خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر تجارت سامسونگ و ال‌جی در این قاره تاثیر دارد!

اگر در چند روز گذشته اخبار جهان را دنبال کرده باشید حتما خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا توسط رای مردم این کشور را شنیده‌اید. مردمی که پس از پایان همه پرسی تازه به یاد این افتادند که به سراغ گوگل رفته و ببینند اصلا این همه پرسی برای چه برگزار شده بود! اما طبق اعلام Korean Herald، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شرکت‌های کره‌ای تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی، مانند سامسونگ و ال‌جی داشته باشد و دلیل آن هم احتمالا افزایش فروش و مالیات واردات کالا در اروپا است.

این گزارش پیش بینی می‌کند که با خروج انگلیس از این اتحادیه، لوازم خانگی و تجارت محصولات الکترونیک ال‌جی و سامسونگ در اروپا پس از سه سال کاهش فروش، همچنان با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شود. سال گذشته میزان فروش سامسونگ در بازار اروپا ۱۲.۸ درصد افت داشت و کل میزان فروش برابر با ۲۱.۲ درصد از کل فروش در سال ۲۰۱۳ بود. ال‌جی هم وضعیت مناسبی در بازار اروپا ندارد چراکه میزان فروشش در مدت مشابه از ۱۱.۲ به ۱۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین گفته می‌شود شرکت سامسونگ قصد دارد دفتر اصلی خود در اروپا را که در لندن واقع شده به مکانی خارج از بریتانیا منتقل کند، البته هر دو شرکت کره‌ای هیچ خط تولیدی در این کشور ندارند. کارخانه‌های اروپایی سامسونگ در هلند، مجارستان و اسلواکی واقع شده‌اند و ال‌جی هم در هلند خط تولید دارد.

پس از رای ۵۲ درصدی مردم به جدایی بریتانیا از حوزه یورو، شرکت‌های فناوری فعال در اروپا ممکن است با مالیات بیشتری مواجه شوند که پیامد آن افزایش قیمت محصولات و خدمات خواهد بود که در نهایت منجر به کاهش تقاضا می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH