نتایج تکان دهنده تحقیقات: نئاندرتال‌ها آدمخوار بوده‌اند!

نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های نخستین بودند که در اروپا و آسیا سکونت داشتند و هرچند دارای قد کوتاهی بودند ولی دارای کاسه سر بزرگتری نسبت به ما بودند و بدن بسیار قوی و ورزیده‌ای داشتند. شواهد تا اینجای کار حاکی از این بوده که آنها هم تمدن داشته و لباس می‌پوشیدند و زبان خاص خود را دارا بوده‌اند. ولی آیا آنها اینقدر خوب و مهربان بودند و یا به آدمخواری نیز اشتغال داشتند؟!

هرچند گونه ما انسان‌های امروزی متفاوت از گونه انسان‌های نئاندرتال است، ولی تاریخچه و شناخت سبک زندگی آنها همیشه برایمان جالب توجه بوده و هست. مهمترین سوال باقی مانده هم در رابطه با نحوه انقراض آنهاست چرا که به یک‌باره از روی کره زمین ناپدید شده‌اند. آخرین تحقیقات به عمل آمده اشاره به این دارد که این انسان‌های کوتوله خیلی هم با مزه و شرین نبوده‌اند. محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به سرپرستی دکتر Helene Rougier معتقدند که چیزی که ما از آن به عنوان انسانیت نام می‌بریم، تکه‌ای از اصالت وجودیمان است و در رابطه با گونه‌های دیگر صادق نیست.

neanderthalAP

چیزی که از تحقیقات منتشر شده آن‌ها بر می‌آید این است که نئاندرتال‌ها انسان‌های دیگر و حتی هم نوعان خود را نیز می‌خوردند و از بقایای استخوان‌های آن‌ها ابزار می‌ساختند. حتی شواهد نشان می‌دهد که نئاندرتال‌های جوان اجساد پیران و نیاکان خود را نیز می‌خوردند. مطالعات محققان بر مبنای بقایای چهار بزرگسال و یک دندان از کودک است که البته این خود بسیار بیشتر از چیزی است که قبلا برای تحقیق داشتند.

thefirstevid

البته اولین نظریات مبنی بر خوردن اسب‌ها توسط نئاندرتال‌ها بود، چرا که گوشت‌خوار بودن آن‌ها یکی از دلایل توحش و انقراض ناگهانی تلقی می‌شد. ایده آدمخوار بودن نئاندرتال‌ها اصلا جدید نیست و سابقه تحقیقات پیرامون این فرضیه به یکصد و پانزده سال پیش بر می‌گردد. آن موقع که بقایایی در کرواسی مبنی بر آدمخواری پیدا کردند، هرچند بعدا بی ارزش شد. اما این تحقیقات جدید بر مبنای بقایای یافت شده در غاری به نام سومین غار Goyet در بلژیک است. البته محققان هنوز درباره اینکه چرا آدمخواری باید به این منطقه آمده باشد، نظری ندارند.

در آخر این تحقیقات کشف جالب توجهی منتشر شده است. اینکه نئاندرتال‌ها پس از خوردن انسان‌ها استخوان‌های آنها را دور نریخته و با آنها ابزار درست می‌کردند. دقیقا چیزی که اصلا با اصول انسان دوستی و انسانیت امروزی ما جور در نمی‌آید.

Neanderthals-Might-Have-Been-Cannibals-Fossil-Evidence-Indicates-478444-2

4 در مورد “نتایج تکان دهنده تحقیقات: نئاندرتال‌ها آدمخوار بوده‌اند!”

  1. دانشمندان روی حدس و گمان گاهی وقتها چرندیات می بافند.
    در واقع طبق تحقیقات بنده و سایر دانشمندان نئاندرتالها فقط نفتخوار بودند و علاقه زیادی به دلارهای نفتی داشتند. البته برای تست لیاقت بایستی ابتدا با شلیک تیر خلاص به مخالفین لیاقت خود را به گروه به اثبات می رساندند. مموتی هیچ آدمی را نخورد.

    1
    7
  2. خیلی خیلی مطلب خوبی بود.واقعا تکان دهنده بود.اگه گونه های مختلفی بودن لطفا راجب همشون یه مطلب کلی بزارید چون جذابه.
    مرسی جناب عارف

    0
    1
    1. علیرضا فروتن (عارف)

      بله بایستی توجه داشت که گونه‌های انسانی مختلفی در گذشته زیست می‌کردند که امروزه تنها یک گونه یعنی ما انسان‌های امروزی باقی مانده‌ایم.

      1
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH