هواوی میت ۹ با چیپست کایرین ۹۷۰ به‌زودی معرفی خواهد شد

اگرچه هواوی امسال از دستگاه‌های زیادی مانند دو پرچمدار خود یعنی P9 و P9 پلاس پرده برداشته، اما هنوز فبلت قدرتمند و پرچمدار خود یعنی Mate 9 را معرفی نکرده است و Mate 8 از نوامبر سال گذشته تا به امروز توانمندترین فبلت آن در بازار است. در این گوشی از ‌چیپست کایرین ۹۵۰ با ۳ یا ۴ گیگابایت رم استفاده شده و باتری آن نیز ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است. بدنه آن از جنس فلز بوده و سیستم عامل اندروید ۶ با رابط کاربری ۴.۰ Emotion UI آن را همراهی می‌کند.

انتظار داریم که این دستگاه تا اواخر امسال رونمایی شود، البته بر طبق گفته‌های هواوی این اتفاق در نمایشگاه IFA در برلین روی نخواهد داد، در نتیجه احتمال معرفی آن در ماه اکتبر یا نوامبر وجود دارد. تا امروز اطلاعات تقریبا زیادی در رابطه با Mate 9 فاش شده که آخرین آن از چین و توسط فعالان این صنعت به بیرون درز کرده است.

براساس این اطلاعات، Mate 9 از چیپ‌ست ۶۴ بیتی کایرین ۹۷۰ با فناوری ۱۰ نانومتری TSMC (فناوری استفاده شده در مدیاتک Helio X30) بهره می‌برد و انتظار می‌رود که از نظر مصرف انرژی کاملا بهینه باشد. تا قبل از این خبر، شایعات به استفاده هواوی از کایرین ۹۶۰ با فناوری ۱۶ نانومتری در این دستگاه اشاره داشتند، اما به نظر می‌رسد هواوی برای رقابت با دیگر بزرگان تصمیم به استفاده از تکنولوژی جدیدتری گرفته است. براساس شایعات هواوی Mate 9 مانند نسل‌های پیشین خود از فلز ساخته شده و در پشت آن سنسور اثر انگشت قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد صفحه نمایش آن ۶ اینچی و از نوع امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی یا QHD خواهد بود. انتظار می‌رود سیستم عامل پیش‌فرض آن اندروید ۷ (نوقا) همراه با رابط کاربری Emotion UI 5 باشد.

Huawei-Mate-8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH