آیا می‌دانستید که استیو جابز اعتقاد داشته هیچ‌ شخصی گوشی بزرگ نمی‌خرد؟!

اگرچه امسال شرکت اپل دوباره یک آیفون ۴ اینچی (iPhone SE) را معرفی کرد، اما می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند بزرگ (با صفحه نمایش ۵ اینچ و بزرگ‌تر) در حال حاضر از مدل‌های کوچک‌تر، محبوب‌تر هستند و چند سالی هست که این محبوبیت وجود دارد. اما استیو جابز رئیس سابق اپل و یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در دنیای تکنولوژی در چند دهه اخیر، به گوشی‌های بزرگ علاقمند نبود و اعتقادی به موفقیت آن‌ها نداشت.

در ماه جولای سال ۲۰۱۰، استیو جابز در پاسخ به سوالات در رابطه با مشکل آنتن‌دهی آیفون ۴، به این موضوع اشاره کرد که شاید با طراحی گوشی بزرگ‌تر این مشکل رفع شود، البته دست خریدارها به این گوشی نمی‌رسد. استیو جابز اعلام کرد که اپل چنین گوشی را نمی‌سازد چون “هیچ شخصی آن را نمی‌خرد” و به همین دلیل آیفون ۴ مانند اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ به صفحه ۳.۵ اینچی مجهز بود.

شاید منظور استیو جابز این بوده که کسی مایل به خرید آیفون بزرگ‌تر نیست، چرا که گوشی‌های بزرگ اندرویدی (مانند سامسونگ گلکسی S4 اینچی یا اچ‌تی‌سی EVO 4G با صفحه نمایش ۴.۳ اینچی که در نیمه اول سال ۲۰۱۰ وارد بازار شدند) در حال جذب مشتری بودند. در هر صورت، استیو جابز در مورد این قضیه اشتباه می‌کرد. در حال حاضر بیشتر مردم خواهان گوشی‌های بزرگ هستند، حتی اگر در دست‌شان جا نشود و ما فکر نمی‌کنیم به این زودی و یا اصلا تغییری در آن ایجاد شود.

دو سال بعد از معرفی آیفون ۴، در سال ۲۰۱۲، اپل (با مدیریت تیم کوک) اولین گوشی ۴ اینچی خود را با نام آیفون ۵ معرفی کرد. ۲ سال بعد نیز این شرکت آیفون ۶ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ و آیفون ۶ پلاس ۵.۵ اینچی را معرفی کرد که در اصل اعتراف اپل به محبوبیت مدل‌های بزرگ‌تر بود.

استیو جابز در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ درگذشت، در نتیجه نزدیک به ۵ سال است که دیگر او پیش ما نیست و ما قادر به دانستن نظر او درباره آیفون‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی نیستیم. البته شاید او این حقیقت که زمان در حال تغییر است را می‌پذیرفت و همه (شامل خود او) سخنان سفسطه‌آمیزی برای معرفی مدل‌های بزرگ‌تر می‌زدند.

Did-you-know-Steve-Jobs-no-one-would-buy-large-smartphones

2 در مورد “آیا می‌دانستید که استیو جابز اعتقاد داشته هیچ‌ شخصی گوشی بزرگ نمی‌خرد؟!”

  1. هر شخصى ممکنه اشتباه کنه.درسته که استیوجابز یکى از بزرگ ترین و شاید بزرگ ترین مرد دنیاى تکنولوژى بود ولى خب انسان بود.هر انسانى ممکنه اشتباه کنه.شاید اگه امروز بود اشتباهشا قبول میکرد شاید هم روى همون گوشى۴اینچى قابلیت هایى میزاشت که کسى به گوشى بزرگ تر فکر هم نکنه.

  2. مردم ناچارند گوشی صفحه بزرگ بخرند …

    برای مثال خود من به دلایل محدودیت و سختی انتقال فایل سمت ایفون نمیره با این که بهترین و روان ترین سیستم عامل هست

    یک گوشی درست و حسابی هم که از اندروید میخوام بخرم که اکثرا صفحه نمایش های بسیار بزرگی دارند

    بهترین صفحه نمایش برای فبلت ها ۵.۵ و برای گوشی ها ۵ بوده .

    اینطور که داره پیش میره …مخصوصا اینکه نوت هر سال صفحه نمایشش بزرگتر میشه و پرچمدار ها هم همین طور

    در آینده نه چندان دور مفهوم گوشی موبایل از بین میره !!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH