گوگل تایید یونیکد برای ورود اموجی بانوان شاغل به دنیای اموجی‌ها را دریافت کرد

در ماه مه گوگل درخواستی برای یونیکد (مرجع تایید اموجی‌ها) ارسال کرد که در آن خبر از ساخت اموجی مخصوص بانوان شاغل می‌داد و امروز کمیته فنی یونیکد این درخواست را تایید کرد. اموجی‌های جدید، زنان را در یازده شغل مختلف شامل کشاورزی، خوانندگی، تجارت، پزشکی و … نشان می‌دهد که در رنگ پوست‌های مختلف موجود خواهند بود. بنابراین، تعداد اموجی‌های جدیدی که به دنیای شکلک‌های اندروید اضافه می‌شوند به ۱۰۰ عدد رسیده است.

همچنین یونیکد ۳۳ اموجی از بانوان را که در حال حاضر فقط به شکل آقایان موجود هستند، اضافه می‌کند. این ۳۳ شکلک جدید شامل دونده، آرایشگر، افسر پلیس و … خواهند بود. همان‌طور که می‌دانید این اموجی‌ها در نسخه جدید اندروید و سایر سیستم عامل‌ها اضافه می‌شوند.

یونیکد توسط شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک، اپل، مایکروسافت و IBM پایه گذاری شد تا به طور عمده به برنامه نویسی جاوا و XML بپردازد. یونیکد امکان استفاده از کاراکترهای مشابه را در تمام پلتفرم‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، می‌دهد.

در گذشته یونیکد به دلیل عدم رعایت استانداردهای مدرن مورد انتقاد قرار گرفت، در پاسخ به این انتقادها، این سازمان رنگ پوست‌های مختلف و همچنین کاراکترهای مونث را هم در دسته بندی‌های خود اضافه کرد.

emoji

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH