مقایسه ال‌جی V10 با هواوی P9: زشت و زیبا!

مرحله گروهی آی‌تی‌رسان کاپ در حال تمام شدن است و رقابت‌های هیجان انگیز زیادی را از ابتدای جام شاهد بوده‌ایم. حال در نوزدهمین مسابقه این جام سراغ دو رقیب قدرتمند خواهیم رفت. ال‌جی V10 که پس از عرضه ناموفق G4 لقب پرچم‌داری این کمپانی کره‌ای را به خود می‌دید حال در مقابل جدیدترین سوگلی هواوی یعنی P9 قرار گرفته است. ال‌جی V10 و هواوی P9 تاکنون در مقابل رقبایی مثل شیائومی Mi5 و لومیا ۹۵۰XL قرار گرفته‌اند و مسابقاتی هیجان انگیز را خلق کرده‌اند. حال این دو رقیب می‌بایست به مصاف با یکدیگر بروند و در ۱۰ فاکتور به مقایسه گذاشته شوند.


ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

ال‌جی، V10 را در حالی معرفی کرد که محصول قبلی‌اش یعنی G4 نتوانست به مقابله با گلکسی S6 که این بار انقلابی در طراحی‌اش رخ داده بود، بپردازد. در واقع V10 را به نوعی می‌توان اولین قدم‌های ال‌جی برای تغییر اساسی در طراحی پرچم‌دارانش دانست.

IMG_0153

در بخش جلویی این اسمارت‌فون می‌توانیم دو نمایشگر، دو دوربین سلفی، اسپیکر، چند سنسور و البته لوگو ال‌جی را مشاهده کنیم. مطئنا هیجان‌انگیزترین قسمت V10 در طراحی را می‌توانیم همین بخش جلویی ببینیم. جایی که ال‌جی با استفاده از دوربین سلفی دوگانه و هم‌چنین دو نمایشگر که یکی از آن‌ها خاصیت همیشه روشن بودن را داراست سعی کرده بار دیگر خلاقیت بی‌نهایت خود را به نمایش بگذارد. هواوی P9 به عنوان حریف این اسمارت‌فون در بخش جلویی خود هم‌چون اکثر اسمارت‌فون‌های امروزی است، در واقع شما با نگاه کردن به بخش جلویی این اسمارت‌فون چیزی به جز یک نمایشگر، اسپیکر، دوربین سلفی و لوگو هواوی را مشاهده نمی‌کنید. هر چند اگر بخواهیم از نظر زیبایی در رابطه با این بخش نظر دهیم می‌توانیم طراحی P9 را مدرن‌تر ببینیم.

IMG_0124

حال هر دو اسمارت‌فون را به پشت برمی‌گردانیم، درست برخلاف G5، در V10 میراث گران‌بهای ال‌جی حفظ شده است، در حقیقت با جای‌گیری دکمه‌ها در بخش پشتی شاهد مهم‌ترین تفاوت محصولات ال‌جی با سایر سازندگان هستیم. دیگر چیزی که با نگاه‌کردن به بخش پشتی این اسمارت‌فون مشاهده می‌کنیم یک لنز تقریبا بزرگ است که در دو سمت خود فوکوس لیزری و هم‌چنین فلاش LED را به همراه دارد. در بخش پشتی این اسمارت‌فون از پترنی خاص استفاده شده است که موجب افزایش اصطکاک این بخش شده و کمی از سادگی پلاستیک را کاهش داده است. حال هواوی P9 را به پشت برمی‌گردانیم، اولین چیزی که به چشم می‌آید وجود دوربین دوگانه در این اسمارت‌فون است که در بخشی جداگانه با متریالی متفاوت از سایر بخش‌ها خود را نشان می‌دهد. درست در کنار این دوربین می‌توانیم شاهد فلاش LED دوگانه و هم‌چنین نام لایکا باشیم. حضور این برند در کنار دوربین P9 خود می‌تواند قوت قلبی را در کاربر ایجاد کند که حداقل در بخش دوربین عملکردی حرفه‌ای را از هواوی شاهد باشد. در بخش پایینی دوربین می‌توانیم اسکنر اثر انگشت را مشاهده کنیم که با طراحی مربع‌گونه خود هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد، البته لازم به ذکر است این بخش برخلاف برخی اسمارت‌فون‌ها به جای بیرون‌زدگی کمی تورفتگی هم دارد که قابل تحسین است. یک خط آنتن و لوگو هواوی دیگر چیزهایی است که در این بخش مشاهده می‌شود.

IMG_0131

بخش کناری ال‌جی درست همان‌جایی است که می‌توان اولین قدم‌های تغییر را احساس کرد. ال‌جی برای این بخش دو نوار فلزی مستحکم را در نظر گرفته است تا بخشی از مشکل کیفیت ساخت را جبران کرده باشد. در بخش زیرین دیگر خبری از نوار فلزی نیست و می‌توانیم شاهد اسپیکر، پورت USB و ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون باشیم. در بخش بالایی نیز به جز یک سوراخ ریز میکروفون چیزی را شاهد نیستیم. هواوی P9 در بخش کناری خود بافت یکپارچه فلز را حفظ کرده است. در سمت راست می‌توانیم دکمه پاور و ولوم را شاهد باشیم و بخش سمت چپ نیز میزبان سوکت سیم کارت و کارت حافظه است. درست همانند V10 در هواوی P9 نیز هر سه بخش اسپیکر، پورت USB و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در بخش پایینی قرار گرفته است و در بخش بالا تک سوراخ ریز میکروفون را شاهد هستیم.

ال‌جی در V10 سعی کرده طراحی متفاوتی را پیاده کند، اگر چه از نظر آمار ضخامت ۸.۶ میلی‌متری چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما در طراحی کلی اسمارتفون خصوصا رنگ مشکی شاهد ظرافت زیادی نیستیم، به گونه‌ای که می‌توان این اسمارت‌فون را یک نمونه صنعتی بدانیم. در سمت مقابل هواوی نهایت تلاش خود را به کار برده است تا محصولی را تولید کند که پا به پای پرچم‌داران پیش بیاید و از نظر طراحی یک شاهکار مهندسی محسوب شود. ضخامت ۷ میلی‌متری این اسمارت‌فون خود گواه بر این است که با اسمارت‌فونی ظریف و دارای طراحی به‌روز و مدرن روبه‌رو هستیم. البته هرچه باشد برتری دادن به ظاهر یک اسمارت‌فون تا حد بسیار زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد و هر کمپانی با توجه به سلیقه قالب بر جامعه کاربری اقدام به طراحی اسمارت‌فون‌هایش می‌کند.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد ال‌جی در ساخت V10 به نوعی توانایی خود را در تغییر طراحی محک زده است، استفاده از پلاستیک هرچند از نوع بسیار مستحکم آن در واقع چیزی نیست که ال‌جی در پی آن بوده باشد.

IMG_0144

کیفیت ساخت محصول ال‌جی در سطح خوبی است و شاهد محصولی مقاوم و سطح بالا هستیم. پترن استفاده شده بر روی کیس پشتی موجب شده مقاومت این اسمارت‌فون در برابر خط و خش بیشتر شود. از طرفی استفاده از دو نوار فلزی در دو سمت اسمارت‌فون مقاومت خوبی را در برابر شکستگی و یا خم شدن ایجاد کرده است. در حقیقت ال‌جی مدت‌هاست راز ساخت اسمارت‌فون را کشف کرده است، رازی که بسیاری از سازندگان چینی با تقلید از بزرگانی هم‌چون ال‌جی در پی آن هستند.

در سمت مقابل محصول کاملا فلزی هواوی یعنی P9 ایستاده است، کیفیت ساخت پرچم‌داران هواوی همیشه مطلوب بوده و استفاده از فلز در ساخت این پرچم‌داران اسحکام و زیبایی خوبی را به محصول بخشیده است. هر چند مقاومت در برابر خط و خش بخش فلزی P9 در مقابل کیس پلاستیکی V10 ال‌جی کم‌تر است اما حس لوکس بودن یک اسمارت‌فون فلزی چیزی است که به خوبی این ایرادها را از چشم مخفی می‌کند.

اگر بخواهیم در رابطه با وزن این اسمارت‌فون مقایسه‌ای را داشته باشیم می‌توانیم P9 را برنده میدان بدانیم، این اسمارت‌فون ۵.۲ اینچی تنها ۱۴۴ گرم وزن دارد که برای یک اسمارت‌فون بسیار مناسب است، در سمت مقابل V10 با داشتن یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی وزنی ۱۹۲ گرمی دارد، البته به علت بزرگ‌تر بودن V10 این تفاوت وزن کاملا منطقی است. ابعاد V10 برابر با ۱۵۹.۶ در ۷۹.۳ در ۸.۶ میلی‌متر است، هم‌چنین P9 ابعادی ۱۴۵ در ۷۰.۹ در ۷ میلی‌متری دارد.

استفاده از فلز در ساخت هواوی P9 می‌تواند یک امتیاز ویژه برای این اسمارت‌فون باشد، البته متریال مورد استفاده در ساخت V10 در نوع خود کیفیت بالایی دارد و از نوع مرغوب است. اگرچه بازهم همه چیز به نظر کاربران بستگی دارد، عده‌ای استفاده از پلاستیک را برای یک اسمارت‌فون مشکل نمی‌دانند و عده‌ای دیگر مصرانه خواهان اسمارت‌فون فلزی هستند.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

ال‌جی در V10 از نمایشگری ۵.۷ اینچی استفاده کرده که با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی خود به چگالی خوب ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ دست یافته است. رنگ‌ها در این نمایشگر به صورتی کاملا طبیعی به نمایش در می‌آیند و در نگاه از زوایا تغییر محسوسی در تصاویر ایجاد نمی‌شود.

IMG_0195

رنگ سفید به نمایش درآمده در این اسمارت‌فون به نسبت P9 عمق کم‌تری دارد. در سمت مقابل هواوی P9 با داشتن نمایشگری ۵.۲ اینچی پا به میدان گذاشته است. این نمایشگر با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی خود، دارای چگالی ۴۰۱ppi است. این نمایشگر نیز رنگ‌ها را کاملا طبیعی نشان داده و در نگاه از زوایا به مقدار بسیار کمی رنگ پریدگی وجود دارد و تصویر شارپ‌تر می‌شود. هرچند این نمایشگر از نظر اعداد به نسبت نمایشگر V10 ضعیف‌تر است اما تصاویر به نمایش درآمده در آن پابه‌پای V10 پیش آمده و حتی در برخی مواقع کیفیت بیشتری را شاهد هستیم، مقایسه این دو نمایشگر به خوبی می‌تواند نشان دهد که استفاده از نمایشگر QHD بیش‌تر از اینکه کابردی باشد، جنبه تبلیغاتی دارد. از نظر میزان نور برتری با محصول هواوی است، اگرچه V10 نیز عملکرد بدی در این زمینه ندارد اما تصاویر پخش شده توسط P9 روشن‌تر هستند و تمیز دادن جزییات در آن راحت‌تر است. در ادامه تصاویری از مقایسه این دو نمایشگر را خواهیم دید، اسمارت‌فون سمت راست هواوی P9 و سمت چپ ال‌جی V10 است.

IMG_0183 IMG_0184

IMG_0177 IMG_0179

IMG_0180 IMG_0182

عملکرد نمایشگر در زیر نور مستقیم خورشید در سطح خوبی است، هرچند به علت نور بیش‌تر نمایشگر در هواوی P9 عملکرد بهتری را شاهد هستیم. در تصویر زیر می‌توانید تست این دو اسمارت‌فون در زیر نور مستقیم آفتاب را مشاهده کنید:

IMG_0196

نمایشگر دوم موجود در ال‌جی V10 از نوع iPS بوده و سایزی ۲.۱ اینچی دارد که برای نمایش نوتیفیکشن‌ها و دسترسی سریع‌تر به برخی اپلیکیشن‌ها به کار برده می‌شود. البته در این بخش ساعت و تاریخ نیز به نمایش گذاشته می‌شود تا برای مشاهده این دو نیازی به روشن کردن صفحه اصلی نباشد.


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

هر دو اسمارت‌فون حضور پیدا کرده در این مسابقه از اندروید بهره می‌گیرند. خوشبختانه اندروید سیستم‌عاملی متن باز و قابل دستکاری است، همین موضوع سبب شده تا هر شرکتی بتواند تغییرات دلخواه خود را در این سیستم عامل ایجاد کند. هواوی به مانند همیشه از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به اموشن بهره گرفته است. Emui یا اموشن را می‌توان نسخه اندرویدی رابط کاربری iOS دانست، البته این تفکر بیش‌تر به حذف بخش اپ‌دراور باز می‌گردد که برای اولین بار در رابط کاربری این کمپانی شاهد آن بوده‌ایم. حضور تمام اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی موجب شده تا امکان دسته بندی اپلیکیشن‌ها راحت‌تر باشد و دسترسی به آن‌ها با سرعت بیش‌تری انجام پذیرد. طراحی آیکون‌ها به صورتی کاملا زیبا انجام پذیرفته و شاهد امکانات خوبی در این رابط کاربری هستیم. اگرچه رابط کاربری اموشن را نمی‌توان سبک دانست اما هواوی به خوبی از پس بهینه سازی اموشن خود برآمده و مشکل خاصی را در هنگام کارکردن شاهد نیستیم.

در سمت مقابل ال‌جی با رابط کاربری اختصاصی ال‌جی پا به میدان گذاشته است، این رابط کاربری از نظر امکانات و طراحی در سطح خوبی است هرچند عده زیادی از کاربران طراحی آیکون‌ها را نمی‌پسندند و معتقد هستند این رابط کاربری کمی بیش از حد رنگارنگ است! تعداد اپلیکیشن‌هایی که ال‌جی به صورت پیش فرض در این رابط کاربری قرار داده در حد مطلوبی است و اکثر آن‌ها کاربردی و مفید هستند.

LG Ui

۰۳ ۰۴

EmUi

۱-۲۰ ۲-۱۸

اگر بخواهیم از منظر پشتیبانی نرم‌افزاری نگاهی به این دو کمپانی داشته باشیم می‌توانیم ال‌جی را برتر میدان بدانیم، این کمپانی از ابتدای کار سابقه خوبی در ارایه به‌روزرسانی داشته است. هرچند اخیرا هواوی در این بخش نیز عملکرد خوبی را داشته اما تعدد مدل‌ها و شماره ساخت‌های مختلف یک اسمارت‌فون، به‌روزرسانی محصولات این کمپانی را در اکثر مواقع به کاری پیچیده تبدیل می‌کند. در مقابل ال‌جی در ارایه به‌روزرسانی عملکردی کاربر محورتر را پیاده کرده است و به‌روزرسانی‌ها به راحتی به وسیله OTA قابل دریافت هستند.

استفاده از رابط کاربری دنیای ال‌جی راحت‌تر از اموشن است، این رابط کاربری شباهت بیش‌تری به اندروید خالص دارد و خیلی زود با آن ارتباط برقرار می‌کنید. اموشن دگرگونی بیش‌تری را شاهد بوده و شباهت چندانی به اندروید خالص ندارد و سر در آوردن از تنظیمات و امکانات آن به مدت زمان بیش‌تری احتیاج دارد.


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

هر ۱۶ عضو شرکت‌کننده در آی‌تی‌رسان کاپ مجهز به سخت‌افزار قدتمندی هستند، در واقع اولین اصل پرچم‌دار شدن داشتن سخت‌افزاری به روز و قدرتمند در مقایسه با سایر مدل‌هاست.

ال‌جی V10 از اسنپدراگون ۸۰۸ بهره می‌گیرد که قبل از آن در ال‌جی G4 شاهد آن بوده‌ایم، این چیپست که از تولیدات کمپانی کوالکام است هرچند برای پرچم‌داری ساخته نشده اما چیپستی رده بالاست که در زمان عرضه بسیاری از پرچم‌داران را پشت سر می‌گذاشت. از جمله مشخصات این چیپست می‌توان به بهر‌مندی از شش هسته پردازشی اشاره داشت، این شش هسته به چهار هسته ۱.۴۴ گیگاهرتزی از نوع کورتکس A53 و دو هسته ۱.۸۲ گیگاهرتزی از نوع کورتکس A57 تقسیم شده است. پردازش‌های گرافیکی در این پردازنده توسط چیپ آدرنو ۴۱۸ انجام می‌پذیرد. از دیگر مشخصات سخت افزاری V10 می‌توان به ۴ گیگابایت رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

در سمت مقابل هواوی P9 از آخرین ساخته کمپانی مادر یعنی کایرین ۹۵۵ استفاده می‌کند، این چیپست ۸ هسته‌ای از ۴ هسته ۲.۵ گیگاهرتزی کورتکس A72 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی کورتکس A53 بهره می‌برد. پردازش‌های گرافیکی این پردازنده به وسیله چیپ Mali-T880 MP4 انجام می‌گیرد. از دیگر مشخصات سخت افزاری این اسمارت‌فون می‌توان به رم ۳ و ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی اشاره کرد.

اگرچه سابقه هواوی در ساخت چیپست به نسبت کوالکام کم‌تر است اما در این مقایسه می‌توانیم شاهد برتری این کمپانی چینی بر حریف آمریکایی خود باشیم، عملکرد کایرین ۹۵۵ در کارهای روزانه و هم‌چنین حرفه‌ای بسیار خوب است و به خوبی پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. در هنگام کار کردن هیچ‌گونه لگ و کندی دیده نمی‌شود و گرمای ناشی از پردازش‌های سنگین کاملا عادی و قابل تحمل است.

اسنپدارگون ۸۰۸ از ابتدا برای اسمارت‌فون‌های بالارده‌ای ساخته شده بود که پرچم‌دار نباشند، این چیپست در مقابل اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۲۰ حرف زیادی برای گفتن ندارد و با وجود این دو نسل می‌توانیم V10 را یک میان‌رده بدانیم. اگرچه این اسمارت‌فون کارهای روزمره را به خوبی پاسخ‌گو خواهد بود اما زمانی که پای آمار و ارقام و بنچمارک در میان باشد، حرفی برای گفتن ندارد.

برای آشنایی بهتر با این دو اسمارت‌فون به سراغ سه بنچمارک معتبر می‌رویم و نتایج به دست آمده را مقایسه خواهیم کرد:

IMG_0173

در اولین بخش به سراغ AnTuTu می‌رویم، در این آزمون هواوی P9 با کسب امتیاز ۶۹۴۶۷، نشان می‌دهد در مقایسه با V10 پیروز است. در این آزمون V10 با کسب ۴۷۶۵۰ امتیاز نشان داد که گذشت زمان این پرچم‌دار را به یک میان‌رده تبدیل کرده است. اگر چه این اختلاف امتیاز موجب پیروزی هواوی P9 در AnTuTu شد اما به طور کلی عدد به دست آمده توسط P9 شایسته یک پرچم‌دار نیست!

IMG_0162

در دومین آزمون به سراغ گیک‌بنچ می‌رویم، V10 در بخش پردازش تک هسته‌ای توانست امتیاز ۶۴۴ را کسب کند که در مقابل امتیاز ۱۵۷۲ کسب شده توسط هواوی P9 بسیار ضعیف به نظر میرسد. در بخش پردازش چند هسته‌ای نیز هواوی P9 با کسب ۵۵۷۵ امتیاز نشان می‌دهد پیروز قاطع این میدان است.

IMG_0168

به سراغ بونسای می‌رویم تا بازهم پیروزی هواوی P9 را شاهد باشیم. در این آزمون که به طور تخصصی بر روی توانایی پردازش گرافیکی تمرکز دارد محصول ساخته هواوی امتیاز ۳۹۳۹ را کسب کرده است که در مقابل ۳۲۱۳ امتیاز کسب شده توسط V10 اگرچه برتری چندان قاطع نیست اما بازهم طعم شکست را به V10 می‌چشاند.

بدون شک برتری فاحش هواوی P9 در امتیازها نشان می‌دهد این دو اسمارت‌فون از نظر سخت افزاری در دو سطح مختلف هستند و البته این برتری یک گل طلایی را به سود هواوی P9 به ثمر خواهد رساند. در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به تست مالتی تسکینگ این دو محصول را مشاهده کنید تا ببینید که سرعت اجرای برنامه‌ها و مدیریت رم در کدام مدل بهتر است:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

تمرکز زیاد سازندگان به افزایش کیفیت دوربین در پرچم‌داران و حتی اسمارت‌فون‌های اقتصادی به خوبی نشان‌گر اهمیت این بخش است. هر دو اسمارت‌فون شرکت کننده در این رقابت با ادعاهای زیادی در این بخش پا به میدان گذاشته‌اند. در واقع یکی از اصلی‌ترین معیارهای هر دو کمپانی در بخش تبلیغات مانور دادن روی بخش دوربین این دو اسمارت‌فون بوده است.

IMG_0150

در V10 یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است که با داشتن ویژگی‌هایی از جمله دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال نشان می‌دهد ال‌جی برای بخش دوربین اهمیت زیادی را قایل بوده است. در سمت مقابل هواوی با همکاری شرکت آلمانی لایکا سعی در پیشرفته‌تر کردن این بخش از اسمارت‌فون داشته است. استفاده از سنسور دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، گشادگی دیافراگم f/2.2، تشخیص فاز و فوکوس خودکار و فلاش دوگانه از جمله ویژگی‌هایی است که در این اسمارت‌فون شاهد هستیم.

تصاویر ثبت شده توسط هر دو اسمارت‌فون کیفیت قابل قبولی دارند، رنگ‌ها و ثبت جزییات در هواوی P9 بهتر صورت گرفته است، البته این به معنی ضعیف بودن دوربین V10 نیست اما تصاویر ثبت شده توسط هواوی P9 بیش‌تر به دل می‌نشینند. هم‌چنین وجود دو دوربین در هواوی P9 جذب بهتر نور را در محیط‌های داخلی به همراه داشته است. در ادامه مقایسه‌ای تصویری میان دوربین این دو اسمارت‌فون خواهیم داشت.

cof
Camera-V10 (1)

Camera-V10 (4)

cof

cof

Camera-V10 (3)

در بخش دوربین سلفی ال‌جی V10 از دو لنز بهره گرفته است، این دو سنسور، ۵ مگاپیکسلی هستند و گشودگی دیافراگم آن‌ها F/2.2 است. هواوی P9 به سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که گشودگی دیافراگم آن f/2.4 است و توانایی ضبط ویدیو فول اچ‌دی‌ را هم داراست. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی دوگانه V10 کیفیت خوبی دارند و با داشتن زاویه گسترده لنز می‌توانید جزییات بیش‌تری را در تصاویر سلفی بگنجانید. در سمت مقابل هواوی P9 نیز عملکردی قابل قبول دارد، تصاویر ثبت شده توسط دوربین جلو این اسمارت‌فون از نظر ثبت رنگ کیفیت بهتری را دارند. البته لنز به ظاهر واید V10 از لحاظ زاویه دید تفاوت چندانی با تک دوربین سلفی P9 ندارد.

رابط کاربری ال‌جی V10 در بخش دوربین را می‌توان یک نمونه کامل دانست، تنظیمات در دسترس کاربر بسیار متنوع و حرفه‌ای هستند و به خوبی حس و حال داشتن یک دوربین DSLR را به شما القا می‌کند. تنظیمات پیشرفته عکس‌برداری و فیلم‌برداری موجود در این اسمارت‌فون به خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای خواهد بود. در سمت مقابل نیز حریف پرفدرت ظاهر شده است، رابط‌کاربری طراحی شده توسط لایکا از نظر امکانات بسیار خوب است و تنظیمات متنوعی را در اختیار کاربر می‌گذارد. در این بخش نیز V10 پا به پای هواوی P9 حرکت می‌کند و هر دو با داشتن رابط‌کاربری پیشرفته در بخش دوربین نشان می‌دهند از حرفه‌ای‌های جام هستند.

رابط کاربری دوربین هواوی P9
رابط کاربری دوربین هواوی P9
رابط کاربری دوربین ال‌جی V10
رابط کاربری دوربین ال‌جی V10

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

مطمئنا V10 با داشتن نمایشگری ۵.۷ اینچی که از وضوح QHD بهره می‌برد و در نمایش رنگ‌ها و هم‌چنین تصاویر عملکرد فوق العاده‌ای دارد، برای تماشای فیلم بسیار مناسب است. در سمت مقابل محصول ۵.۲ اینچی هواوی قرار دارد که با بهره‌گیری از رزولوشن فول اچ‌دی و اشباع خوب رنگی هرچند برای فیلم دیدن گزینه بدی نیست اما لذت V10 را به همراه ندارد. صدای خروجی از اسپیکر P9 از نظر کیفیت در سطح خوبی است اما از نظر حجم صدا این برتری به ال‌جی V10 تعلق می‌گیرد. در بخش هندزفری هم استفاده از HiFi موجب شده کیفیت بالاتری را در V10 شاهد باشیم، اما در P9 کیفیت ساخت و هم‌چنین خروجی صدا در سطح پایین‌تری است. در واقع هندزفری موجود در جعبه P9 کیفیت خوبی ندارد می‌بایست سریعا برای تعویضش اقدام کنید!

IMG_0191

پلیر مورد استفاده در هر دو اسمارت‌فون به خوبی پاسخ‌گوی کاربران خواهند بود اما امکانات و قابلیت‌های قرار گرفته بر روی پلیر V10 بیش‌تر است و نیاز به اپلیکیشن‌های متفرقه را برطرف می‌کند.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

یکی از مشکلات همیشگی ال‌جی که بعد از G2 با محصولات این کمپانی همراه بوده است، عمر کم باتری در شارژدهی است. V10‌ به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که توانایی پخش ممتد ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدیو و یا ۷ ساعت و ۵۰ دقیقه وب‌گردی را دارد. در سمت مقابل هواوی P9 نیز از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که با پخش ۷ ساعت و ۵۴ دقیقه ویدیو و یا ۸ ساعت و ۴۱ دقیقه وب‌گردی اگرچه عملکردی بهتر از V10 را ارایه می‌کند اما بازهم چندان امیدوار کننده نیست. بدون شک در بخش باتری نمی‌توانیم برنده‌ای را داشته باشیم، عملکرد هر دو باتری در شارژدهی ضعیف است و انتخاب می‌بایست میان بد و بدتر انجام بگیرد. این دو باتری در صورت خالی شدن می‌بایست ۸۰ دقیقه به شارژر متصل باشند تا عمری دوباره را پیدا کنند.

P9V10


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

به دقایق پایانی این مسابقه نزدیک می‌شویم، تاکنون این دو اسمارت‌فون را در ۸ فاکتور به مقایسه گذاشته‌ایم و حال به سراغ ویژگی‌های ذاتی این دو می‌رویم.

IMG_0158

در یک سمت محصول متفاوت و خاص ال‌جی یعنی V10 قرار گرفته است که با داشتن دوربین سلفی دوگانه، نمایشگر دوم، اسکنر اثر انگشت، پشتیبانی از اینفرارد و NFC نشان می‌دهد با دست پر از خانه پدری بیرون آمده است. هواوی P9 نیز چندان خالی از امکانات نیست، این اسمارت‌فون به اسکنر اثر انگشت، دوربین دوگانه و در برخی مدل‌ها به NFC مجهز شده است.

اگرچه نمایشگر دوم ال‌جی با توجه به محل قرارگیری‌اش چندان کاربردی نیست اما وجود آن می‌تواند به عنوان یک نقطه تمایز حساب شود، قابلیت‌هایی که ال‌جی برای این نمایشگر در نظر گرفته است جالب و کاربردی هستند اما بازهم نمی‌تواند هم‌چون صفحات اج هیجان انگیز باشد. هر دو اسمارت‌فون در بخش پشتی از اسکنر اثر انگشت استفاده کرده‌اند، دقت و سرعت این دو سنسور قابل قبول و در نوع خود جز بهترین‌هاست.


وقت اضافه: قیمت

از هرچه بگذریم سخن قیمت خوش‌تر است؛ خوشبختانه با باز شدن پای سازندگان چینی به دنیای اسمارت‌فون رقابتی مبنی بر کاهش قیمت در میان تمام سازندگان شکل گرفته است. هر دو اسمارت‌فون شرکت کننده در این رقابت را می‌توانید با قیمت نه‌چندان زیاد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خانه خود دعوت کنید، اگرچه قیمت این دو اسمارت‌فون برابر است اما نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کرد این است که P9 هنوز یک پرچم‌دار محسوب می‌شود و V10 دیگر رسما به میان‌رده‌ها پیوسته است. گذشته از این قدرت سخت‌افزاری هواوی P9 موجب می‌شود ارزش خرید این اسمارت‌فون به نسبت V10 بیش‌تر باشد.


موقعیت‌هایی که ال‌جی V10 بر روی دروازه هواوی P9 ایجاد کرد:

  • نمایشگر QHD
  • بهره‌مندی از دو نمایشگر در بخش جلویی
  • دوربین دوگانه سلفی
  • تنظیمات دستی در هنگام فیلم‌برداری
  • پلیر حرفه‌ای صوت و تصویر
  • مجهز بودن به پورت اینفرارد و NFC
  • کیفیت هندزفری بیش‌تر و صدای اسپیکر بلندتر

موقعیت‌هایی که هواوی P9 بر روی دروازه ال‌جی V10 ایجاد کرد:

  • وزن کم‌تر
  • ضخامت کم‌تر و طراحی ظریف‌تر
  • بدنه فلزی
  • عملکرد بهتر دوربین
  • رابط کاربری شیک و مجلسی‌تر!
  • عملکرد بهتر باتری
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • کیفیت صدای خوب
  • ارزش خرید بیش‌تر

[totalpoll id=”131630″]

63 در مورد “مقایسه ال‌جی V10 با هواوی P9: زشت و زیبا!”

  1. اصن با مقایسه کردن کار ندارم ?

    اما اینو دیگه همه میدونن v10ازp9بهتر??

    بعد الجی تو این گوشی کم نذاشته برید ویدئو ای ک

    دیجی کالا در مود وی۱۰ساخته رو ببینید

    مقاومت این گوشی واقعا جای تحسین داره

    از نظر سرعت هم تو همین فیلم ۵۱ ثانیه ای الجی خوردش?

    و بعد اینا هم اگع بازم هواوی رو بالا تر میدونید برید با G5.G6 V20 مقایسش کنید?

  2. سلام من یک سال v10 دارم کاملا ازش راضیم اونایی که میگن کیفیت بدنه و دوربینش پایین تا حالا با v10 کار نکردن دوربین گوشی خصوصا در حالت تنظیم دستی عالیه تا حالا کلی برنامه و بازی باهاش اجرا کردم و هیچ لگ و کندی تو اجرا ندیدم در مورد صفحه نمایش دوم باید بگم کاملا کاربردیه و محل قرار گیری صفحه جای مناسبی و در مورد کیفیت تصویر باید بگم عالیه هوواوی صفه نمایش کوچکتری داره پس تصاویر در صفحه نمایش روشنتر و با کیفیت تر دیده میشه و در مورد بدنه که یک شاهکاره من هنوز محافظی برای گوشیم نگرفتم و تا حالا بیشتر از ۳۰ بار از دستم افتاده زمین ولی هیچ آسیبی بهش وارد نشد به نظر من مقایسه کننده عاشق هوواوی بوده ببخشید طولانی شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH