چگونه حساب کاربری خود را در واتس‌اپ حذف و یا غیرفعال کنیم؟!

واتس‌اپ بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان دنیا به شمار می‌رود و روزانه میان هزاران کاربر ارتباط برقرار می‌کند. اگر تلفن اندرویدی شما گم شده یا از بین رفته است، حتما باید حساب کاربری واتس‌اپ را حذف یا غیر فعال کنید تا برای دیگران قابل دسترسی نباشد. در ادامه مطلب با ما باشید تا روش‌های حذف و غیرفعال کردن این سرویس پیام‌رسان را یاد بگیرید:

– حذف حساب کاربری واتس‌اپ

این روش برای حذف حساب کاربری واتس‌اپ از سرویس‌های فعال است؛ اگر سرویس خود را حذف کنید، تمامی فعالیت‌های شما، از قبیل اطلاعات تماس و تاریخچه گفتگوها از بین رفته و قابل بازیابی نیستند و در واقع این موارد قابل مشاهده نخواهند بود:

– مخاطبین و گروه‌ها

– تاریخچه پیام‌ها

– بک‌آپ‌های گوگل درایو

همچنین در دستگاه شما، ارتباط اپلیکیشن با تمامی مخاطبین سینک شده، قطع می‌شود؛ حال اگر می‌خواهید با این پیام‌رسان قطع رابطه کرده و پل‌های پشت سر خود را هم خراب کنید، اپلیکیشن را باز کرده و از مسیر زیر اقدام نمایید:

Settings Account > Delete my account

پس از انتخاب  Delete my account، تصمیم خود را تایید کنید.

androidpit-how-to-disable-delete-whatsapp-account-triptych-1

اگر یک تلفن اندرویدی دارید و اپلیکیش را روی آن نصب کرده‌اید در این مرحله می‌توانید به آسانی حساب کاربری خود را به یک شماره جدید منتقل کنید. (سمت راست تصویر)

غیر فعال کردن حساب کاربری واتس‌اپ:

اگر تلفن همراه شمل مفقود شده یا به سرقت رفته باشد، ممکن است غیر فعال کردن اکانت واتس‌اپ از طریق ارایه دهنده سرویس، مثلا با بلاک کردن سیم‌کارت، روش بهتری باشد. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید اکانت خود را حذف، یا از طریق اپراتور سیکارت خود را بلاک کنید، می‌توانید از طریق خود اپلیکیشن، آن را غیرفعال نمایید؛ البته با غیرفعال کردن سیمکارت، واتس‌اپ همچنان با استفاده از وای‌فای قابل استفاده خواهد بود؛ پس این روش خیلی خوب نیست!

برای غیرفعال کردن سرویس باید یک ایمیل به واتس‌اپ بفرستید تا بلافاصله اکانت شما غیرفعال شود و وقتی که اپلیکیشن را در گوشی جدید نصب کردید، با استفاده از پیام کوتاه یا تماس تلفنی، دوباره آن را فعال نمایید؛ توجه داشته باشید که اگر ظرف مدت ۳۰ روز حساب کاربری خود را دوباره فعال نکنید، به صورت دائمی حذف خواهد شد. برای غیر فعال کردن اکانت خود این مراحل را انجام دهید:

با یکی از سرویس‌های ایمیل (Yahoo, Gmail, Outlook و…) به آدرس support@whatsapp.com ایمیل بفرستید.

در موضوع ایمیل عبارت: Lost/Stolen: Please deactivate my account را وارد نمایید.

در متن ایمیل بنویسید: (شماره تلفن با کد کشور) Lost/Stolen: Please deactivate my account

androidpit-how-to-disable-delete-whatsapp-account-email-support 2

پس از اطمینان از درستی ایمیل، آن را ارسال نموده و منتظر غیرفعال شدن حساب کاربری خود باشید؛ توصیه می‌شود که فقط یک بار این کار را انجام دهید؛ اگر نیاز باشد تیم پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت. فراموش نکنید که در مدت ۳۰ روز باید دوباره اکانت خود را فعال کنید در غیر این صورت برای همیشه حذف خواهد شد.

34 در مورد “چگونه حساب کاربری خود را در واتس‌اپ حذف و یا غیرفعال کنیم؟!”

  1. سلام اگه حساب کاربری رابوسیله ایمیل غیر فعال کنیم خود اپلیکیشن واتساپ از روی گوشی حذف میشه ؟
    من میخوام حساب کاربری را غیر فعال کنم ولی علامت برنامه واتساپ روی صفحه گوشیم باشه امکانش هست ؟ لطفا جواب بدید ممنون

    1
    8
  2. سلام لطفا جهت حذف واتساپ با خط دوم که حتی برنامه نصب شده حذف شده ولی همچنان با همان شماره واتساپ باز شده و گزینه تنظیمات بابت delete account رو هم نداره

  3. سلام واتساپ از روی تبلت اشتباهی ۲ روز پیش حدف شده ولی حساب رو پاک نکردیم حالا نمیشه واتساپ رو تصب کرد
    کد نمیده
    چکار کنم …. یا اگه نصب نشه حساب خود به خود حذف میشه
    لطفا کمک کنید

    10
  4. سلام من اکانت واتساپم مسدود شده و تحقیق کردم که اگه موقت باشه یه زمان سنج میاد اما مال من فقط صفحه ای که میخوایم شمارمونو وارد کنیم میاد ممکنه اکانتم مسدود داعم شده باشه ؟ اینو هم بگم که فقط به کسی که شمارشو نداشتم پیام دادم و از پیام های بی ادبانه استفاده نکردم ایا مسدود داعم شده؟؟؟

    1. امکان حذف پیام هایی که چند ماه قبل فرستاده شده برای مخاطب هست یعنی دیگه برای مخاطب نمایش داده نشه.

      1
      5
  5. سلام.اگر واتساپ رو از روی صفحه نمایش پاک کنیم و بعد از ۵ ماه وصل بشه دوباره.چتا برمیگرده؟

    4
    16
  6. سلام ببخشید اکانت دوستم تو واتساپ فعاله ولی نه بازدیدشو میتونم ببینم نه عکس پروفایلشو چرت؟؟

    3
    10
  7. ببخشید من قبلا اپلیکشن واتس اپ پاک کردم بدون اینکه حساب را پاک کنم ,بعد دوباره نصب کردم ,حال هر چی شماره خودم را میزنم واتس اپ من را باز نمکنه کد هم نمی فرسته ای زمان میده ,بارم کد نمی فرسته چکار کنم

    4
    14
  8. شاهرخ جان شکو

    سلام. کد واتس آپ م ب سرقت رفته یکی دیگه داره از واتس آپ م استفاده میکنه وقتی وارد واتس آپ م میشم میگه حساب شما از سوی واتس آپ مسدود شده . اصلا این اجازه رو نمیده من وارد واتس اپ بشم از تنظیماتش استفاده کنم . لطفا کسی هست جواب منو بده ممنون خیلی نگرانم

    3
    33
  9. سلام اگه چندوقت ازواتساپم استفاده نکنم دیلیت میشه؟ و اگه دیلیت شده باشه و بخوام دوباره نصبش کنم ایا پیامام برمیگرده یانه؟ممنون میشم جواب بدید

    6
    19
  10. با سلام. ببخشید من میخوام اکانتمو حذف کنم، یعنی بعدا نمیتونم واتس اپو بازم دانلود کنم با همون شماره؟

    5
    20
  11. سلام من میخواستم تقریبا هفت ماه از واتس اپم استفاده نکنم چیکار کنم که حسابم از بین نره و دلیت اکانت نشه؟

    5
    27
  12. سلام یه سوال داشتم من باشماره تلفنم به واتس اپ وصل شدم بعد چندوقت قطع شد واتس اپ وصل نمیشه مینویسه حساب واتس اپتون مسدودشد باهرشماره ای وصل میشم یه هفته ای وصل هست بعدش بازحسابم مسدود میشه علتش وراهکارش وبگین ممنون

    1
    7
  13. سلام..من دیشب گوشیم دزدیده شد الانم اون ایمیل حذف اکانت رو فرستادم ازکجا بدونم که واتساپ پاک شده؟

    2
    18
  14. سلام ببخشید یه سوالی برام پیش اومده. من دوستم ۶ ماه گوشیش که واتس اپ داشتو خاموش کرده بود و از سیمکارتشم استفاده نکرده بود. همینطوری سیمکارت تو گوشی و گوشی هم خاموش بود. من الان میبینم دیگه تو لیست مخاطبام نشونش نمیده و تو چتای قبلیمونم که میرم میبینم پروفایلش نیست و مینویسه invite to whatsapp. به عبارتی اکانتش پاک شده. خودش قسم میخوره میگه من پاک نکردم. سوالم ینه که آیا این امکان وجود داره که واتس اپ چون این اکانتش غیرفعال بود پاک کرده باشه حساب دوستمو؟
    با احترام

    7
    31
    1. بله … اگه مدت زیادی از واتساپ استفاده نشه خود به خود غیر فعال میشه … اما اگه دوباره برنامه رو نصب کنن با همون شماره ی قبلی هم میتونن برگردن

      1
      4
  15. سلام ممنون ازمطالبى که گذاشتین گوشیم دزدیده شدمن براى واتساپ ایمیل زدم ولى هنوزم حسابمو نبسته میشه راهنماییم کنین

    2
    28

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH