با این آموزش بدون گیرنده دیجیتال، کانال‌های دیجیتال را از تلویزیون خود تماشا کنید!

digital-tv

همه ما کم و بیش با شبکه‌های دیجیتالی که به تازگی سیگنال‌های آن وارد خانه‌هایمان شده‌اند آشنا هستیم و می‌دانیم که برای دریافت این شبکه‌ها به یک گیرنده دیجیتالی (Setup Boxfh) نیاز داریم. امروز قصد داریم با شرح روش‌هایی شبکه‌های دیجیتالی را بدون واسطه به تلویزیون خانه‌هایتان بیاوریم، یعنی شما را بی نیاز از خرید گیرنده دیجیتال کنیم! (اون‌هایی که خریدن، ادامه مطلب رو نخونن که ضد حاله!)


قبل از شروع آموزش باید خدمت شما عرض کنم که این تغییرات هیچ گونه آسیبی به دستگاه شما نمی‌رساند و در اصل خود نمایندگی می‌بایست این تغییرات را بر روی آن اعمال می‌نمود تا قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی شوید، حال که آن‌ها شما را از این نعمت محروم ساخته اند، می‌توانید آستین‌ها را بالا زده و خودتان با اعمال این تغییرات، شبکه‌های دیجیتال را به تلویزیون خود بیاورید (حتما می‌خواستند این وسط شرکت‌هایی که گیرنده دیجیتال می‌سازند یه نونی خورده باشند!)

این مقاله را هم بخوانید: چگونه محتوای صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون ببینیم؟!

در ابتدا باید بگویم که اکثر دستگاه‌های موجود در بازار دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند، با این حال می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت و یا مراجعه به دفترچه راهنمای محصول از ساپورت دستگاه خود از این قابلیت اطمینان حاصل کنید.

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون‌های سونی

sony-factory-setting-menu

با انجام این تغییرات ساده می‌توانید گیرنده دیجیتالی اکثر تلویزیون‌های سونی را فعال کنید. برای این کار با زدن دکمه HOME بر روی ریموت کنترل وارد منوی تلویزیون شده ودر قسمتSetting وارد System Setting و سپس General set-up را انتخاب نمایید. بعد از آن با زدن Factory Setting تلویزیون خود را به تنظیمات اولیه که توسط کارخانه اعمال شده است باز گردانید. پس از چند لحظه در منوی ظاهر شده زبان دستگاه را برروی English قرار داده (دیگه زبان دستگاه فارسی نیست، اما عوضش دیجیتالش فعال می‌شه!) و کشور را سنگاپور یا استرالیا قرار دهید. پس از تایید مراحل اجازه دهید که به صورت اتوماتیک به جستجوی کانال بپردازد. پس از مدتی خواهید دید که تلویزیون شما بدون هیچ واسطه‌ای قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی است. اگر قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی نشدید، دوباره مراحل را طی کرده و کشور را از سنگاپور به استرالیا ویا بالعکس تغییر دهید، اگر بازهم قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی نشدید با جستجوی دستی می‌توانید این شبکه‌ها را بیابید (اکثر شبکه‌های دیجیتالی در فرکانس‌های ۶۰۲ و ۶۵۰ یافت می‌شوند).

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون‌های ال‌جی

LG

برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد که من ساده ترین روش‌ها را توضیح خواهم داد.
روش اول: با در اختیار داشتن کنترل مادر تلویزیون‌های ال جی و زدن دکمه ی ADJ و رمز عبور ۰۴۱۳ وارد منوی مخفی تلویزیون شده و پس از ورود به بخش Country Grroup و قرار دادن عدد ۱۶ بجای ۱۲ و تایید آن پس از خاموش و روشن کردن تلویزیون وارد تنظیمات شده و به جستجوی کانال‌ها بپردازید. پس از اتمام خواهید دید که تمام شبکه‌های دیجیتالی بدون هیچ واسطه‌ای دریافت می‌شوند.
روش دوم : شما برای ورود به منوی مخفی تلویزیون به یک گوشی با سیستم عامل سیمبین و پورت اینفرارد مانند N73 ،N95 و… و یک سیم کارت با قابلیت اتصال به اینترنت نیازمندید. حال پس از تهیه مواد لازم برنامه ir remote را از این لینک دریافت کرده و بر روی گوشی نصب کنید (اگر برنامه نصب نشد باید گوشی خودتون رو هک کنید، برای این کار می‌تونید از این روش استفاده کنید). حال برنامه را اجرا کرده واز منوی Option گزینه Add Device را انتخاب نمایید. سپس Tv را برگزیده و از میان برندهای موجود LG را انتخاب کنید. سپس Refresh رازده و نوع سیم کارتی را که اینترنت آن فعال است انتخاب می‌کنیم. حال دوباره Refresh را زده و منتظر می‌مانیم تا یک لیست بلند بالا از سرورهای برنامه دانلود شود (۱۰ ثانیه طول می‌کشه). حال گزینه INSTART Service Menue+EZ Adjus را انتخاب و سپس Mon را تیک می‌زنیم و منتظر می‌مانیم تا فایل‌ها دانلود شود (۲۰ ثانیه). با زدن گزینه TV: LG مشاهده می‌کنید که برنامه به شکل یک کنترل درمی‌آید. حال گوشی را از طرفی که درگاه اینفرارد آن قرار دارد در فاصله ۳۰ سانتی‌متری تلویزیون گرفته و از روی گوشی دکمه ۲ را می‌زنیم، خواهید دید که تلویزیون برای ورود به منوی مخفی از شما رمز عبور می‌خواهد. این رمز در برخی مدل‌ها ۰۰۰۰ ودر برخی دیگر۰۴۱۳ است (این همه دردسر فقط واسه اینکه کنترل تلویزیونت یه دکمه رو نداره واقعا ضد حاله!). حالا مانند روش اول عمل کرده یعنی از بخش Country Grroup عدد ۱۶ را بجای ۱۲ وارد کنید (در بعضی مدل‌ها باید به قسمت Tool Option 3 بروید و مقدار روبه‌روی DIVX را ۱ قرار دهید). دقت کنید که با تغییر به عدد ۱۶ باید مقابل Country Grroup به IR تغییر پیدا کند، اگر این تغییر صورت نگرفت خودتان آن را به IR (در برخی مدل‌ها به AU) تغییر دهید. حال ok کرده و تلویزیون را خاموش و سپس روشن نمایید. اگر به بخش جستجوی کانال‌ها بروید، خواهید دید که DTV به آن اضافه شده و می‌توانید با جستجوی کانال‌ها بدون هیچ واسطه‌ای شبکه‌های دیجیتال را دریافت نمایید.
نکته: در برخی مدل‌ها منوی مخفی با نام EZ adjust و در برخی دیگر با IN start شناخته می‌شود.
توجه: به هیچ عنوان پارامترهای داخل منوها را تغییر ندهید.

این مقاله را هم بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۳ تا ۶ میلیون تومان

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون های سامسونگ

samsung-smart-tv ابتدا نرم افزار ruSamsungTVCommunicator را از این لینک دانلود کرده وسپس آن را از حالت زیپ در آورید (اجرا نکنید). حال کامپیوتر را با یک کابل شبکه (همینی که به مودم و کامپیوتر وصلش می‌کنید و وارد اینترنت می‌شید) به درگاه پشت تلویزیون متصل نمایید. وارد منوی پنل شده و از قسمت Network وارد Network Setting شوید. حال Start را زده و وارد wireless شوید، در این قسمت آی‌پی را برروی Auto بگذارید. حال پس از یک جستجوی کوتاه یک آی‌پی نشان داده می‌شود. آن را را یادداشت کنید. سپس در کامپیوتر نرم‌افزاری را که قبلا دانلود کرده بودید اجرا نمایید. در ابتدا از شما آی‌پی می‌خواهد که در کادر موجود همان آی‌پی که یادداشت کرده‌اید را وارد کنید .هنگامی که نرم‌افزار، آی‌پی را شناخت بالا خواهد آمد (اگه نشد پس یه مشکلی تو یادداشت آی پی داشتید و برید دوباره امتحان کنید). حال نرم افزار را ببندید و تلویزیون را نیز خاموش کنید . همان طور که تلویزیون خاموش است دکمه‌های info-menu-mute-power را به ترتیب (از چپ به راست) پشت سر هم بزنید. خواهید دید که تلویزیون روشن شده و وارد منوی مخفی شده است. هیچ کدام از پارامترها را تغییر ندهید (اصلا نگاهشم نکنید!). حال که تلویزیون داخل سیستم منو یا همان منوی مخفی است نرم افزار را از روی کامپیوتر اجرا کنید، بر روی گزینه factory و سپس ۳speed در روی نرم افزار کلیک کنید. حال می‌بینید که همه پارامترهای سیستم منو در تلویزیون فعال هستند. اکنون قسمت local sat تلویزیون را بر روی ed iran (زبان فارسی شده و دیجیتال فعال می‌شود) و با تغییر info contery از no به استرالیا تغییر دهید. کلیه اپلیکیشن‌های اسمارت تی‌وی‌ها مانند facebook-youtube-bigpondTV- Skype-SocialTV-googleTalk-googleMaps و… به صورت اتوماتیک فعال خواهند شد (در این قسمت هنوز نرم افزاری که دانلود کردین تو کامپیوتر باز مونده). پس از اتمام کار از درون نرم افزار دانلود شده در کامپیوتر بر روی دکمه power کلیک کنید تا تلویزیون خاموش شود. حالا کابل را دراورده و تلویزیون را روشن کنید تا با جستجوی کانال‌ها قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتال شوید. در اسمارت تی‌وی‌های سامسونگ علاوه بر شبکه‌های دیجیتال، تمام اپلیکیشن‌ها نیز از این طریق فعال خواهند شد.

این مقاله را هم بخوانید: لیست قیمت تلویزیون در بازار ایران

توجه: به هیچ عنوان پارامترهای داخل منوها را تغییر ندهید.

نکته مهم: برای اطلاع از دارا بودن دستگاه خود به گیرنده دیجیتالی، به سایت سازنده محصولتان رفته و در کادر جستجو، مدل تلویزیون را وارد نمایید. اگر در مشخصات دستگاه کلماتی مانند گیرنده دیجیتال،DVB-T و… مشاهده نمودید، بدین معناست که محصول شما دارای گیرنده دیجیتال داخلی است.
سایت‌های سازندگان:

تمام این روش‌ها تست شده هستند و اگر مطابق آموزش پیش بروید مشکلی نخواهید داشت، در صورت بروز مشکل تمامی عواقب احتمالی به عهده خودتان خواهد بود!

813 در مورد “با این آموزش بدون گیرنده دیجیتال، کانال‌های دیجیتال را از تلویزیون خود تماشا کنید!”

  1. سلام.چرا شبکه استانی را در گیرنده های دیجیتال اضافه نمی کنید وتمام شبکه های که داخل تلوبیون هستند را به گیرنده های دیجیتال اضافه کنید تا مردم کمتر سراغ ماهواره بروند

  2. ایمان دلاور

    سلام میخواستم بدونم تلویزیون پاناسونیک هم تنظیمات داره که دیجیتالش فعال بشه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1
    2
  3. سلام من تلویزیون پاناسونیک hx750دارم جای ورودی آنتن شکسته لطفا راهنمایی بفرمایید که از اچ دی ام آی یا ورودی های دیگه به طریقی میشه کابل آنتن به تلویزیون متصل کرد؟ممنون

      1. آقا عرض سلام و ادب من ال ای دی سامسونگ پنجاه و پنج دارم فیش ورودی سیم آنتن پشت تلویزیون متاسفانه شکسته و این که فرمودید مستقیما لحیم کن لین کردم فیش زدم هر کاری کردم تصویر نمیاد یه بار اومد دیگه نیومد فکر می کنم لحیمکاری کردم اون جای سوراخش که پایه فیش می خوره گشاد شده می خواستم ببینم هیچ راه دیگه ای نداره از پورتای دیگ اش استفاده کنیم یا مثلا تو بازار تبدیلی نداره که بتونیم استفاده کنیم تور رو خدا لطفا راهنمایی کنید

        1. مجتبی مسکینی

          سلام باید ببینیم که بشه نظر قطعی داد ولی ورودی آنتن دیگه ای وجود نداره
          بهتره به تعمیرکار نشون بدین
          البته میتونید از گیرنده های دیجیتال یا رسیور ماهواره استفاده کنید که دیگه نیازی به پورت آنتن پشت تلویزیون نباشه

  4. آقا مجتبای گل
    سلام
    قربان صاحب اسمت
    یه چندکاره کوچک premier دارم مال دهه 80
    تلویزیونه و کارت خوان و ورودی usb
    اما ورودیش آنالوگه. ورودی سه رنگی نداره که دستگاه گیرنده را واسطه ش قرار بدم.
    یه صنام بزرگ که چندین ورودی سه رنگی داشت رد کردم که از این استفاده کنم. حالا باید اینو بذارمش کنار یا راهی داره؟

    1. نورحسن پولادی

      باسلام تلویزیون سامسونگ LED 3D سری ۷مدل UA46C7770بوده آیا دیجیتال داخلی دارد ما که پیدا نکردیم به انترنت ازطریق آپتور وصل می‌شود WFiنداردچطور میتوانیم دیجیتالش رافعال کنیم ممنون

  5. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید وقتی روی برنامه کلیک میکنم نوشته میاد نه برنامه چیکار باید کنم؟

    3
    4
  6. سلام من ال سی دی ۴۰ سونی که ۱۳ سال پیش خریداری کردم رو دارم
    تو منوی ستینگش سیستم ستینگ رو نداره
    چکار باید کرد ممکنه این امکانات رو نداشته باشه

    4
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH