امضای تفاهم‌نامه انتقال کسب‌ و کار باتری سونی به Murata

امروز Murata و Sony مشترکا اعلام کردند برای مذاکره بر سر انتقال کسب‌وکار باتری گروه سونی به گروه میوراتا («انتقال») به تفاهم غیر الزام‌آوری رسیده‌اند.

هدف Murata و Sony پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافق‌نامه قطعی الزام‌آور در نیمه اکتبر ۲۰۱۶ و تکمیل انتقال تا پایان مارس ۲۰۱۷، منوط به تأیید نهادهای نظارتی است.

اگرچه حوزه این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند که این انتقال شامل کسب‌ و کار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن که زیرمجموعه Sony است؛ عملیات ساخت مربوط به باتری‌های Sony در چین و سنگاپور و دارایی‌ها و کارکنان اختصاص داده‌شده به کسب‌ و کار باتری گروه Sony و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان، شود.

انتظار نمی‌رود فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند Sony به مصرف‌کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌حمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.

پیشینه و اهداف این انتقال به شرح زیر است:

  • Sony کسب‌وکار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه نمود. از آن زمان تاکنون Sony به تولید و عرضه تجاری محصولات گوناگون و پیشرفته‌ای در کسب‌وکار باتری و عمدتا به‌عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony به‌تازگی بر روی افزایش سودآوری کسب‌وکار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کرده است. حوزه‌ای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتری‌های لیتیم-یون استوانه‌ای برای ابزارآلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است.

مزیت‌های فنی:

  • Murata پیشتاز جهانی حوزه‌های اجزای الکترونیکی‌ست. این شرکت برای دستیابی به اهداف برنامهٔ میان‌مدت تا سال ۲۰۱۸ قصد دارد مزیت‌های رقابتی‌اش را در بازار ارتباطات افزایش دهد و در عین حال در بازارهای هدفش یعنی صنایع خودرو، بهداشت و انرژی به‌دنبال ایجاد مدل‌های نوین کسب‌وکار و ارزش برای مشتریان است. با توجه به این شرایط، Murata به نقاط وقت فناوری و تحربیات بازارهای جهانی کسب‌وکار باتری Sony کشیده شده است. به‌دنبال این انتقال، Murata قصد دارد کسب‌وکار باتری را به‌عنوان بخشی اصلی از کسب‌وکار انرژی‌اش برای رشد و توسعهٔ بیشتر این بخش، قرار دهد.
  • Murata و Sony از منظر هرکدام از مجموعه استراتژی‌هایشان و به‌منظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسب‌وکار باتری در عین درنظرگرفتن سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توان رقابت و رشد پایدار، تشخیص‌ داده‌اند که ادامهٔ مذاکرات برای انتقال توانمندی‌های فنی و تجربیات تجاری‌ای که Sony در کسب‌وکار باتری اندوخته است به Murata و مدیریت این کسب‌وکار تحت پوشش گروه Murata، برای هر دوطرف سودمند است.

1 در مورد “امضای تفاهم‌نامه انتقال کسب‌ و کار باتری سونی به Murata”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH