سایه ویندوزفون بر سر رقبا!

OSFight

بعد از همکاری نوکیا و مایکروسافت ومعرفی ویندوزفون ۸، پیش بینی اولیه مایکروسافت از بازار سیستم عامل‌ها افزایش سهم ویندوزفون و تسخیر ۱۰ درصدی این بازار است، بازاری که بزرگانی همچون اندروید و ios در صدرآن قرار دارند. حال پس از گذشت ۷ ماه از معرفی ویندوزفون ۸ شاهد رشد چشمگیر این سیستم عامل در برخی کشورها هستیم.
با توجه به لیست ارایه شده در مجله نیویورک تایمز در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ سهم ویندوزفون درکشورهای زیر بیشتر از ios اپل بوده است .این کشورها شامل: آرژانتین، هندوستان، لهستان، روسیه، آفریقای جنوبی، اوکراین و برخی از کشورهای اروپای شرقی چون کرواسی است.
با توجه به دو جدول زیر در کشورهایی همچون ایالات متحده و آلمان سهم ios نسبت به سال گذشته کاهش یافته واین درحالی است که سهم ویندوزفون در این کشورها رو به افزایش است.

4-1-2013kantarwp2 4-1-2013kantarwp3 نکته قابل توجه در این جدول رشد ۷.۷ درصدی ویندوزفون در کشور ایتالیاست که از رقبای خود بیشتر است.
بدون شک مایکروسافت این رشد چشمگیر خود را مدیون شراکت با نوکیاست، شرکتی که با ارایه پرچمدار ویندوزفون یعنی lumia 920 و معرفی گوشی‌های میان قیمتی همچون لومیا ۵۲۰، ۶۲۰ و ۷۲۰ رنج قیمتی ویندوزفون را از پایین تا بالا پر کرد و باعث افزایش سهم ویندوزفون دربازار سیستم عامل‌ها شد.
حال که مایکروسافت بازار کشورهایی همچون روسیه و هند (الان جمعیت هند چقدره ؟!) را در دست گرفته، آیا می‌تواند به این روند روبه رشد خود ادامه داده و رقیبی جدی برای اندروید یا ios باشد؟ نظر شما در این باره چیست ؟

10 در مورد “سایه ویندوزفون بر سر رقبا!”

  1. ویندوز فون یه جاهایی دارای جذابیته ولی از نظر رابط کاربری واقعا در مقابل اندروید و ios کوچیکه.فقط باید با گوشیهای ویندوزفون کارکرده باشید تا منظور منو متوجه بشید!

    1. دوست عزیز! ظاهرا شما خودتون با ویندوز فون کار نکردید! وگرنه این حرف رو نمیزدید! فقط شما یه تیکه شاهکار مایکروسافت رو در نظر بگیر(رم گوشی) در مقابل این گرافیک و کاشی های زندشو اگه اندروید و iOS بخوان اجراش کنن فقط 2 گیگ رم میخوان تازه با کلی لگ و هنگ! ولی مایکروسافت حتی تو بعضی مدلاش با 512 مگ رم قدرت آیفون 5 رو زیر سوال میبره . قدرت بکارگیری cpu بماند که اندروید هنوز نتونسته 4 هسته ای رو ساپورت کنه! دو هسته ایاشم لنگ میزنن! من متعصب نیستم خودمم گوشی اندروید زیاد داشتم ولی باید طرف حق رو دید و بابت پولی که میدی تکنولوژی ناب رو گرفت نه یه مشت اپلیکیشن دزدی از شرکت اپل !

  2. سارا صریحی

    شاید یکی از دلایل رشد ویندوز فونها حس نوستالیژیکی هست که همه به ویندوز داریم.
    البته من تصورم اینه که تو ایران اندروید بهترین گزینه است.

    1. احمد نیازی

      توی ایران اندروید به درد جوجه عشق تکنولوژی های بی سواد و بی پول میخوره! یه چیزی در حد گوشی چینی هایی که چندسال پیش اومده بود! فقط اسما و روی کاغذ کارایی داره !

  3. آینده خوبی برای ویندوز فون میبینم! تا جایی که کمپانی سامسونگ از اندروید دست برداره و ویندوز فون هاشو وارد بازار کنه. عملا در حال حاضر اندروید کاملا تکراریه شده با رابط کاربری های تکراری چیزی که سیمبین هم در اواخر عمرش دچارش بود. مرگ اندروید رو دارم میبینم.

    1. دوست من فکر کردی گوگل بیکار میشینه تا اندروید جذابیتشو از دست بده؟ شرکتی به این بزرگی هیچوقت موفقیتش رو براحتی از دست نمیده! حالا دیگه ios بماند.

    2. احمد نیازی

      البته باید منتظر ورژن جدید اندروید یعی کیک لیمو باشیم بعد نظر بدیم. ولی تا اینجای کار حق با شماست! اندروید کم آورده و تمام طرح هاشم دزدی از شرکت apple هستش!

    3. من یه ماهه lumia 920 دارم قبلش هم اس 3 داشتم، یه مدتی هم نوت ! من توی این مدت زمای که دستم صبت به بقیه با lumia 920 بیشتر حال کردم.همه چیزش عالیه! امسال تنها سالی بود که از دوربین دیجیتالم استفاده نکردم! دوربین نوکیا فوق العادهست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH