با این آموزش بدون گیرنده دیجیتال، کانال‌های دیجیتال را از تلویزیون خود تماشا کنید!

digital-tv

همه ما کم و بیش با شبکه‌های دیجیتالی که به تازگی سیگنال‌های آن وارد خانه‌هایمان شده‌اند آشنا هستیم و می‌دانیم که برای دریافت این شبکه‌ها به یک گیرنده دیجیتالی (Setup Boxfh) نیاز داریم. امروز قصد داریم با شرح روش‌هایی شبکه‌های دیجیتالی را بدون واسطه به تلویزیون خانه‌هایتان بیاوریم، یعنی شما را بی نیاز از خرید گیرنده دیجیتال کنیم! (اون‌هایی که خریدن، ادامه مطلب رو نخونن که ضد حاله!)


قبل از شروع آموزش باید خدمت شما عرض کنم که این تغییرات هیچ گونه آسیبی به دستگاه شما نمی‌رساند و در اصل خود نمایندگی می‌بایست این تغییرات را بر روی آن اعمال می‌نمود تا قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی شوید، حال که آن‌ها شما را از این نعمت محروم ساخته اند، می‌توانید آستین‌ها را بالا زده و خودتان با اعمال این تغییرات، شبکه‌های دیجیتال را به تلویزیون خود بیاورید (حتما می‌خواستند این وسط شرکت‌هایی که گیرنده دیجیتال می‌سازند یه نونی خورده باشند!)

این مقاله را هم بخوانید: چگونه محتوای صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون ببینیم؟!

در ابتدا باید بگویم که اکثر دستگاه‌های موجود در بازار دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند، با این حال می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت و یا مراجعه به دفترچه راهنمای محصول از ساپورت دستگاه خود از این قابلیت اطمینان حاصل کنید.

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون‌های سونی

sony-factory-setting-menu

با انجام این تغییرات ساده می‌توانید گیرنده دیجیتالی اکثر تلویزیون‌های سونی را فعال کنید. برای این کار با زدن دکمه HOME بر روی ریموت کنترل وارد منوی تلویزیون شده ودر قسمتSetting وارد System Setting و سپس General set-up را انتخاب نمایید. بعد از آن با زدن Factory Setting تلویزیون خود را به تنظیمات اولیه که توسط کارخانه اعمال شده است باز گردانید. پس از چند لحظه در منوی ظاهر شده زبان دستگاه را برروی English قرار داده (دیگه زبان دستگاه فارسی نیست، اما عوضش دیجیتالش فعال می‌شه!) و کشور را سنگاپور یا استرالیا قرار دهید. پس از تایید مراحل اجازه دهید که به صورت اتوماتیک به جستجوی کانال بپردازد. پس از مدتی خواهید دید که تلویزیون شما بدون هیچ واسطه‌ای قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی است. اگر قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی نشدید، دوباره مراحل را طی کرده و کشور را از سنگاپور به استرالیا ویا بالعکس تغییر دهید، اگر بازهم قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتالی نشدید با جستجوی دستی می‌توانید این شبکه‌ها را بیابید (اکثر شبکه‌های دیجیتالی در فرکانس‌های ۶۰۲ و ۶۵۰ یافت می‌شوند).

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون‌های ال‌جی

LG

برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد که من ساده ترین روش‌ها را توضیح خواهم داد.
روش اول: با در اختیار داشتن کنترل مادر تلویزیون‌های ال جی و زدن دکمه ی ADJ و رمز عبور ۰۴۱۳ وارد منوی مخفی تلویزیون شده و پس از ورود به بخش Country Grroup و قرار دادن عدد ۱۶ بجای ۱۲ و تایید آن پس از خاموش و روشن کردن تلویزیون وارد تنظیمات شده و به جستجوی کانال‌ها بپردازید. پس از اتمام خواهید دید که تمام شبکه‌های دیجیتالی بدون هیچ واسطه‌ای دریافت می‌شوند.
روش دوم : شما برای ورود به منوی مخفی تلویزیون به یک گوشی با سیستم عامل سیمبین و پورت اینفرارد مانند N73 ،N95 و… و یک سیم کارت با قابلیت اتصال به اینترنت نیازمندید. حال پس از تهیه مواد لازم برنامه ir remote را از این لینک دریافت کرده و بر روی گوشی نصب کنید (اگر برنامه نصب نشد باید گوشی خودتون رو هک کنید، برای این کار می‌تونید از این روش استفاده کنید). حال برنامه را اجرا کرده واز منوی Option گزینه Add Device را انتخاب نمایید. سپس Tv را برگزیده و از میان برندهای موجود LG را انتخاب کنید. سپس Refresh رازده و نوع سیم کارتی را که اینترنت آن فعال است انتخاب می‌کنیم. حال دوباره Refresh را زده و منتظر می‌مانیم تا یک لیست بلند بالا از سرورهای برنامه دانلود شود (۱۰ ثانیه طول می‌کشه). حال گزینه INSTART Service Menue+EZ Adjus را انتخاب و سپس Mon را تیک می‌زنیم و منتظر می‌مانیم تا فایل‌ها دانلود شود (۲۰ ثانیه). با زدن گزینه TV: LG مشاهده می‌کنید که برنامه به شکل یک کنترل درمی‌آید. حال گوشی را از طرفی که درگاه اینفرارد آن قرار دارد در فاصله ۳۰ سانتی‌متری تلویزیون گرفته و از روی گوشی دکمه ۲ را می‌زنیم، خواهید دید که تلویزیون برای ورود به منوی مخفی از شما رمز عبور می‌خواهد. این رمز در برخی مدل‌ها ۰۰۰۰ ودر برخی دیگر۰۴۱۳ است (این همه دردسر فقط واسه اینکه کنترل تلویزیونت یه دکمه رو نداره واقعا ضد حاله!). حالا مانند روش اول عمل کرده یعنی از بخش Country Grroup عدد ۱۶ را بجای ۱۲ وارد کنید (در بعضی مدل‌ها باید به قسمت Tool Option 3 بروید و مقدار روبه‌روی DIVX را ۱ قرار دهید). دقت کنید که با تغییر به عدد ۱۶ باید مقابل Country Grroup به IR تغییر پیدا کند، اگر این تغییر صورت نگرفت خودتان آن را به IR (در برخی مدل‌ها به AU) تغییر دهید. حال ok کرده و تلویزیون را خاموش و سپس روشن نمایید. اگر به بخش جستجوی کانال‌ها بروید، خواهید دید که DTV به آن اضافه شده و می‌توانید با جستجوی کانال‌ها بدون هیچ واسطه‌ای شبکه‌های دیجیتال را دریافت نمایید.
نکته: در برخی مدل‌ها منوی مخفی با نام EZ adjust و در برخی دیگر با IN start شناخته می‌شود.
توجه: به هیچ عنوان پارامترهای داخل منوها را تغییر ندهید.

این مقاله را هم بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۳ تا ۶ میلیون تومان

نحوه فعال سازی دیجیتال داخلی در تلویزیون های سامسونگ

samsung-smart-tv ابتدا نرم افزار ruSamsungTVCommunicator را از این لینک دانلود کرده وسپس آن را از حالت زیپ در آورید (اجرا نکنید). حال کامپیوتر را با یک کابل شبکه (همینی که به مودم و کامپیوتر وصلش می‌کنید و وارد اینترنت می‌شید) به درگاه پشت تلویزیون متصل نمایید. وارد منوی پنل شده و از قسمت Network وارد Network Setting شوید. حال Start را زده و وارد wireless شوید، در این قسمت آی‌پی را برروی Auto بگذارید. حال پس از یک جستجوی کوتاه یک آی‌پی نشان داده می‌شود. آن را را یادداشت کنید. سپس در کامپیوتر نرم‌افزاری را که قبلا دانلود کرده بودید اجرا نمایید. در ابتدا از شما آی‌پی می‌خواهد که در کادر موجود همان آی‌پی که یادداشت کرده‌اید را وارد کنید .هنگامی که نرم‌افزار، آی‌پی را شناخت بالا خواهد آمد (اگه نشد پس یه مشکلی تو یادداشت آی پی داشتید و برید دوباره امتحان کنید). حال نرم افزار را ببندید و تلویزیون را نیز خاموش کنید . همان طور که تلویزیون خاموش است دکمه‌های info-menu-mute-power را به ترتیب (از چپ به راست) پشت سر هم بزنید. خواهید دید که تلویزیون روشن شده و وارد منوی مخفی شده است. هیچ کدام از پارامترها را تغییر ندهید (اصلا نگاهشم نکنید!). حال که تلویزیون داخل سیستم منو یا همان منوی مخفی است نرم افزار را از روی کامپیوتر اجرا کنید، بر روی گزینه factory و سپس ۳speed در روی نرم افزار کلیک کنید. حال می‌بینید که همه پارامترهای سیستم منو در تلویزیون فعال هستند. اکنون قسمت local sat تلویزیون را بر روی ed iran (زبان فارسی شده و دیجیتال فعال می‌شود) و با تغییر info contery از no به استرالیا تغییر دهید. کلیه اپلیکیشن‌های اسمارت تی‌وی‌ها مانند facebook-youtube-bigpondTV- Skype-SocialTV-googleTalk-googleMaps و… به صورت اتوماتیک فعال خواهند شد (در این قسمت هنوز نرم افزاری که دانلود کردین تو کامپیوتر باز مونده). پس از اتمام کار از درون نرم افزار دانلود شده در کامپیوتر بر روی دکمه power کلیک کنید تا تلویزیون خاموش شود. حالا کابل را دراورده و تلویزیون را روشن کنید تا با جستجوی کانال‌ها قادر به دریافت شبکه‌های دیجیتال شوید. در اسمارت تی‌وی‌های سامسونگ علاوه بر شبکه‌های دیجیتال، تمام اپلیکیشن‌ها نیز از این طریق فعال خواهند شد.

این مقاله را هم بخوانید: لیست قیمت تلویزیون در بازار ایران

توجه: به هیچ عنوان پارامترهای داخل منوها را تغییر ندهید.

نکته مهم: برای اطلاع از دارا بودن دستگاه خود به گیرنده دیجیتالی، به سایت سازنده محصولتان رفته و در کادر جستجو، مدل تلویزیون را وارد نمایید. اگر در مشخصات دستگاه کلماتی مانند گیرنده دیجیتال،DVB-T و… مشاهده نمودید، بدین معناست که محصول شما دارای گیرنده دیجیتال داخلی است.
سایت‌های سازندگان:

تمام این روش‌ها تست شده هستند و اگر مطابق آموزش پیش بروید مشکلی نخواهید داشت، در صورت بروز مشکل تمامی عواقب احتمالی به عهده خودتان خواهد بود!

813 در مورد “با این آموزش بدون گیرنده دیجیتال، کانال‌های دیجیتال را از تلویزیون خود تماشا کنید!”

  1. باسلام من ال سی دی اروپایی دارم سامسونگ سری6 C650 چگونه آی پی رو بگیرم؟با این روشی که شما گفتید نمیشه

  2. میبخشی من دوباره میپرسم ، چون هنوز خوب قضیه برام تفهیم نشده ، یعنی با این روش میشه کنال های ماهواره ای رو (غیر از کانال های ایران مثل استانی و 1-2-3-4-5 ) رو گرفت ؟ بدون رسیور ؟؟؟ مثل PMC ، manoto و بقیه کانال های خارجی ؟؟؟ بدون رسیور ؟؟؟

  3. سلام گفته بودی روش آسان . اما اینایی که شما گفتین که خیلی سخته من که خودم تکنیسین الکترونیک هستم هم نمیتونم چه برسه به بقیه تازه اگر این مطالب واقعیت داشته باشه که نداره . البته هیچ کاری نشد نداره اما وقت و هزینه اش مهمه که فکر میکنم هموه گیرنده جانبی با صرفه تر باشه

    1. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز این روش ها که اصلا سخت نیست! با این آموزشی که من نوشتم هر کسی میتونه به راحتی خودش دست به کار بشه دیجیتال رو فعال کنه! نمیدونم شما چطوری حساب کردین ولی این روش ها که اصلا وقت گیر نیست واسه تلویزیون های سونی کمتر از 1 دقیقه فعال میشه واسه ال جی و سامسونگ هم زیر 5 دقیقه! اصلا هیچ هزینه ای نداره که؟! نهایت هزینه اش همین چند دقیقه ای هست که شما به نت وصل بودین! این آموزش ها 100 درصد جواب میده یعنی ما که روش خاصی انجام نمیدم خود نمایندگی هم همین کارا رو میکنه و ما هم مطلبی رو که ازش مطمئن نیستیم درج نمیکنیم! من خودم قبل از اینکه این آموزش رو بنویسم رو چند مدل تلویزیون تست کردم بعد که جوابگو بود نوشتم حتی تو کامنتا بعضی از دوستان میگفتن که واسه تلویزیون های پاناسونیک و … هم توضیح بدین ولی من چون این مدل ها در دسترسم نبود توضیح ندادم چون خودم تست نکردم! تو کامنتا هم هستن کسایی که با همین روش ها موفق شدن که دیجیتال رو فعالش کنن! همون گیرنده جانبی که 100 -120 تومنی آب میخوره حتی وقت گیرم هست و شما باید برین بازار و یکی رو خریداری کنین ولی این روش نشستین تو خونه و زیر 5 دقیقه فعال میکنین! منم که دقیقا مو به مو گفتم چیکار کنین واصلا نیازی به دانش خاصی نداره! نمیدونم شما چطور همچین حرفی رو زدید واسم خیلی جالب بود!

      1. سلام جناب مسکینی لطفا برای فعال کردن دیجیتال پاناسونیک که گیرنده ندارن هم امتحان کنید و راهنمایی بفرمایید

  4. سلام آقا مجتبی دوست عزیزبنده اونایی که بعدازمادیدگاه شونوارسال کردن جواب دادی به ماهنوز هیچ جوابی ندادی علاوه برسوال قبلی مشکلی برای tvمن پیش اومده ازوسط صفحه بصورت عمودی خط سفید کم رنگ به عرض 8cmبه صورت غیرواضح نمایان شده است ممنون میشم مراراهنمایی کنید متشکرم

    1. مجتبی مسکینی

      در مورد سوالتون که اگه دیجیتال تلویزیون فعاله و جستجو میکنین ولی کانالی یافت نمیشه پس یا آنتن تون مشکل داره یا اینکه هنوز شهرتون سیگنال ها رو دریافت نکرده!! واسه اطمینان از همسایه ها بپرسین ببینین اونا میتونن کانال ها رو دریافت کنن یا نه ؟!

      1. سلام آقامجتبی ممنونم ازجواب دادن به سوالم من گفتم tvمن منوی کانال های دیجیتال داردمدل دستگاه بندهUA46C8000XRXTWسامسونگ است وخودم ساکن شهرک های استان تهرانم که همسایگان شبکه های دیجتال رادارندواینک ممنون میشم مشکلTVخط سفید وسط صفحه تلویزیونم رااعلام نمایید ممنونم……..ممنونم

  5. سلام و خسته نباشی من یه مبدل دیجیتال ایکس ویژن برای کامپیوترم گرفتم میخواستم بدونم آیا این امکان گرفتن شبکه های ماهواره ای رو هم داره یا نه چه جوری؟
    ممنون میشم جوابمو بدید

    1. خیر محسن جان گیرنده های دیجیتال فقط قابلیت گرفتن شبکه های دیجیتالی را دارد که توسط دکل های فرستنده دیجیتال آن منطقه ارسال میشوند و نمی توا نند شبکه های ماهواره ای را بگیرند.

  6. سلام
    تلویزیون LG من در قسمت کانال یابی تلویزیون دیجیتال دارد اما هیچ شبکه ای دریافت نمی کند ضمنا تلویزیون دیجیتال ره اندازی شده است آیا نیاز به فعال کردن دارد یا ممکن است مشکل از آنتن باشد

    1. مجتبی مسکینی

      اگه جستجو میکنه و پیدا نمیکنه ممکنه آنتن شما مشکل داشته باشه یا اینکه هنوز دیجیتال وارد شهر شما نشده

  7. سوال من اینه که با استفاده از این روش که گفتین میشه کانال های سه بعدی رو هم گرفت ؟ البته اگه اصلأ وجود داشته باشه … یا کلأ کانال های معمولی دیگه رو، در واقع با روش بالا دیگه نیازی به رسیور نیست ؟؟؟ تلویزیون من samsung مدل ES6980

    1. مجتبی مسکینی

      کانال سه بعدی که دیگه نداریم ولی با روش بالا دیگه نیازی به رسیور ندارین و خود تلویزیون همه کانال های دیجیتال رو میگیره

  8. سلام tv من پاناسونیک است آیا گیرنئه دیجیتالی داره ؟ از کجا بدونم و چگونه می تونم تنظیمش کنم؟

  9. مجتبی جان من همه ی بخش ها را به جز بخش (وارد منوی پنل شده و از قسمت Network وارد Network Setting شوید. حال Start را زده و وارد wireless شوید، در این قسمت آی‌پی را برروی Auto بگذارید.) فهمیدم لطفا در مورد این بخش برای تلوزیون های سامسونگ توضیح بیشتری دهید و لطفا بگویید منظورتان از اینکه وارد منوی پنل شوم چیست ؟ منوی کامپیوتر یا تلوزیون؟ با تشکر.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز کابل شبکه رو که وصل کردی برو تو تنظیمات تلویزیون بگرد و آی پی که تلویزیون گرفته رو یادداشت کن! منو تلویزیون ها معمولا با هم یه خورده فرق دارن اگه به اون آدرسی که دادم دسترسی ندارید تو تنظیمات تلویزیون بگردین(معمولا تو بخش وایرلس یا اینترنت میشه آی پی که تلویزیون گرفته رو پیدا کرد!)

  10. سلام جناب آقای مسکینی یه دنیا ممنون ازکارباارزشتون بنده یک دستگاه تلویزیون سامسونگ سریc8880فول اچ دی 3Dدارم منوی دریافت کانال های دیجیتال داردولی به هنگام جستجو کانال های دیجیتال رادریافت نمی کند فقط کانال های آنالوگ رادریافت می کندآیابااین کارکانال های دیجیتال رامی توانم دریافت کنم.مرابه عنوان دوست خودقبول نموده ودرصورت امکان آدرس ایمیل وشماره همراه تان رابرایم ایمیل نمایید.منتظرم بازهم ممنون

  11. سلام خسته نباشید
    من گیرنده دیجیتال سیماران دارم اما شبکه های استانی رونشون نمیده
    اگه کسی نحوه دریافتشو میدونه لطف کنه به ایمیلم بفرستید
    مممننوونم
    mordad2014@yahoo.com

  12. سلام آقا مجتبی واقعا یه دنیا ازتون ممنونم
    من با راهنماییهای شما موفق شدم تلویزیونم رو که همه تنظیماتش که با دست نازنین خودم به هم ریخته بودم درست کنم و از غرغرهای گوش نواز شوهرم در امان باشم
    بازم مر33333333333333333333330

  13. بلال زنگنه

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم تلوزیون سامسونگ مدل la46d550k7mگیرنده دیجیتال داخلی داره یا نه ؟ راستی قابلیت ضبط تصویر چی ؟ ممنون میشم اکه جواب بدید

  14. سلام
    مطلب خیلی خوبیه!
    یک سوال دارم میشه از کابل
    hdmi
    بجای شبکه استفاده کنم و لپتاپ را به تی وی وصل کنم؟
    باز هم نرم افزارش کار میکنه؟ samsung ua32c6900
    ممنونم

  15. محمد مرادی

    اقا مجتبی دستت درد نکنه من با راهنمایی شما دیجیتال تلوزیون ال جی خودمو فعال کردم ممنون ا. راهنماییهای دقیقتون

  16. سلام داداش مجتبی . من یه ال سی دی LG 42 مدل 42P J350R – TA دارم ساخت خود کره هم هست خواستم بدونم آیا این تلوزیون این قابلیت رو داره واگر داره روش اعمالش روبرام توضیح بدین چون دکمه ADJ روئ کنترلش نیست . ممنون
    یاعلی…

    1. مجتبی مسکینی

      یه خورده متن رو با دقت بخونید پاسخ همه سوالاتون داده شده!
      اون دکمه فقط رو کنترل مادر (سرویس) موجوده اگه رو همه کنترل ها بود که دیگه بهش منو مخفی نمیگفتن! واسه اینکه بفهمین دیجیتال داره یا نه تو خود سایت ال جی یا از طریق موتور های جستجو مدل تلویزیون رو سرچ کنید! روش اعمال هم که کامل تو متن توضیح دادم!

  17. سلام اقا من یه دستگاه دیجیتالDNAY خریدم وقتی دکمه epgرو میزنم اصلا هیچ چیزی نمی یاد وقتی که کانال ها رو عوض می کنم مینوسه حالا پایینشم مینویسه بعدی ولی اصلا نمی شه نوشتشو خوند لطفا اگه راه حلشو بلدین همین امروز به ایمیلم راه حلشو بفرستین ایمیلم اینه odgd qv,vd sina75sh@yahoo.com

  18. با سلام
    من تلویزیون LED LG دارم که مدلش 42LED7400 هستش. البته در حال حاضر گیرنده دیجیتالش فعال نیست و با نمایندگی که تماس گرفته بودم گفتند که تکنسین شرکت می تواند این کار را انجام دهد و گیرنده دیجیتال داخلی آن را فعال کند.
    الان که پست شما رو خوندم روش ذکر شده برای تلویزیون های LG ( روش اول ) رو امتحان کردم اما کلید ADJ روی کنترل من نیست ولی بجای آن کلیدی داره که روی اون AD ذکر شده ولی هرچی این کلید رو می زنم عکس العملی نشون نمی ده.
    می خواستم بدونم که آیا این کلید همون کلید مورد نظر هست یا خیر؟ ضمناً در روش دوم این نرم افزار موبایل آیا فقط با سیستم عامل سیمبین کار می کنه و گوشی های سونی اریکسون مدل K750 که درگاه IR داره هم می تونه از اون استفاده بکنه؟
    ممنونم پاسخ بدهید.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز تو متن هم ذکر شده که اون دکمه فقط واسه کنترل مادر (سرویس) هستش و کنترل های معمولی ندارن! اون برنامه هم فقط واسه سیمبین هستش!

  19. با سلام خدمتتون،آقا مجتبی میشه بگید تلویزیون ما که ال جی هست و ملش هم
    ct-21q610px
    هست گیرنده داخلی داره یا نه،از کجا باید بفهمیم؟
    ممنون از زحماتتون

  20. میلاد داودیان

    با سلام تلویزون۴۲le4500ال جی
    گیرنده ی دیجیتال داخلی دارن؟اگه دارن میشه بگین چطوری باید تنظیم کنم؟

  21. میلاد داودیان

    با سلام تلویزون42le4500گیرنده ی دیجیتال داخلی دارن؟اگه دارن میشه بگین چطوری باید تنظیم کنم؟

  22. سلام.آقا مجتبی ببخشید یک سوال داشتم.تلویزیون من سامسونگ مدل 1080p هست.میشه بگی این مدل گیرنده داخلی داره یا نه ؟ ممنون

  23. داداش دمت گرم…ما رو بگو گیرنده هم گرفتیم..ولی با گیرنده مثل سی دی خش دار می گرفت …اعصاب برامون نزاشته بود تو اینترنت دنبال راه حل رفع مشکل گیرنده می گشتم که به پست تو بر خوردم..حالا باید گیرنده رو آبش کنیم …دمت

  24. تلویزیون ال جی که با کانال های دیجیتال مشکلی نداره ، فقط کافیه کانال ها را جستجو کنی دیگه حله

    1. مجتبی مسکینی

      اگه متن رو بادقت خونده باشین گفتم که اول باید مطمئن شین که تلویزیونتون گیرنده داخلی داره یا نه! بعد مراحل رو انجام بدین!متاسفانه تلویزیون شما گیرنده داخلی نداره!

  25. سلام :

    لطف کنید بفرمایید که tv سامسونگ مدل LA32d403e2xzn دیجیتال داخلی داره یا خیر؟(LCD)

    باتشکر: شهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرام

      1. با سلام ،ضمن تشکر از راهنمایی شما ،امیدوارم در زندگی آینده موفق ،پیروز و ………..سربلند باشید

    1. مجتبی مسکینی

      اول باید مطمئن شید که تلویزیون گیرنده داخلی داره یا نه؟! اگه داشته باشه اکثر تلویزیون های سونی با این روش فعال میشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH