هر آن‌چه که می‌بایست در رابطه با رابط کاربری جدید سامسونگ بدانید (به‌همراه ویدئو)

اوایل ماه جاری، سامسونگ آپدیتی برای تست‌کنندگان ورژن بتا عرضه کرد و در این ورژن، شاهد بهبودهایی در رابط کاربری جدید تاچ‌ویز در گلکسی نوت ۵ بودیم. انتظار می‌رود که این رابط کاربری جدید به همراه گلکسی نوت ۷ که به‌زودی رونمایی خواهد شد، عرضه شود. در ویدئویی که در انتهای این مطلب برای شما تهیه دیده شده است، می‌توانید تغییرات ورژن جدید رابط کاربری تاچ‌ویز را مشاهده کنید.

در این ویدئو که به زبان ایتالیایی ساخته شده است، شما می‌توانید تغییرات ورژن جدید تاچ‌ویز را از نزدیک ببینید که با کد Grace UX نام‌گذاری شده است.

samsung-galaxy-note-5-touchwiz-grace-ux-2

از ابتدای کار، می‌بینیم که سامسونگ طراحی رابط کاربری جدید تاچ‌ویز را به سمت فلت برده و دیگر به مانند قبل خبری از حباب‌ها نیست. هنگام باز‌کردن فولدرها نیز بکگراند تصویر به صورت محو در آمده و آیکون‌ها نیز بزرگ‌تر از پیش شده‌اند.

رابط کاربری قسمت ویجت‌ها نیز تغییر پیدا کرده است و در ورژن جدید، شما می‌توانید به‌راحتی ویجت‌های مختلف را پیدا کرده و آنها را به‌راحتی حذف کنید و از طرفی دیگر نیز می‌توانید برای ویجت‌ها، بکگراند شفاف تنظیم کنید. بخش‌های مربوط به والپیپر و تم‌ها نیز دچار تغییر شده‌اند.

samsung-galaxy-note-5-touchwiz-grace-ux-4

قسمت جذاب این تغییرات، اضافه‌شدن قابلیت پشتیبانی از سوایپ است. دقیقا به مانند لانچر Nova، شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا روی آیکون اپلیکیشن‌ها، منویی را باز کرده و از گزینه‌های ظاهر شده استفاده کنید. این حالت دقیقا به مانند عملکرد لمس سه‌‌بعدی است که اپل آن را به سیستم عامل iOS اضافه کرد.

samsung-galaxy-note-5-touchwiz-grace-ux-3

پنجره نوتیفیکیشن‌ها و منوی تنظیمات سریع نیز دارای همان رابط کاربری سفید و آبی شده است که در آپدیت اولیه اندروید Marshmallow بر روی گلکسی S6 دیدیم. رابط کاربری این قسمت به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز خود، گزینه‌های موجود در آن را تغییر دهید و همچنین می‌توانید ردیف دوم تنظیمات را نیز (مانند نسخه خالص اندروید) به آن اضافه نمایید.

samsung-galaxy-note-5-touchwiz-grace-ux-5

قسمت تنظیمات هم طراحی جدیدی را خود می‌بیند که بسیار جمع و جور شده و آیکون‌های رنگارنگی نیز به آن اضافه شده است.

به نظر شما آیا رابط کاربری Grace UX روی گلکسی نوت ۷ عرضه خواهد شد؟ البته شایان ذکر است که ویدئویی که در پایین مشاهده می‌کنید، ورژن نهایی این رابط کاربری نیست و مطمئنا سامسونگ، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را به عنوان سورپرایز نگه داشته‌ که در نسخه نهایی آن‌ها را خواهیم دید.

2 در مورد “هر آن‌چه که می‌بایست در رابطه با رابط کاربری جدید سامسونگ بدانید (به‌همراه ویدئو)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH