هر آن چیزی که در رابطه با iOS 10 بایستی بدانید!

همانطور که مستحضر هستید در کنفرانس دیشب، اپل از iOS 10 رونمایی کرد و پس از شایعات فراوان، بالاخره اپل این پلتفرم خود را به‌روز کرد. ویژگی‌های فوق‌العاده زیاد و جدیدی به iOS 10 اضافه شده و کارایی آن نیز بسیار بهبود یافته است. در این مطلب می‌خواهیم به صورت جامع و کامل، تغییرات نسخه جدید آی‌او‌اس را با شما در میان بگذاریم.

Howyousayit

در iMessage شما می‌توانید بسته به نحوه گفتار جملات (با صدای بلند یا کاملا آرام)، انیمیشن‌های مختلفی را هنگام ارسال متن خود مشاهده کنید.

writeityourself

شما می‌توانید برای طرف مقابل با دست خط خود، متنی را ارسال کنید. شخصی که دریافت‌کننده این پیغام است، آن را دقیقا به مانند نحوه نوشتن شما به صورت انیمیشن خواهد دید.

letscelebrate

شما هنگامی که عباراتی مانند Happy Birthday یا Congratulations را تایپ و ارسال می‌کنید، به صورت خودکار انیمیشن‌هایی در پس زمینه صفحه نمایش اجرا می‌شود که زیبایی خاصی به این متن می‌دهد.

invisibleink

شما می‌توانید تصاویری را به صورت محو برای شخص مقابل ارسال کنید که با کشیدن انگشت بر روی آن، تصویر اصلی را مشاهده نماید.

tapback

به عنوان پاسخ سریع برای برخی متن‌ها، می‌توانید از شش گزینه پیش‌فرض مانند لایک یا دیس‌لایک یا … استفاده نمایید.

addpersonaltouch

شما می‌توانید روی تصاویر یا ویدئوهایی که با دوربین شکار کرده‌اید، مواردی مانند ضربان قلب با گلوله آتش یا… را اضافه کنید.

stickers

فروشگاه استیکر جدیدی برای iOS 10 در نظر گرفته که می‌توانید از تنوع بی‌نهایت زیاد آن، لذت کافی را ببرید.

taptoreplaceemoji

در iOS 10 اگر متن‌هایی را بنویسید که با کدهای Emoji‌ها همخوانی داشته باشد، می‌توانید این شکلک‌ها را جایگزین متن خود کنید.

imessageapps

شما می‌توانید به اپلیکیشن‌های دلخواه در iMessage خود دسترسی داشته و دیگر نیازی نیست تا از آن خارج شوید.

siri

سیری بسیار هوشمندتر شده و می‌تواند با تمامی اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور تعامل برقرار کند. به عنوان مثال می‌توانید به وسیله سیری از طریق اپلیکیشن Lyft درخواست تاکسی کنید.

maps

اپلیکیشن Maps بسیار پیشرفت کرده و حالا شما می‌توانید از داخل این نرم‌افزار، میز مورد علاقه خود را رزرو کنید.

streetsmarter

Maps همچنین می‌تواند تشخیص دهد که در برخی مواقع، شما قصد سفر به چه محدوده‌ای را دارید و بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد.

searchalongroute

شما می‌توانید بین گزینه‌های در مسیر خود جستجو کرده و به عنوان مثال، نزدیک‌ترین پمپ بنزین یا رستوران را پیدا کنید. اپلیکیشن Maps همچنین به شما می‌گوید که در صورت رفتن به این مکان‌ها، چه مقدار از زمان شما صرف شده و چقدر دیرکرد خواهید داشت.

homesmarthome

اپلیکیشن جدید Home به شما اجازه می‌دهد تا تمامی وسایل هوشمند منزل خود را به راحتی کنترل کنید. شما می‌توانید تمامی این کارها را تنها با لمس یک گزینه انجام دهید.

music

اپلیکیشن Music به صورت کامل بازطراحی شده است. به این ترتیب شما می‌توانید تعامل راحت‌تری با موزیک‌های خود برقرار کنید. همچنین امکان نمایش متن موزیک‌ها نیز به این نرم‌افزار اضافه شده است.

raisetowake

با برداشتن آی‌فون خود از روی میز، صفحه نمایش آن روشن شده و نوتیفیکیشن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند.

touchandgo

قابلیت‌های لمس سه‌بعدی اپلیکیشن‌ها بهبود یافته و برخی نیز به تازگی از این قابلیت بهره خواهند برد.

richnotifications

شما می‌توانید تصاویری که در قالب پیغام برای شما ارسال شده است را از طریق نوتیفیکیشن‌ها و بدون باز کردن دیوایس مشاهده کنید. همچنین می‌توانید پاسخ سریعی به پیام‌ها ارسال نمایید.

predictions

کیبورد iOS 10 بسیار باهوش شده و لحن نگارش شما را تشخیص می‌‌دهد. همچنین در مواقع لزوم، گزینه‌های خاصی را به شما پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که در پیغام خود عنوان I’m available at را تایپ کنید، به صورت خودکار زمان‌های خالی موجود در برنامه روزانه شما به عنوان پیشنهاد ظاهر می‌شود.

news

اپلیکیشن News بهبودهای خوبی را به خود می‌بیند و از پیش بسیار کاربردی‌تر شده است.

beenthere

اپلیکیشن Photos در iOS 10 بسیار هوشمند شده و اجزای تصویر را به خوبی تشخیص می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید بین عکس‌های خود بر اساس جزئیات تصویر جستجو کنید.

yourpast

خاطرات گذشته را مرور کنید! قابلیت دیگری که به Photos اضافه شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا خاطرات گذشته خود را مرور کرده و از آنها یک کلیپ فوق‌العاده تهیه کنید.

applepay

سرویس Apple Pay از طریق نسخه وب نیز در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید از طریق مرورگرها داخل فروشگاه‌های مختلف بگردید و هر زمان که نیاز داشتید، از Apple Pay خرید خود را انجام دهید.

typing

در iOS 10 می‌توانید به صورت همزمان به دو زبان مستقل، بدون اینکه کیبورد را عوض کنید، با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید یا به تایپ کردن در قسمت‌های مختلف بپردازید.


در iOS 10 توجه خاصی بر روی امنیت کاربران صورت گرفته و تمامی ویژگی‌های اشاره شده، تنها در داخل دیوایس اتفاق می‌افتد و اطلاعاتی از دستگاه شما خارج نخواهد شد. زمانی که اطلاعاتی را با اپلیکیشن‌هایی مانند سیری یا Maps رد و بدل می‌کنید نیز تمامی این اتفاقات، به صورت رمزنگاری شده انجام می‌پذیرد و هیچ شخصی به جز خود شما، از آن باخبر نخواهد بود.

اگر از برنامه‌نویسان اپل هستید، می‌توانید هم اینک دیوایس خود را به iOS 10 آپدیت کنید و از امکانات آن استفاده کنید. در صورتی که قصد انجام این کار را دارید یا تا به این لحظه دیوایس خود را به روز کرده‌اید، حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

iOS 10 برای دیوایس‌های زیر در دسترس خواهد بود:

آی‌فون‌ها

آی‌پد‌ها

  • آی‌ید نسل چهارم
  • آی‌پد مینی ۲
  • آی‌پد مینی ۳
  • آی‌پد مینی ۴
  • آی‌پد ایر
  • آی‌پد ایر ۲
  • آی‌پد پرو ۹.۷ اینچی
  • آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی

آی‌پاد‌ها

  • آی‌پاد تاچ نسل ششم

4 در مورد “هر آن چیزی که در رابطه با iOS 10 بایستی بدانید!”

    1. مهدی ده نبی

      فعلا که اضافه نشده. اما این نسخه بتا هست و احتمالا به نسخه اصلی که مهر ماه عرضه میشه اضافه میکنن. شاید هم در آپدیت های بعدی اضافه بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH