با این آموزش کیفیت صدای گوشی‌ اندرویدی خود را افزایش دهید‍!

همه گوشی‌های هوشمند دارای تنظیمات کیفیت و سطح صدا نیستند تا بتوان آهنگ مورد نظر را با وضوح بیشتری شنید. این دو مورد (به علاوه جایگیری مناسب بلندگوها) بزرگترین عواملی هستند که با آن‌ها می‌توان تجربه لذت‌بخشی از پخش موسیقی داشت. در ادامه به چند نکته درباره بهبود کیفیت صدا و افزایش حجم آن برای سیستم‌عامل اندروید اشاره می‌کنیم.

بررسی تنظیمات

شما می‌توانید تنظیمات صوتی اندروید را از بخش تنظیمات گوشی بهینه‌سازی کنید. تمامی گوشی‌هایی که از رابط کاربری اندروید بهره می‌برند این قابلیت را ندارند، بنابراین این روش برای همه پاسخ‌گو نخواهدبود. اگر دستگاه شما مجهز به این تنظیمات است، روند انجام این کار برای شما آسان خواهد بود. در صورتی که برای اولین بار این تنظیمات را تغییر می‌دهید در آینده می‌توانید بخش صوتی گوشی را با سرعت بیشتری تقویت کنید.

برای رابط کاربری TouchWiz، لازم است تا دستگاه صوتی را که (فقط) از آن استفاده می‌کنید به گوشی متصل کنید. سپس به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Sound را انتخاب کنید. از این بخش تنظیمات Audio را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی صدای دستگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

رابط کاربری MIUI گوشی‌های Xiaomi، تقویت‌کننده‌ای را برای هدفون‌ها در اختیار دارد. کافی است به این بخش رفته و نوع وسیله را انتخاب کنید. انتخاب‌های پیش‌رو شامل هدفون‌های توگوشی و معمولی هستند.

۱رابط کاربری سونی به شما امکان استفاده از تنظیمات ClearAudio و اکولایزر را می‌دهد. برای دسترسی به آن به بخش تنظیمات بروید. همچنین رابط کاربری Sense اچ‌تی‌سی قابلیت BoomSound را برای این موضوع فراهم می‌کند، اما هیچ دلیلی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد چرا که صدای خروجی بدون آن غیرقابل تحمل خواهد بود.

دانلود اپلیکشین پخش موسیقی

گزینه دیگری که برای شما وجود دارد جایگزینی برنامه پیش‌فرض موسیقی با نرم‌افزار جدیدی است که بتواند کنترل بیشتری را برای صدا فراهم کند. پیشنهاد ما استفاده از Poweramp یا +Equalizer است. هردوی آن‌ها مجهز به تقویت‌کننده صدا، تنظیمات حرفه‌ای، باس و موارد دیگر هستند. فقط مطمین شوید که پوشه مربوط به موسیقی را در بخش تنظیمات برنامه معرفی کرده‌ باشید.

+Equalizer یک اکولایزر ۵ بانده را در اختیارتان می‌گذارد، در حالی که Poweramp به اکولایزر ۱۰ بانده مجهز شده و تنظیمات کامل‌تری را دارد.
۲۳

دانلود برنامه اکولایز

کنترل‌های پیش‌فرض صدا برای اکثر گوشی‌ها به استثنای دستگاه‌های سونی و OnePlus 2، کامل و جامع نیست. برخی از آن‌ها دارای یک اکولایزر اولیه هستند اما اغلب فقط با اپلیکیشن موزیک از پیش‌نصب شده گوشی کار می‌کنند و هیچ کنترلی را برای پخش‌کننده‌های دیگر ارایه نمی‌کنند.

توجه به این نکته خیلی مهم است که هیچ برنامه‌ای با توجه به قدرت سخت‌افزار و کارایی ضعیف آن‌ قرار نیست معجزه‌ کند اما با داشتن برخی از تنظیمات ساده کیفیت صدا می‌تواند بهبود قابل توجهی را اعمال کند. بنابراین با توجه به انتخاب خودتان یک برنامه مناسب و معقول را انتخاب کرده و دانلود کنید. البته پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن‌های Music Volume EQ و Bass Booster است.

۳۱

اطمینان از جایگیری مناسب بلندگو

ممکن است کمی احمقانه به نظر بیاید، اما اولین چیزی که نیاز به دانستن آن دارید فهمیدن محل خروجی صدای گوشی است. بعضی از گوشی‌ها دارای اسپیکر دوگانه هستند، اما اغلب‌ فقط یک خروجی برای تولید صدا دارند. در صورتی که بلندگو شما با چیزی پوشیده شده باشد بدیهی است که کیفیت صدا به شدت کاهش می‌یابد.

زمانی که از محل قرارگیری بلندگوها مطلع شدید، می‌توانید تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری را برای چگونگی قرار دادن گوشی روی میز (یا در دست) داشته باشید. زمانی که گوشی را در دست نگه می‌دارید (به ویژه در صورتی که اسپیکرها در پایین دستگاه جای گرفته‌اند و مشغول بازی کردن هستید) جلوی بلندگوها را نگیرید و سعی کنید آن‌ها را رو به روی خود قرار دهید.

بررسی پوشیده‌شدن بلندگو

اگر گوشی شما دارای قاب محافظ یا کاور است، می‌تواند روی کیفیت صدای خروجی بلندگوها تاثیرگذار باشد. همه ارتعاشاتی که از گوشی شما خارج می‌شود به وسیله لایه پلاستیکی اضافه از بین می‌رود و این درحالی است که سازنده دستگاه هنگام طراحی سیستم بلندگو آن را در نظر نمی‌گیرد.

۳البته همه قاب‌ها ظرافت گوشی شما مخفی نمی‌کنند. برخی از آ‌ن‌ها جلوی درگاه‌های مهم گوشی مثل جک صوتی، بلندگو یا میکروفون را می‌گیرند. پیش از خرید قاب مطمین شوید که هنگام استفاده از آن قسمت مهمی از دستگاه پوشیده نمی‌شود.

استفاده از هدفون

واقعیت این است که اسپیکر اکثر گوشی‌های هوشمند حتی با استفاده از برنامه‌های قوی و مجهز به اکولایزر، به انداز‌ه‌ای خوب نیستند که بتوان انتظار کیفیت بالای صدای خروجی را از آن‌ها داشت. با این وجود استفاده از هدفون مناسب می‌تواند برخی از تنظیمات صوتی را که گوشی شما قادر به بهره‌مندی از آن نیست برای شما فراهم کند. می‌توانید از این بخش برخی از بهترین هدفون‌های بازار را مشاهده کنید. همه هدفون‌ها با کیفیت نیستند و برای موقیعیت‌های مختلف انواع گوناگونی وجود دارد.

۴تقویت صدای بلندگو

اگر گوشی شما روت شده‌ است، برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توان با چند ترفند ساده حداکثر صدای قابل پخش از اندروید را بدست آورد. برای روت گوشی خود می‌توانید از برنامه‌های این مطلب استفاده کنید. اگر دوست ندارید گوشی خود را روت کنید و برای انجام آن متقاعد نشده‌اید، هنوز هم راه‌هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. کافی است کمی درباره امواج صوتی اطلاعات کسب کنید. در صورتی که دستگاه خود را در گوشه‌ای قرار دهید و بلندگو را هم در جلوی آن تنظیم کنید، صدای بم بلندتری را همراه با طنین بدست می‌آورید. این منطق برای اشیای دیگر هم جواب می‌دهد که می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در اینجا ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH