طرح رجیستر موبایل‌ها تا ۱۲ روز دیگر آغاز می‌شود

مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز اعلام نمود که طرح رجیستر موبایل‌ها از اوایل مرداد ماه آغاز شده و به این ترتیب، شاهد کاهش قیمت بسیار زیادی در بازار موبایل خواهیم بود. به طوری که موبایل‌هایی با قیمت کنونی دو میلیون تومان، حدودا دویست هزار تومان خرید و فروش خواهند شد!

آقای عباس نخعی در این‌باره گفت:

به واسطه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای انجام طرح رجیستر موبایل‌ها، دولت طی لایحه‌ای که در خردادماه ارایه نمود، فرصتی دوماهه برای انجام این کار درخواست کرد و به همین دلیل، تا اوایل مردادماه این طرح در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

در حال حاضر جلساتی به منظور آمادگی همگانی و رسیدن به هماهنگی برای اجرای این طرح در وزارت ارتباطات در حال برگزاری است و کمیته ویژه‌ای که نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت را شامل می‌شود، در جلساتی که سه بار در هفته برگزار می‌شود، قصد دارند تا کلیات این طرح را نهایی کرده و آماده اجرا نمایند.

اطلاعات تمامی گوشی‌ها و موبایل‌های وارداتی در حال حاضر در سامانه‌های مربوطه ثبت و ضبط می‌شود و به این ترتیب، بانک اطلاعات مورد نیاز در حال تکمیل است. در کنار آن، سامانه دیگری نیز در حال بهره‌برداری و آزمایش است که تا اوایل مرداد، آماده به کار می‌شود.

در صورت اجرایی شدن این طرح، تمامی موبایل‌هایی که از طریق گمرک وارد کشور شده باشند، قابلیت استفاده از خدمات ارتباطی را خواهند داشت و سایر دستگاه‌ها به دلیل ورود غیر قانونی و از طریق قاچاق، قادر به دریافت سیگنال‌های ارتباطی نبوده و به این ترتیب، کاملا بی‌ارزش می‌شوند. به عنوان مثال تلفن همراهی که امروزه قیمتی معادل دو میلیون تومان را داراست، بعد از انجام این طرح و آن هم به دلیل ارزش قطعات سخت‌افزاری، نهایتا دویست هزار تومان خرید و فروش خواهد شد!

8 در مورد “طرح رجیستر موبایل‌ها تا ۱۲ روز دیگر آغاز می‌شود”

  1. دولت به شرکت اپل فرصت داده تا قبل از اجرای این طرح نمیاندگی رسمی خودشو توی ایران راه اندازی کنه در غیر این صورت همه گوشی های ایفون از بازار جمع میشن. این طرح به طور ۱۰۰% مردم رو نابود میکنه.

    1. مهدی ده نبی

      تنها کاری که میشه کرد اینه که صبر کنیم و ببینیم که این تصمیم واقعی هست و اجرایی میشه یا نه… چون چندین بار تاحالا این تصمیم گرفته شده…

      در حال حاضر بیشتر دیوایس هایی که توسط کاربرا استفاده میشه از این طریق وارد شده و با انجام شدن این طرح اوپراتورها حدود نود درصد از مشتری هاشون رو از دست میدن

  2. اخه این چه وضعشه خوب۹۰ درصد بازار کشور قاچاقه .یعنی ۹۰در صد گوشیا از کار می افتن؟ اخه این چه برنامه ای .من این همه پول گوشی دادم. اونوقت باید بشه ۲۰۰ هزار تومن

  3. با این طرح ، هموطنان باید قید آیفون و محصولات اپل رو هم بزنند . + شیائومی سایر محصولات چینی و ..

    چون به صورت رسمی وارد کشور نمیشوند …

    1. چه ربطی داره اخه،درسته خیلیا قاچاق هستند ولی بحث سر ورود از گمرک هست که انجام میشه و ربطی به نمایندگیش نداره

      1. ربطش به اینه که دولت ورود کالاهایی آمریکایی رو تحریم کرده در نتیجه آیفون به صورت قانونی نمیشه وارد کشور بشه .

        پس ورود قاچاقشم که رجیستر نمیشه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH