سامسونگ و ساخت شیار کارت حافظه سازگار با حافظه‌های Micro SD و UFS

هفته گذشته، سامسونگ اولین سری کارت‌های حافظه UFS دنیا را معرفی کرد. حافظه‌های UFS بسیار سریع‌تر از میکرو اس‌دی هستند و قطعا جایگزین میکرو اس‌دی می‌شوند. به عنوان مثال، سرعت کارت‌هایی که سامسونگ معرفی کرد، ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه برای خواندن و ۱۷۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن بود!

تنها یک مشکل کوچک برای استفاده از کارت‌های UFS وجود دارد و آن این است که شیار این کارت‌ها با میکرو اس‌‌دی متفاوت است. پس نمی‌توان از آنها در محصولات فعلی استفاده کرد. اما سامسونگ برای این مشکل نیز راه‌حلی پیدا کرده است.

این کمپانی کره‌ای شیار کارت حافظه‌ای ساخته که هم با UFS و هم با میکرو ‌اس‌دی سازگار است. سامسونگ می‌گوید:

کارت‌های UFS با شیارهای کنونی کارت حافظه سازگار نیستند. در عین حال، ما سوکتی ساخته‌ایم که هم با UFS و هم با میکرو اس‌دی سازگار است. ما با شرکای خود در صنعت در حال کار بر روی استفاده از این شیار در نسل بعدی محصولات هستیم.

این بدان معناست که اگر محصولات جدیدی خریداری کنید، می‌توانید از کارت میکرو اس‌دی قدیمی خود استفاده کنید یا سراغ کارت‌های جدید و با سرعت بالا بروید. شاید هم سامسونگ از این شیار در گلکسی نوت ۷ استفاده کند. اسکنر عنبیه، نمایشگر خمیده، رم ۶ گیگابتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت از مشخصاتی هستند که تاکنون برای گلکسی نوت ۷ عنوان شده است. کافی است که شیار نامبرده را در نوت ۷ بکار ببرد تا این فبلت را به محصولی پیشرو با فناوری‌های نوین تبدیل کند.

1 در مورد “سامسونگ و ساخت شیار کارت حافظه سازگار با حافظه‌های Micro SD و UFS”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH