این سلول‌های خورشیدی را می‌توانید به دور مداد بپیچید!

دانشمندان کره جنوبی در جدیدترین دست‌آورد خود، کوچک‌ترین سلول‌های خورشیدی دنیا را ساختند. این سلول‌ها به قدری کوچک هستند که می‌توانید آن‌ها را دور یک مداد بپیچید! این سلول‌ها می‌توانند در همه گجت‌های همراه استفاده شوند و انرژی مصرفی آن‌ها را تامین کنند.

این سلول‌های خورشیدی از ماده‌ای ساخته شده‌اند که قابلیت انعطاف پذیری دارد و ضخامت آن یک میکرومتر است که این مقدار هزاران برابر کوچک‌تر از سلول‌های خورشیدی مرسوم در دنیا است. جالب است بدانید که ضخامت موی انسان ۱۰۰ میکرومتر است، یعنی این سلول‌های خورشیدی ضخامتی معادل ۱/۱۰۰ موی انسان را دارند.

محققان در موسسه‌ تحقیقات تکنولوژی گوانجو، این سلول‌های خورشیدی را بر روی یک لایه با فشار زیاد و بدون استفاده از چسب یا حرارت، متصل کردند. دانشمندان همچنان در تلاش‌اند که این سلول‌ها را به شکل نوارهایی با شعاع ۱.۴ میلی‌متر در بیاورند.

سلول‌های خورشیدی به عنوان یک منبع اصلی در تامین انرژی در سراسر دنیا کاربرد دارند و کشورهای زیادی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. حالا با استفاده از این ابداع جدید دانشمندان، این امکان فراهم می‌شود که بتوان از این سلول‌ها بر روی سطح‌های خمیده هم استفاده کرد.

۰۱۰۶۲۵aplcover_fig_1-100667334-large

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH