سرفیس، مایکروسافت را به پنجمین تولید کننده تبلت دنیا تبدیل کرد!

Microsoft-Surface-tablet

مایکروسافت دیگر یکی از پنج تولید کننده بزرگ تبلت در دنیاست! مقامی که باید آن را مرهون دو دستگاه سرفیس و سرفیس پرو دانست. البته فکر نکنید این دو تبلت موفقیت چشمگیری داشته‌اند، قضیه چیز دیگری‌ست!

بر طبق تحقیق موسسه IDC، مایکروسافت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳، نهصد هزار تبلت عرضه کرده که همین میزان برای قرار گیری آن در جایگاه پنجمین سازنده کافی بوده است. اما این مقام با درصد نازل 1.8 به دست آمده است که نشان از فاصله بسیار زیاد آن با صدر جدول دارد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که تبلت سرفیس پرو کمی هم دیرتر عرضه شده اما این مورد بهانه خوبی نیست تا مایکروسافت فاصله زیادش با صدر جدول را توجیه کند. جایی که اپل با عرضه 19.5 میلیون و سامسونگ با 8.8 میلون تبلت، رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کرده‌اند.

آیا این میزان فروش، همان چیزی است که استیو بالمر با سخنرانی جنجالی‌اش و تعریف از سرفیس پرو، انتظار می‌کشید؟! شاید با کمی تغییر در سیاست‌ها و به خصوص نحوه قیمت گذاری و تنوع بخشی بیشتر به محصولات، مایکروسافت بتواند درصد فروش خود را بهبود ببخشد. در جدول زیر ۵ سازنده برتر در سه ماهه نخست سال  ۲۰۱۳ را مشاهده می‌کنید که نسبت به زمان مشابه پارسال نیز مقایسه شده‌اند.

IDC_tablet_shipments_Q1_2013

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH