مشاهده نحوه شکل‌گیری ترافیک با شبیه‌ساز

ترافیک، به پدیده‌ای تبدیل شده است که در هر شهر و کشوری به چشم می‌خورد. اگر مایل هستید ببیند که ترافیک‌ها چگونه ایجاد می‌شوند، می‌توانید به وبسایت شبیه‌سازی ترافیک مراجعه کنید. این شبیه‌ساز، به شما نحوه شکل‌گیری ترافیک را در یک مسیر دایره‌ای شکل نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با ماشین‌های حرکت‌کننده در مسیر بازی کرده، آنها را جابجا کنید و سرعت و شدت حرکت آنها را نیز تغییر دهید و ببینید که این تغییرات، تا چه حد می‌تواند روی ایجاد ترافیک تأثیرگذار باشد. مسئولان سایت قول داده‌اند که سایر شکل‌های حرکتی مانند رمپ‌ها را نیز به این مجموعه اضافه نمایند.

ترافیک معمولا به واسطه بسته شدن خط‌ها، تقاطع‌ها و یا چراغ‌های قرمز که باعث کاهش سرعت ماشین‌ها می‌شوند، رخ می‌دهد. اما برخی اوقات می‌تواند به واسطه ترمزهای ناگهانی یا تعویض خط ماشین‌ها نیز ایجاد شود.

یکی از عوامل جلوگیری از ایجاد ترافیک، تعیین محدوده سرعت است. زمانی که تمامی خودروها با یک سرعت مجاز و مطمئن حرکت کنند، دلیلی برای ترمزهای ناگهانی یا تعویض خط ماشین‌ها وجود ندارد. لذا اگر ترمزهای ناگهانی وجود نداشته باشد، مطمئنا ترافیکی نیز به وجود نخواهد آمد.

1 در مورد “مشاهده نحوه شکل‌گیری ترافیک با شبیه‌ساز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH