۱۶ حقیقت جالب در مورد مقر جدید اپل!

استیو جابز در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد ساخت مقر جدید اپل را به شورای شهر کوپرتینو اراdه کرد و تنها هدف او، ساخت بهترین ساختمان اداری در دنیا بود. ۴ سال از آن زمان گذشته و اپل در حال تکمیل این سازه در کالیفرنیاست و از ظاهر آن می‌توان حدس زد که آرزوی استیو جابز به حقیقت خواهد پیوست. این ساختمان تا سال ۲۰۱۷ افتتاح نخواهد شد، اما ما از کلیت آن آگاه هستیم و روند ساخت آن را نیز می‌دانیم. در این مقاله نگاهی به قابل‌ توجه‌ترین حقایق در رابطه با این کمپ می‌اندازیم.

استیو جابز مشارکت زیادی در فرآیند برنامه‌ریزی ساخت این بنا داشت!

steve-jobs-was-very-involved-in-the-planning-processدر تابستان سال ۲۰۰۹ استیو جابز طراح ارشد شرکت فاستر و شرکا، نورمن فاستر را فراخواند. در یک ویدیوئی که از جلسه شورای شهر با کمیسیون برنامه‌ریزی کوپرتینو در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، فاستر می‌گوید که استیو جابز اصرار دارد تا در برنامه‌ریزی این مکان مشارکت داشته باشد.

به گفته فاستر یکی از به یادماندنی‌ترین و شاید حیاتی‌ترین بخش‌های پروزه مربوط به سخن استیو جابز با این مضمون بوده که “من را به‌جای یک مشتری، عضوی از تیم خود بدانید.”

در طراحی این بنا از میدانی در لندن که در آن پارکی توسط خانه‌ها احاطه شده‌ و ضلع اصلی محوطه دانشگاه استنفورد، الهام گرفته شده است.

it-was-inspired-partly-by-the-idea-of-a-london-square-where-houses-surround-a-park-and-by-the-main-quad-on-stanford-universitys-campusطرح اولیه با طراحی حلقه‌ای شکل حال حاضر متفاوت بود و حتی محل ساخت آن نیز فرق می‌کرد. فاستر در سال ۲۰۱۴ گفته بود که:

طراحی اولیه دایروی نبود و در ادامه کار به شکل فعلی درآمد، بنابراین ایده ساخت بنا با پارک وسیع از یک فرآیند سخت و پیچیده و بعد از بررسی مدل‌های مختلف، متولد شد.

او همچنین می‌گوید که مکان اولیه ساخت بنا متفاوت بوده و نحوه رسیدن ما به شکل تازه ساختمان جالب است چراکه ما ابتدا یک زمین کوچک را در نظر داشتیم و سپس با خرید زمینی متعلق به شرکت اچ‌پی، سایز پروژه تغییر کرد.

فضای سفینه‌ای شکل آن بیش از ۱۲.۰۰۰ کارمند را در خود جای خواهد داد.

the-spaceship-building-will-house-more-than-12000-employeesساختمان اصلی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هزار متر مربع واقع شده است و محیط آن برابر با ۱.۶ کیلومتر است. ساختمان حلقه‌ای و شیشه‌ای آن طوری طراحی شده تا علاوه بر صندلی‌های زیاد، کارکنان را نیز به همکاری با هم تشویق کند. در کل فضایی بالغ بر ۷۷۰۰ متر مربع برای این کار در نظر گرفته شده است.

بزرگترین قطعات شیشه‌ای منحنی در جهان دیوارهای آن را تشکیل خواهند داد.

the-walls-will-be-composed-of-the-biggest-pieces-of-curved-glass-in-the-worldدو طرف این بنا توسط شیشه‌های خمیده احاطه خواهند شد تا کارکنان قادر به دیدن باغ‌های داخلی و فضای اطراف باشند. بیش از ۳ هزار ورق شیشه‌ خمیده در ساخت دیوارها استفاده خواهد شد. جانی آیو نخستین قسمت نصب شده روی این سازه را بزرگترین قطعه شیشه‌ای منحنی در جهان نامیده است.

این بنا به یک سالن کنفرانس زیرزمینی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر مجهز خواهد شد.

it-will-have-an-underground-auditorium-that-can-seat-1000-people تالار کنفرانس این بنا مساحتی بالغ بر ۱۱۱۴۸ متر مربع و ظرفیت ۱۰۰۰ نفری خواهد داشت و به لطف آنف اپل قادر خواهد بود تا اکثر کنفرانس‌های خود را در آن برگزار کند. این بنا یک لابی و یک بخش پذیرایی نیز خواهد داشت.

پس از اتمام ساخت پروژه، ۸۰ درصد آن را فضای سبز تشکیل خواهد داد.

once-the-campus-is-finished-80-of-the-site-will-be-green-spaceبسیاری از گیاهانی که در این فضا کاشته خواهند شد با تغییرات آب و هوا سازگار هستند. بنا به گفته Whisenhunt، بیشتر این گیاهان بومی بوده و نیاز به آب کمی خواهند داشت. در این کمپ ۷۰۰۰ درخت مقاوم از قبیل بلوط کاشته خواهد شد.

این کمپ انرژی موردنیاز را به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

it-will-run-on-100-renewable-energyاین بنا، انرژی خود را کاملا از انرژی خورشیدی و سوخت‌های زیستی بدست خواهد آورد. ۶۵ هزار متر مکعب پنل خورشیدی بر روی ساختمان اصلی و کارخانه مرکزی نصب خواهد شد. در زمان اوج مصرف، باقی انرژی موردنیاز از شبکه توزیع انرزی‌های تجدیدپذیر خریداری خواهد شد.

سیستم تهویه هوای طبیعی استفاده شده در آن، نیاز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را برای سه چهارم سال از بین خواهد برد.

a-natural-ventilation-system-will-enable-the-main-building-to-go-without-air-conditioning-or-heating-for-75-of-the-year اپل با طراحی سیستم تهویه هوای طبیعی، بیشترین استفاده را از آب و هوای ایده‌آل شمال کالیفرنیا خواهد برد که این کار مانع از افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای او خواهد شد.

اپل از آب بازیافتی برای سبز نگه داشتن فضای خود استفاده خواهد کرد.

apple-will-use-recycled-water-to-help-keep-its-campus-greenبنابر گزارشی از خبرگزاری San Jose Mercury، بیش از ۵۹۴.۰۰۰ لیتر آب، روزانه برای مصارفی از قبیل آبیاری گیاهان و برج‌های خنک‌کننده در این کمپ استفاده خواهد شد.

 ۱۰۰۰ عدد دوچرخه برای رفت و آمد کارکنان در این کمپ موجود خواهد بود.
there-will-be-1000-bikes-on-site-to-help-get-employees-around-campus

چندین کیلومتر مسیر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز در نظر گرفته شده است.

هزینه کل پروژه حدود ۵ میلیارد دلار خواهد بود.

the-entire-project-will-cost-apple-about-5-billion اگرچه تیم کوک اخیرا در مصاحبه‌ای از اعلام دقیق هزینه پروژه خودداری کرد، اما مبلغ صرف شده را حدودا ۵ میلیارد دلار تخمین می‌زنند.

پارکینگ‌های زیرزمینی از خراب‌شدن منظره اطراف، توسط خودروها جلوگیری خواهند کرد.

underground-parking-garages-will-help-keep-vehicles-from-ruining-the-landscape پارکینگ‌های زیرزمینی زیادی برای جلوگیری از تخریب چشم‌انداز و فضای سبز ساخته خواهد شد، علاوه بر آن پارکینگ دیگری بر روی زمین نیز ساخته می‌شود تا مجموع ظرفیت آن‌ها به ۱۰۹۸۰ برسد.

هر دو پارکینگ به ایستگاه‌های شارژ الکتریکی خودرو مجهز شده‌اند، در حال حاضر ۳۰۰ عدد از آن‌ها در نظر گرفته شده و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

یک مرکز سلامتی ۷۰ میلیون دلاری در آن ساخته خواهد شد.

there-will-be-a-70-million-wellness-center

در شمال غریی این بنا یک مرکز سلامتی با مساحت ۹۳۰۰ متر مربع برای خدمت‌رسانی به ۲۰۰.۰۰۰ کارمند ساخته خواهد شد و براساس گزارش‌ها، هزینه آن ۷۰ میلیون دلار است.

یک کافه‌تریا ۵۵۰۰ متر مربعی در آن ساخته خواهد شد.

there-will-be-a-60000-square-foot-cafeteria

داخل ساختمان اصلی و بر روی زمین، فضای نهارخوری ۵۵۰۰ با صندلی‌های متحرک ساخته خواهد شد که قادر به خدمت‌رسانی به ۲۱۰۰ نفر است. در بالای آن نیز یک فضای ۱۸۵۰ متر مربعی برای ۶۰۰ نفر و تراسی با ظرفیت ۱۷۵۰ صندلی در نظر گرفته شده است.

شبکه‌ای از تونل‌ها قسمت‌های مختلف کمپ را بهم متصل می‌کند.

there-is-also-a-network-of-tunnels-connecting-different-buildings-on-the-campus

این تونل‌ها در حال حاضر با خاک پوشانده شده‌اند.

حمل و نقل کارکنان افزایشی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

apple-will-grow-its-transit-program-by-20

اپل به دنبال افزایش ۲۰ درصدی سرویس‌های حمل و نقل خود است تا افراد کمتری با خودروی شخصی به کمپ بروند. با این افزایش، نزدیک به ۵۰۰۰ کارمندی که در اطراف کمپ زندگی می‌کنند با اتوبوس‌های سوخت زیستی به محل کار می‌آیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH