اوباما بالاخره با گوشی قدیمی بلک‌بری خود خداحافظی کرد

رییس جمهور اوباما از موقعی که به این سمت منصوب شد، یک گوشی همراه بلک‌بری مدل ۸۸۳۰ داشت ولی بالاخره در کمتر از یک سال مانده به پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، او تصمیم گرفته که گوشی خود را عوض کند. او که مهمان برنامه شبانه جیمی فالون، مجری معروف آمریکایی بود، گفت که به تازگی یک گوشی هوشمند به او داده شده است تا جایگزین گوشی قدیمی‌اش بکند.

او ادامه داد که گوشی موبایلش به دلیل مسایل امنیتی شدید، به طور خاص قفل می‌شود و او اجازه ندارد که با گوشی خود زنگ بزند، آهنگ گوشی کند، پیامک ارسال کند و یا حتی عکس بگیرد. اوباما گفت گوشی من مانند یک گوشی اسباب بازی است که شما به یک بچه ۳ ساله می‌دهید تا با آن خودش را سرگرم کند.

این حرکت کاخ سفید، خیلی تعجب بر انگیز نبود. به این دلیل که دو سال پیش اعلام شده بود که کاخ سفید به دنبال جایگزینی بلک‌بری با یکی از شرکت‌های سامسونگ و یا ال‌جی بوده است. اگرچه دستگاه‌های بلک‌بری همچنان ایمن هستند اما کمتر در دولت استفاده می‌شوند.

از آنجایی که سیستم عامل‌های اندروید و IOS از لحاظ امنیتی پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و مسایل امنیتی فراوان (مانند رمزنگاری دو طرفه پیام‌ها) در این سیستم عامل‌ها پیاده سازی شده است و همچنین از طرفی دیگر برنامه نویسان رغبتی برای گسترش برنامه‌های بلک‌بری ندارند چون محبوبیت سیستم عامل دستگاه‌های بلک‌بری به شدت در مقابل دو رقیب سرسخت خودش کمتر است، کاخ سفید کم کم به این فکر افتاده است که از محصولات شرکت‌های دیگر استفاده کند.

2 در مورد “اوباما بالاخره با گوشی قدیمی بلک‌بری خود خداحافظی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH