با کمک این ۴ وب‌‌سایت می‌توانید به‌راحتی وسایل خود را تعمیر کنید

همه ما مراقب هستیم تا وسایل مورد نیازمان را سالم نگه داریم و تا جایی که امکان دارد آسیبی به آن‌ها نزنیم. اما ممکن است اتفاق بزرگی مانند خرابی تلویزیون یا خودرو و یا اینکه مشکل کوچک‌تری مثل چکه کردن شیر آب برای شما پیش بیاید. در این حالت می‌توانید هزینه‌های گزافی را برای پرداخت به تعمیرکار حرفه‌ای تقبل کنید تا شما را کمک کند؛ اما راه دیگری هم وجود دارد. می‌توانید نحوه تعمیر و رفع مشکل وسایل خود را یاد بگیرید تا با خرید چند ابزار و صرف چند ساعت وقت، این کار را انجام بدهید. شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟!

مراقب باشید!

قبل از اینکه به سراغ تعمیر وسایل خود بروید، مطمین شوید که اصول اولیه ایمنی را رعایت کرده‌اید. در صورتی که ابزارهای آسیب دیده واقعا گران یا خطرناک به نظر می‌رسند (به خصوص چیزهایی که با شعله آتش و برق درگیر هستند)، توصیه می‌کنیم اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

وسایل الکترونیکی: iFixit

تقریبا با وجود ۲۰۰۰ راهنمای تعمیر مک، ۲۰۰۰ موضوع آموزشی برای تعمیر تلفن همراه و ۱۰۰۰ راهنما برای رفع ایرادات رایانه‌های شخصی، می‌توان گفت که iFixit هرگونه ابزار الکترونیکی را که در اختیار دارید، پوشش می‌دهد. این موارد شامل دوربین، وسایل خودرو، لوازم خانگی و همچنین آموزش‌هایی برای تعمیر رایانه هستند.

۱راهنمایی‌های موجود در این سایت فوق‌العاده دقیق‌ هستند و گام به گام شما را در فرآیند تعمیر ابزارها کمک می‌کنند؛ به عنوان مثال، با راهنمایی که برای تعویض جک هدفون و اسپیکر گوشی گلکسی S3 در این سایت موجود است، در کمتر از ۱۱ مرحله شما به هدف می‌رسید. امتحان کردن راهنماهای iFixit مخصوصا برای کسانی که تجربه کافی در زمینه تعمیرات دارند، لذت‌بخش خواهد بود.

وسایل خانگی: The Family Handyman

با وجود اینکه Family Handyman یک مجله اشتراکی محسوب می‌شود، اما وب‌سایت آن نکته‌های بسیار مفیدی را در زمینه تعمیر ابزارآلات خانگی در اختیار می‌گذارد. این سایت دسته‌بندی‌های مختلفی برای گرمایشی و سرمایشی، الکتریکی، کف ساختمان، ابزارهای موتوردار، نقاشی ساختمانی، کنترل آفات و لوله‌کشی دارد و طیف گسترده‌ای از موضوعات دیگر را هم شامل می‌شود. پیدا کردن بخش دلخواهی که به دنبال آن هستید، همیشه راحت نخواهد بود، اما یک جستجوی ساده می‌تواند راهنمای مورد نیاز شما را فراهم کند.

۲طراحی صفحات در The Family Handyman خیلی خوب نیست، با این حال اولین باری که از آن استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود تا اطلاعات مفیدی را کسب نمایید. برای مثال، ممکن است این طور به نظر برسد که سایت زبانه مربوط به مقالاتی که اطلاعات مورد نیاز شما را در خود دارد، نگه‌داری نکرده‌ باشد، اما با کمی گشت‌وگذار در صفحه مورد نظر آن را پیدا خواهید کرد. همچنین بسیاری از تصاویر به شکل اسلاید نمایش داده‌ می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند تا با مشاهده دو یا سه عکس مختلف ایده‌های بهتری را برای آنچه که احتیاج دارید، بدست آورید.

خودرو: DIY Auto School

تعمیر خودروی شخصی می‌تواند کمی نگران کننده به نظر بیاید، اما DIY Auto School فرآیند انجام این کار را کمی راحت‌تر می‌کند. از بازگرداندن ماشین‌های فرسوده تا تعمیر قسمت‌های فرورفته یک خودرو مواردی هستند که افراد مختلف و حتی مبتدی می‌توانند با آموختن آن به یک تعمیرکار ماشین تبدیل شوند.

۳از آنجایی که  DIY Auto School یک کانال در یوتیوب محسوب می‌شود، سازماندهی صحیحی برای آن انجام نشده‌ است. بنابراین بهترین پیشنهاد برای شما این است که به صفحه مربوط به آن بروید و موضوع دلخواه خود را جستجو کنید. ویدیوهای مختلفی برای چگونگی ترمیم ماشین‌های قدیمی، انجام صافکاری و آسیب‌های ناشی از تصادف موجود است. علاوه بر این می‌توانید تعدادی از ویدیوها را پیدا کنید و با دیدن آن چگونگی رنگ کردن ماشین و برخی از امور رایج مثل تعویض لنت ترمز را یاد بگیرید.

دوچرخه: Park Tool

Park Tool یکی از تولیدکنندگان پیشرو ابزارآلات تعمیر دوچرخه است. در صفحه اصلی بخش تعمیرات، عکس یک دوچرخه قرار داده‌ شده‌ است و تنها کافی است روی قسمتی از دوچرخه که نیاز به تعمیر دارد، کلیک کنید. علاوه بر این در بخش موضوعات متفرقه مقالات مفیدی قرار داده شده‌ که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۴اگر آشنایی کافی با بخش‌های مختلف یک دوچرخه نداشته‌ باشید، ممکن است برخی از موضوعات کمی پیچیده باشند. اصول اولیه تعمیر مانند تنظیم شانژمان، سرویس کردن ترمزها، یا تعویض تیوپ به خوبی توضیح داده‌ شده‌اند و همراه با تصویر هستند تا قادر باشید مانند یک تعمیرکار حرفه‌ای مشکلات آن را برطرف کنید.

یادگیری تعمیر وسایل راه بسیار خوبی برای خودکفایی و صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. نظر شما در این باره چیست؟!

2 در مورد “با کمک این ۴ وب‌‌سایت می‌توانید به‌راحتی وسایل خود را تعمیر کنید”

  1. واقعا عالی بود ولی ای کاش سایت فارسی می گذاشتید تا ما ها که سواد نداریم هم آشنا و بلد باشیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH