تا به امروز ۱۴۴۰۰۰ نفر فالوور در اینستاگرام دارد که اصلی‌ترین منبع درآمد برای او است و ماهیانه ۱۴۰۰۰ یورو از آن در آمد دارد. هر چند این رقم قابل توجهی برای درآمد از یک صفحه اجتماعی است، ولی بسیاری دیگر هستند که درآمدهای بیشتر از این مقدار دارند و درآمد خانم یوشیرو در مقابل آن‌ها عدد ناچیزی است.

بسیاری از مردم به این فکر می‌کنند که درآمد از طریق صفحات اجتماعی، به تعداد فالوورهایی است که در آن صفحه وجود دارند. ولی خانم یوشیرو موضوع را پیچیده‌تر از این بحث‌ها می‌داند و این راه را بسیار سخت و پر فراز و نشیب می‌داند.

چگونه همه چیز آغاز شد

زمانی که یوشیرو در مقطع ارشد تحصیل می‌کرد، شروع به ساختن کاردستی کرد و عکس آن‌ها را در صفحات اجتماعی منتشر نمود و بازخورد خوبی هم از طرف مخاطبان دریافت کرد. بعد از مدتی، به خاطر زیاد شدن سوالات کاربران در مورد چگونگی ساخت این کاردستی‌ها، خانم یوشیرو تصمیم به راه‌اندازی یک وبلاگ گرفت و در آن نحوه ساخت کار دستی‌ها را توضیح داد.

وقتی که فارغ التحصیل شد، به همبن شیوه ادامه داد و قصد کرد تا کار دستی‌های خودش را بسازد و در اینستاگرام منتشر کند و رفته رفته به تعداد فالوورهای خود در اینستاگرام اضافه نماید.

یوشیرو در مورد درآمد خود می‌گوید: مردم فقط در مورد کسانی که در این زمینه بسیار حرفه‌ای هستند و پول زیادی را کسب می‌کنند، اطلاعات دارند. از این که بگذریم، برخی افراد در همین زمینه هستند که بنا به دلایلی نمی‌خواهند که درآمد آن ها که از این طریق به دست می‌آورند، جایی پخش شود.

یوشیرو در ابتدا برای هر پست در اینستاگرام، ۲۰ یورو درآمد داشت ولی دز همان زمان اشخاصی مانند “آسانو” که مدیرعامل یک آژانس بازاریابی بود، به ازای هر پست از ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو درآمد داشت. اشخاصی که در مورد درآمد آن‌ها صحبت می‌شود، بسیار محدود هستند، به طوری که شما با یک جستجوی ساده می‌توانید حقوق هر شغل شناخته شده‌ای مانند پزشکان در زمینه‌های مختلف و همچنین مهندسان را بدست ‌آورید ولی در مورد کسانی که در اینستاگرام به کسب درآمد می‌پردازند، نمی‌توانید ارقام دقیقی را داشته باشید.

قابل درک است که برخی برندها، می‌توانند از این افراد مشهور استفاده کنند و از آن‌ها به عنوان یک کار تبلیغاتی بهره ببرند و برای محصول خود، مشتری جذب کنند.

یکی از وبلاگ‌های فعال در این زمینه، اخیرا آماری را منتشر کرده بود مبنی بر اینکه برخی از افراد با راه‌اندازی کمپین‌هایی برای برندهای مطرح و تبلیغ کالاهای آن‌ها از طریق اینستاگرام، با این شرکت‌ها قراردادهایی با ارقام بالا می‌بندند. این قراردادها در نگاه اول با ارقامی بسیار بالا توجه هر کسی را جلب می‌کند ولی این کار هم برای خودش پیچیدگی‌های بسیار خاصی دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که یوشیرو با آن مواجه بود، نگاه مردم به کارهایش بود. او همیشه متهم به این می‌شد که درآمدش را پیش اقوام و دوستانش فاش نمی‌کند. او در مورد پولی که کسب می‌کند، می‌گوید: من بیشتر در آمد خودم را صرف همین کاردستی‌هایی می‌کنم که در اینستاگرام  منتشر می‌شود و سعی می‌کنم ایده‌های بهتری را با مواد اولیه متفاوت اجرا کنم و نظرات مردم را در مورد کارهایی که می‌سازم، بدانم.

همکاری با برندهای مختلف

یوشیرو در مورد همکاری خود با بعضی کمپانی‌ها می‌گوید: چند وقت پیش شروع به همکاری با یک کارخانه تولید جوراب کردم، به طوری‌که آنها از من خواسته بودند که برخی از طرح هایی که در اینستاگرام روی کار دستی‌های خودم کشیده بودم، بر روی محصولات‌شان پیاده کنند. سخت‌ترین بخش این همکاری این بود که آن‌ها در ابتدا از من می‌خواستند تا این کار را به صورت رایگان برایشان انجام دهم ولی با صحبت‌هایی که انجام دادیم، یک قرارداد (که ارزش آن مخفی است) با آن شرکت بسته شد و من طرح‌های مد نظر را به آن‌ها فروختم.

تا مدت زیادی، درآمد یوشیرو از ۲۰ یورو به ازای هر پست بیشتر نمی‌رفت تا اینکه با یکی از دوستان خود به اسم Erica Domesek که صفحه‌ای با ۱۶۹K فالوور دارد، همکاری کرد و برخی از شیوه‌های جذب مخاطب بیشتر را آموخت و به کار گرفت. بعد از آن درآمد، یوشیرو توانست با جذب اسپانسر درآمد خود را به ۱۷۵ یورو به ازای هر پست افزایش دهد.

امروزه یوشیرو به ازای فعالیت خود در  اینستاگرام، ماهانه مبلغ ۱۴۰۰۰ یورو فقط برای انتشار عکس محصولاتش از اسپانسر دریافت می‌کند. البته بسته به محصول ارایه شده و زمان انتشار آن عکس، مبلغ دریافتی گاهی متفاوت می‌شود.

یوشیرو در آخر خلاقیت را مهم‌ترین عامل برای فعالیت و کسب درآمد در این حوزه می‌داند و اضافه می‌کند که شرکت‌ها همواره به دنبال خلاقیت هستند و همیشه کسانی وجود دارند که ایده‌های نوینی داشته باشند، پس به طور مداوم باید سعی کرد که کار خود را در بهترین حالت و خلاقانه‌ترین روش انجام داد تا از بازار رقابتی عقب نماند.

او همچنین فکر می‌کند که ارتباط داشتن با کسانی که ایده پردازی می‌کنند و ذهن خلاقی دارند، یکی از عوامل پیشرفت است.

امروزه، تاثیر گسترده صفحات اجتماعی در زندگی، خود به یک شیوه درآمدزایی و تجارت تبدیل شده است و آشنایی با روش‌های نوین و استفاده از ایده‌های برتر می‌تواند به پیشرفت هر کس در این زمینه کمک کند.

به صفحه اینستاگرام آتی‌رسان بپیوندید

2 در مورد “دغدغه‌های اصلی یک فرد مشهور در اینستاگرام برای درآمدزایی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH