مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با هواوی میت ۸: نبرد برنده‌ها!

با بخش دیگری از مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ همراه شما دوستان و همراهان عزیز هستیم. تا به امروز شاهد رقابت تعداد زیادی از برترین گوشی‌های موجود در گروه‌های مختلف بودیم که با رای شما انتخاب می‌شدند و به مرحله بالا راه پیدا می‌کردند. امروز هم رقابت بین دو بازیکن پیروز با امتیاز برابر صورت می‌گیرد. هر دو گوشی واقعا قدرتمند هستند و این دلیلی است که این مسابقه را هیجانی‌تر از همیشه می‌کند. در این بازی محصول شرکت هواوی، میت ۸ و محصول شرکت سامسونگ، S7 Edge به مصاف یک‌دیگر می‌روند. تاکنون گلکسی S7 Edge و میت ۸ هرکدام ۶ امتیاز بدست آورده‌اند و در این بازی سرنوشت ساز به دنبال بدست آوردن امتیازات بیشتری هستند. همراه ما با رقابت هیجانی این دو بازیکن باشید.


۱۰دقیقه ابتدایی: طراحی
در این ده دقیقه ابتدایی دو بازیکن آمده‌اند تا با ظاهرشان دل تماشاچیان را بربایند. پس با سوت آغاز مسابقه مقابل هم قرار گرفتند تا نبردی هیجانی داشته باشند.

mate-vs-s7-2
بخش جلویی هر دو گوشی از شیشه تشکیل شده است و از بالا تا پایین گوشی را پوشانده. اسپیکر، دوربین سلفی و حسگرها چیزهایی است که در قسمت بالایی این دو غول قدرتمند دیده می‌شود. البته نام برند کمپانی‌ سازنده در گلکسی، قسمت بالای گوشی و در میت ۸ بخش پایینی قرار گرفته‌ است. قسمتی که سامسونگ S7 Edge را از هواوی میت ۸ کاملا متمایز می‌کند لبه‌های خمیده صفحه نمایش است که تا میانه دو لبه گوشی ادامه پیدا کرده است. از طرفی صفحه نمایش در هواوی میت ۸ به طور فوق‌العاده‌ای بدون حاشیه طراحی شده است که چشم‌اندازی زیبا به کاربر ارایه می‌دهد. طبق تصمیم هواوی، هیچ‌گونه کلید خارجی و لمسی در بخش جلویی گوشی قرار نگرفته‌ است اما در مقابل سامسونگ دکمه Home را به صورت خارجی در بین دو دکمه لمسی Back و مدیریت برنامه قرار داده است. البته باید ذکر کنم این دکمه Home نقش حسگر اثر انگشت را هم بازی می‌کند.

به لبه‌های کناری این دو گوشی می‌رسیم. جایی که معمولا محل قرارگیری دکمه‌ها هستند. همه دکمه‌های موجود در هواوی میت ۸ بر روی لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که سامسونگ تنها از کلید پاور بر روی بخش راستی دستگاه استفاده کرده و کلید کنترل صدا را به لبه سمت چپ آن انتقال داده است. پورت USB، ورودی هدفون و اسپیکر بخش‌هایی هستند که در لبه پایینی نماینده سامسونگ دیده می‌شوند. اما هواوی در این قسمت فقط پورت USB و اسپیکر را قرار داده است و ورودی هدفون را به بخش بالایی منتقل کرده است. یک فریم فلزی با رنگی روشن‌تر دورتادور هر دو گوشی کشیده شده است که زیبایی لبه‌ها را دو چندان می‌کند.

به بخش پشتی می‌رسیم. جایی که هر دو گوشی با زبان طراحی خاص خودشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بخش پشتی نماینده هواوی از لنز دوربین بیرون زده از قاب، فلاش ۲ رنگ، حسگر اثر انگشت و لوگو شرکت هواوی تشکیل شده است. همین بخش در سامسونگ از یک لنز بیرون زده از قاب، فلاش LED تک رنگ، سنسورهای ضربان قلب و نام برند سامسونگ درست شده است.

نظر کارشناسی داور: با کنار هم قرار دادن هر دو گوشی متوجه می‌شوید که هردو بهترین معیارها از نظر زیبایی را دارند. لبه‌هایی خمیده با بدنه‌ای از جنس شیشه در برابر بدنه‌ای از جنس فلز و صفحه نمایشی با کمترین حاشیه قرار دارد. دیگر چه می‌خواهید؟!
واقعا هر دو گوشی زیبا هستند و با دیدن‌شان از نزدیک عاشق‌شان می‌شوید. لبه‌های هر دو گوشی گرد طراحی شده و در هردو گوشی انحنای اندکی نیز در بخش پشتی دیده می‌شود که این زیبایی را دوچندان می‌کند. انتخاب بین این دو گوشی از نظر بهتر بودن در طراحی واقعا سخت است و تنها سلیقه می‌تواند در این قسمت به تصمیم‌گیری شما کمک می‌کند.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: ابعاد و کیفیت ساخت
در این دقیقه از رقابت هر دو دستگاه در مقابل هم قرار گرفته‌اند تا قامت و کیفیت ساخت‌شان را به رخ یک‌دیگر بکشند.

mate-vs-s7-1
نماینده هواوی به لطف داشتن صفحه نمایش ۶ اینچی از طول و عرض بیشتری به نسبت گلکسی با ۵.۵ اینچ صفحه نمایش برخوردار است. ابعاد میت ۸ به ترتیب ۱۵۷.۱ میلی‌متر طول، ۸۰.۶ میلی‌متر عرض و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت در مقابل نماینده سامسونگ با ۱۵۰.۹ میلی‌متر طول، ۷۲.۶ میلی‌متر عرض و ۷.۷ میلی‌متر ضخامت قرار می‌گیرد.
جنس بدنه هردو گوشی کاملا از هم متمایز بوده و هر کدام از متریال خاصی در این قسمت بهره برده‌اند. شیشه استفاده شده در گلکسی جنس فوق‌العاده‌ای دارد و سامسونگ تمام سعی‌اش را در مستحکم ساختن بدنه انجام داده است. در مقابل نماینده هواوی در این بازی با استفاده کردن از فلز در بدنه دستگاه و تراش زیبای آن مجالی برای کوچکترین سخن به ما نمی‌دهد. کیفیت فلز استفاده شده در میت ۸ بی‌نهایت بالا بوده و از استحکام کافی نیز بهره‌مند است. همچنین وزن هر دو دستگاه چیزی معادل ۱۵۷ گرم است.
نظر کارشناسی داور: تجربه کاری با هر دو دستگاه بسیار دلنشین است اما کار کردن با صفحه نمایش ۶ اینچی میت ۸ توسط یک دست امکان پذیر نیست و همچنین کمی مشکل در جای‌گیری آن در دست خواهید داشت. همچنین جنس بدنه طوری است که احساس سر خردن از دست در آن حس‌ می‌گردد. بدنه شیشه‌ای S7 Edge حالتی است که اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند و شاید موضوع خوبی نباشد. همچنین با وجود این‌که ابعاد میت از گلکسی بیشتر بوده اما هر دو وزن یکسانی دارند. انتخاب این بخش را کاملا به خودتان می‌سپاریم چراکه از نظر طراحی و ساخت هر دو بی‌نظیر هستند.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: صفحه نمایش
اکنون وقت آن رسیده که این دو گوشی با نشان دادن کیفیت خود در قسمت صفحه نمایش، برگ برنده را بدست آورند. تا به اینجای کار هر دو بازیکن عالی عمل کرده‌اند و پا به پای هم در دو بخش قبل پیش آمده‌اند.

mate-vs-s7-15
سامسونگ بر روی این نسل از گلکسی مانند نسل‌های پیشین از پنل رنگارنگ Super AMOLED استفاده کرده است. رزولوشن تصویری بر روی S7 Edge چیزی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که این‌ها داخل ۵.۵ اینچ صفحه نمایش آن‌هم با لبه‌هایی خمیده جای گرفته‌اند.
در مقابل شرکت هواوی بر روی این نسل از میت از یک صفحه نمایش ۶ اینچی با پنل IPS-NEO LCD و رزولوشن فول‌اچ‌دی استفاده کرده است. همچنین فناوری گوریلا گلس ۴ هم وظیفه محافظتی بخش‌های شیشه‌ای در هر دو گوشی را بر عهده دارد.
نسبت صفحه نمایش به بدنه در نماینده سامسونگ چیزی معادل ۷۶.۱ درصد است که این میزان مقابل ۷۸ درصد نماینده هواوی قرار می‌گیرد. تراکم پیکسلی S7 Edge با توجه به اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر و رزولوشنی بالاتر، بیشتر از میت ۸ بوده و میزان آن ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ است. اما میت ۸ با صفحه ۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰، تراکم ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ را ارایه می‌دهد. همچنین در بخش نر‌م‌افزاری صفحه نمایش هر دو گوشی، تنظیمات مختلفی بری شخصی سازی موجود است. مشخصات کلی هر دو صفحه نمایش بسیار خوب بوده اما باید عملکرد هریک را در واقعیت مشاهده کرد.
در تصاویر پایین می‌توانید مقایسه‌ای از صفحه نمایش این دو گوشی داشته باشید. سمت راست نماینده هواوی و سمت چپ نماینده سامسونگ قرار دارد.mate-vs-s7-18 mate-vs-s7-19

رنگ‌ها در میت کمی گرم‌تر از گلکسی نمایش داده می‌شوند و شاهد کمی اغراق در نمایش رنگ‌ها در این نماینده از هواوی هستیم. در مقابل گلکسی رنگ‌هایی نزدیک‌تر به واقعیت را نمایش می‌دهد. عمق رنگ سفید در هواوی و عمق رنگ مشکی در گلکسی به لطف پنل‌های استفاده شده در بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند. در بحث زاویه دید گلکسی از میت بهتر عمل می‌کند و با تغییر رنگ کم‌تری به نسبت میت مواجه می‌شوید.
نظر کارشناسی داور: با این‌که توقع داشتم رنگ‌ها در گلکسی اغراق بیشتری داشته باشند اما این طور نبود. میت کمی رنگ‌ها را مایل به زرد نشان می‌دهد. دقت کنید رنگ‌های نمایش داده شده در هردو آن‌چنان واقعی نیستند اما مقایسه‌شان باهم نشان می‌دهد که رنگ‌های نشان داده شده در گلکسی واقعی‌تر هستند. عملکرد هر دو در زوایای دید مختلف مناسب است اما S7 Edge عملکرد بهتری را در این بخش از خود نشان داد. همچنین صفحه نمایش انحنادار گلکسی S7 Edge بسیار زیبا طراحی شده و شما را قادر می‌سازد تا با آسان‌ترین شکل ممکن به برنامه‌های مورد علاقه‌‌تان دسترسی داشته باشید. در تصویر زیر می‌توانید عملکرد این دو گوشی را زیر نور آفتاب مشاهده کنید.

mate-vs-s7-16


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: نرم‌افزار
در این بخش هریک از این گوشی‌ها با قابلیت‌های متعدد نرم‌افزاری‌شان می‌خواهند هم تماشاچیان و هم داور را راضی کنند.
سامسونگ با جدیدترین نسخه از TouchWiz وارد میدان می‌شود. رابطی که دستخوش تغییرات مناسبی به نسبت نسل‌های پیشینش شده است. رابط کاربری استفاده شده بر روی گلکسی S7 Edge رابطی گرافیکی و پر از افکت‌های مختلف است. با هیچ‌گونه لگ و کندی در حین کار کردن با این رابط کاربری مواجه نخواهید شد. همچنین همه چیز در عین حرفه‌ای بودن به سادگی در دسترس است.s7-1

در مقابل هواوی با رابط کاربری Emotion آن‌هم با نسخه ۴ وارد میدان می‌شود. این رابط استفاده شده بر روی میت ۸ بسیار زیبا بوده و همانند آن‌چه در سامسونگ دیدیم گرافیکی و پر از افکت‌های مختلف است. هواوی طبق رسم همیشگی از منوی مخصوص اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده و همه چیز را در صفحه اصلی قرار داده است. رابط هواوی هم ساده و در عین حال حرفه‌ای بوده و هیچ لگ و کندی ندارد.

UI-Mate-8
نظر کارشناسی داور: هر دو رابط واقعا زیبا هستند و تنها سلیقه است که در این بخش پا به میدان می‌گذارد. هر دو از بالاترین سرعت در محیط UI برخوردار هستند و همچنین امکانات مختلفی را برای کاربر در دسترس قرار می‌دهند. امکاناتی مانند فراهم کردن شرایط برای کار کردن با یک دست توسط میت و میانبر‌های نرم‌افزاری در قسمت لبه‌های خمیده بر روی گلکسی موجود است.


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت‌افزار
قلب بازیکنان بخشی‌ است که مسولیت مهمی را در این رقابت بر عهده دارد. هر کدام می‌گویند که در زمینه پردازشی بهترین هستند. اما در واقعیت این موضوع به چه صورت است؟!
چیپست‌‌های قرار گرفته بر روی هر دو گوشی توسط کمپانی هرکدام به صورت اختصاصی ساخته و تولید شده است. HiSilicon Kirin چیپست به‌کار رفته بر روی محصول هواوی و Exynos چیپست قرار گرفته بر روی S7 Edge است. البته سامسونگ مدل Snapdragon هم برای این سری از گلکسی تولید کرده است، اما مدل در دسترس ما نسخه Exynos بود.
گلکسی S7 Edge از یک پردازنده ۸ هسته‌ای که ۴ هسته با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با ۱.۶ گیگاهرتز پردازش را انجام می‌دهند، تشکیل شده است. مسولیت بخش گرافیکی این دستگاه به عهده Mali-T880 MP12 است. همچنین حافظه رم ۴ گیگابایتی مسولیت مدیریت برنامه‌ها را در گلکسی بر عهده دارد.
در مقابل میت ۸ با پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای وارد میدان شده که ۴ هسته آن با سرعت‌ ۲.۳ گیگاهرتز و ۴تای دیگر با ۱.۸ گیگاهرتز کار پردازشی را انجام می‌دهند. پردازش گرافیکی این نماینده هواوی توسط Mali-T880 MP4 انجام می‌گیرد. هواوی میت ۸ در دو مدل با حافظه رم‌های ۳ و ۴ گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده است. مدلی که ما در اختیار داشتیم، دارای ۳ گیگابایت رم بود. هر دو دستگاه بسیار قدرتمند هستند و با نهایت توانمندی کار پردازشی را به انجام می‌رسانند.
در تصویر زیر می‌توانید نتایجی که در بنچمارک‌ها توسط این دو گوشی بدست آمده است را مشاهده کنید.

نظر کارشناسی داور: همان طور که مشاهده کردید اعداد بدست آمده بنچمارک برای گلکسی بیشتر از میت بوده اما این موضوع به معنای کند بودن میت در پردازش نیست. هر دو دستگاه با قدرت هرچه تمام مسولیت پردازشی‌شان را انجام می‌دهند. مدتی که با این دو گوشی کار کردم سنگین‌‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی بر روی هر دو اجرا شد و واقعا تفاوت آن‌چنانی بین‌شان مشاهده نشد. هر دو گوشی توانایی ساپورت کارت حافظه میکرو اس‌دی را هم دارند و دیگر مشکلی با ذخیره داده‌ها نخواهید داشت. متاسفانه در هیچ یک از نسل جدید پورت USB تایپ C پشتیبانی نمی‌شود. در ویدیو زیر می‌توانید مقایسه‌ای از سرعت این دو گوشی در باز کردن برنامه‌ها و مدیریت رم داشته باشید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین
در این بخش تیزبینی هر کدام از این بازیکن‌هاست که می‌تواند عامل برنده شدن هر یک در این قسمت گردد.

mate-vs-s7-7
در ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی هریک بر روی کاغذ می‌اندازیم. دوربین نماینده سامسونگ یعنی S7 Edge از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.7 برخودار است. این مقدار از دیافراگم کمک به‌سزایی در جذب نور محیط‌های تاریک می‌کند. همچنین یک فلاش تک رنگ LED کنار این دوربین موجود است. دوربین جلویی استفاده شده بر روی این دستگاه ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارد. سامسونگ از همان دریچه دیافراگمی که بر روی دوربین پشتی استفاده کرده بر روی دوربین جلویی هم بهره برده است که امری واقعا عالی است.
در مقابل، میت ۸ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و گشادگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار دارد. در کنار لنز این دوربین یک فلاش دو رنگ نیز قرار گرفته است. دوربین جلویی این نماینده هواوی ۵ مگاپیکسل رزولوشن با دیافراگم f/1.7 دارد. همچنین هر دو گوشی داری لرزش‌گیر اپتیکال نیز هستند که در عکس‌برداری و فیلمبرداری در شرایط سخت به کمک شما می‌آید. فیلمبرداری در میت ۸ تنها به صورت فول‌اچ‌دی در ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌گیرد اما در S7 Edge شما توانایی فیلمبرداری با کیفیت ۴K در ۳۰ فریم بر ثانیه را دارید. همچنین فیلمبرداری با دوربین جلو توسط گلکسی می‌تواند با رزولوشن QHD صورت بگیرد که این قابلیت در میت فقط تا رزولوشن فول‌اچ‌دی انجام پذیر است. با توجه به مشخصات گفته شده در بالا می‌توان به قدرتمند بودن هر دو رقیب در بخش دوربین پی برد. اما باید توانایی هریک را در واقعیت دید. همچنین از لحاظ نرم‌افزاری هر دو گوشی به بهترین شکل عمل می‌کنند و همه چیز را به راحتی در دسترس‌تان قرار می‌دهند. قسمت عکاسی به صورت دستی توسط هر دو گوشی موجود بوده و دسترسی جامعی از تنظیمات عکس‌برداری را به شما ارایه‌ می‌دهد. بیایید نگاهی به تصاویر گرفته شده با این دو گوشی بیاندازیم.s7-sam-1 mate-sam-1 s7-sam-2mate-sam-2
s7-sam-3mate-sam-3s7-sam-4mate-sam-4
نظر کارشناسی داور: رنگ‌های ثبت شده در S7 Edge زنده‌تر و شاداب‌تر از میت ۸ هستند. این نماینده از هواوی سعی دارد رنگ‌ها را سرد و کمی بی روح نشان بدهد. جذب نور در S7 Edge به نسبت میت ۸ بیشتر بوده که البته به دلیل دریچه دیافراگم موجود بر روی گلکسی است. همچنین جزییات بیشتری توسط گلکسی به ثبت رسیده است. در بخش دوربین جلو هم هر دو گوشی عملکرد مناسبی داشته‌اند.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چند رسانه‌ای
در بخش چندرسانه‌ای این دو بازیکن می‌خواهند کاربران را سرگرم کنند. هر کدام ادعا دارند بهترین در این زمینه هستند اما چگونه؟!

mate-vs-s7-13
میت ۸ با صفحه ۶ اینچی و کیفیت مناسب در کنار یک اسپیکر پر قدرت، پک کاملی از آن‌چه برای سرگرمی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. در طرف مقابل S7 Edge با ۵.۵ اینچ صفحه نمایش و رزولوشن QHD آن‌هم با لبه‌های خمیده در این بخش عملکرد خوبی را ارایه خواهد داد.
اسپیکر‌های به‌کار رفته در هر دو حجم و کیفیت بالایی از صدا را ارایه می‌دهند و گوش دادن به موزیک توسط هر دو بسیار لذت بخش خواهد بود. صفحه نمایش باکیفیت موجود بر روی هر دو گوشی در کنار نرم افزارهای پخش‌کننده حرفه‌ای، بهترین تجربه را هنگام تماشای فیلم‌ها به شما می‌دهند. خروجی صدای هدفون هم بر روی هر دو کاملا مناسب است.
نظر کارشناسی داور: هر دو دستگاه کاملا من را راضی کردند و حسابی سرگرم شدم. تماشای فیلم بر روی صفحه بزرگ ۶ اینچی و با کیفیت در مقابل صفحه نمایشی با لبه خمیده قرار می‌گیرد. کیفیت صدا بر روی میت ۸ باس بیشتر و حجم آن در گلکسی بیشتر است. باور کنید با کار کردن با این دو دستگاه کاملا سرگرم خواهید شد.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری
در این بخش هریک از دو شرکت کننده در معرض تست‌هایی برای بررسی میزان استقامت قرار می‌گیرند. هواوی میت ۸ با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شود. این باتری می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه به ۳۷ درصد شارژ برسد. در تصویر زیر می‌توانید امتیازات ما به باتری این مدل را ببینید.mate-8

در مقابل S7 Edge با باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری حضور دارد که می‌تواند در همان مدت ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ شود. در تصویر زیر می‌توانید امتیازات ما به باتری این مدل را ببینید.

s7-edge
نظر کارشناسی داور: سامسونگ و هواوی هر دو در این زمینه عملکرد خوبی را دارند. با این‌که میت ۸ با ۶ اینچ صفحه نمایش عرضه شده است، اما باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری به‌خوبی نیروی آن را تامین خواهد کرد. خلاصه که در بخش باتری هیچ مشکلی با این دو گوشی نخواهید داشت.


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات
در ده دقیقه پایانی هر کدام از بازیکن‌ها با به رخ کشیدن امکانات اضافی که در خود دارند، سعی می‌کنند تا بازی را به نفع خودشان به اتمام برسانند.

mate-vs-s7-9
هر دو گوشی توسط سنسور‌های اثرانگشت امنیت دستگاه را تامین می‌کنند. حسگر در S7 Edge بر روی دکمه هوم جلوی دستگاه و در میت ۸ بر روی قاب پشتی دستگاه تعبیه شده است. تفاوتی که در بخش حسگر اثرانگشت این دو دستگاه وجود دارد نحوه عملکردشان است. به طوریکه برای بازگشایی دستگاه توسط نماینده سامسونگ شما نیاز دارید تا یک بار کلید هوم را فشار داده و سپس از حسگر استفاده کنید. در صورتی که در محصول هواوی بازگشایی دستگاه حتی در زمان استندبای بودن و بدون فشردن دکمه‌ای انجام می‌پذیرد. تعدادی آپشن مانند ضد آب و گرد و غبار بودن با گواهی IP68، وجود حسگر ضربان قلب و حسگر محاسبه میزان اشباع اکسیژن در خون، درون گلکسی دیده می‌شود که خبری از این قابلیت‌ها در میت ۸ نیست. همچنین قابلیت کاربردی دیگری به نام Always On بر روی گلکسی وجود دارد که در زمان استندبای بودن شما را از اعلانات و زمان، بدون خاموش شدن صفحه نمایش باخبر می‌کند.

نظر کارشناسی داور: سنسور اثرانگشت موجود بر روی هر دو گوشی بسیار سریع عمل می‌کند. اما اینکه بدون فشردن دکمه‌ای فقط با لمس کردن سنسور بتوانید دستگاه را بازگشایی کنید، لذت را دوچندان می‌کند. سنسورهای مختلفی بر روی گلکسی قرار داده شده که شاید چندان به‌دردبخور نباشند اما باز برای برخی کاربران می‌تواند کاربردی باشد. امکانات مختلفی که در هر دو گوشی موجود است در بالا بیان شد. این نظر شخصی خودتان است که تصمیم بگیرید کدامیک برای شما کاربردی‌تر خواهد بود.


وقت اضافه: قیمت
در این بخش هریک از این دو بازیکن بهای خودشان را به نسبت امکاناتی که به ما می‌دهند، بیان می‌کنند. سامسونگ، قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان را برای پرچمدارش انتخاب کرده است. در مقابل برای داشتن میت ۸ می‌بایست در حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بپردازید.

mate-vs-s7-14
نظر کارشناسی داور: به نظر من ارزش خرید میت ۸ بیشتر از گلکسی است. چراکه تقریبا امکانات مشابهی را به کاربر ارایه می‌دهد. S7 Edge هم با گذشت مدتی اندک با افت قیمت روبه‌رو خواهد شد و همین موضوع ارزش خریدش را افزایش خواهد داد.


موقعیت‌های خطرناکی که S7 Edge بر روی دروازه میت ۸ ایجاد کرد:
صفحه نمایشی با کیفیت‌تر و رزولوشن بیشتر
سخت افزاری فوق‌العاده قدرتمند‌تر
دوربین با جذب نور بهتر و توانایی فیلمبرداری ۴K
وجود سنسورهای سلامتی مختلف
صفحه نمایش با قابلیت Always On
موقعیت‌های خطرناکی که میت ۸ بر روی دروازه S7 Edge ایجاد کرد:
بدنه فلزی با کیفیت ساخت مناسب
صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی
وجود فلاش دو رنگ در کنار لنز دوربین
عملکرد حسگر اثرانگشت بدون فشردن دکمه در حالت استندبای

[totalpoll id=”132165″]

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

181 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با هواوی میت ۸: نبرد برنده‌ها!”

  1. اینهمه هواوی تبلیغ کرد که باتریش فلانه حالا خودتون بیاید ببینید بی تعصب که سامسونگ با اینکه هیچ تبلیغ آنچنانی برای باتریش نکرده ولی باتریش هم از نظر شارژ دهی چه از نظر شارژ شدن خیلی سرتره مقایسه بقیه سخت افزار ها هم ک میبینید سامسونگ بهتره اوناییم که دارن به هواوی رای میدن یا خودشون هواوی دستنشونه یا تعصب الکی دارن اختلاف قیمت این دوتا گوشی 200 تومنه همش پس با یزره هزینه بیشتر بهترین رو بخرید و از تعصبای الکیتون دست بردارید…

  2. سلام
    دوستان من اس ۷ اج داشتم. یکبار خود به خود تاچ و ال سی دیش پیکسل سوزوند و بعد یه هزینه تقریبا ۱۳۰۰۰۰۰ تومنی بعد ۲ ماه از دستم لیز خوارد وه تاچ و ال سی دیش خوارد خاک شیر شد.
    متاسفانه اس ۷اج با تمام زیبایی هاش و کاراییش میتونه ارباب خوبی براتون بشه چون همیشه باید حواستون باشه خط و خش نخوره یا از دستتون لیز نخوره و بشکنه. پس توصیه میکنم شما صاحب گوشیه باید نه گوشیه صاحب شما

  3. بهترین s7 هستش و سریع ترین
    اون دوستی هم که قبول نداره باس داخل تنظیمات سرعت گوشی رو از normal به fast ببره

  4. کی گفته اس ۷ سریعتره.
    خوب که هم اینجا فیلمش بود هم تو آپارات.
    اگه واقعا ندیدین یه دکتر حتما برین شاید چشم هاتون خوب نمیبینه.
    من نمیگم از هر لحاظ میت بهتره ولی اینو هم قبول کنید و واقعیت هست که میت ۸ ثابت شد هم سریعتر و هم اینکه رابط کاربری بهتر و بدون هنگ هست.
    لطفا تا فیلم رو ندیدین الکی تعجب نکیند و قضاوت الکی کنید.

  5. امیرحسین 110 --

    دوپینگ متقلب ها برای حذف نادرست و ناحق سامسونگ از جام آی تی رسان اثر نکرد !
    از مدیریت مقتدر آی تی رسان برای پیدا کردن متقلب ها متشکریم

  6. یه نظری دارم درباره ی اونایی که می گن هوایی پردازندش قویی تر شما می تونید بنچ مارک هارو ببینید که امتیاز میت هشت تقریبا با اس۶ برابری میکنه و امتیاز اس۷ یکی از بهترین هاست خود ایتی رسان هم سرعت رو مقایسه کرد همنطور که دیدید اس۷ در اکثر برنامه ها سریع تر بود

  7. سلام مدیر محترم خیلی از شما ممنونم که نگذاشتید آدمهای متقلب به هدفشون برسند. امیدوارم تمام آرای مرحله مقدماتی بررسی بشه و از باطل کردن آرای تقلبی عبایی نداشته باشید. مهم نیست که به یکسری از متقلبان گرامی بر بخوره. شاید خیلی ها با تقلب چشم طمع به جایزه آتی رسان داشتند و دارند که امیدوارم با هوشیاری جنابعالی و همکاران حق به حق دار برسه. با تشکر فراوان و آرزوی اوقات خوش برای شما و کاربران محترم سایت

  8. من شخصا میت رو بیشتر دوست دارم
    اونایی که میگن اگه جلو اینایی که به میت رای دادن اس۷ بزاری اس۷ رو برمیدارن چی پیش خودشون فکر کردن
    به خدا اگه یکی از این دوتا رو جلو من بزارن میت۸رو بر میدارم
    فیلمش تو آپارات هست که چجوری میت۸اس۷ رو له میکنه
    انقدر هم نگید تعصب
    آره تا دو سال پیش هواوی گوشی های خوبی نمیزد اما الان چه گوشی های شاخی میزنه
    واسه همین طرفدار زیاد داره

    1. درحال حاظر اس۷ و نوت ۷ سریع ترین های اندرویدند htc10 که تو انتوتو بالاترین تو حقیقت نه تنها از اس ۷ ضعیف تره بلکه از پی ۹ هم ضعیف تره??????میت ۸ هم که حتی از پی ۹ هم له تره??????

  9. با سلام خدمت به سایت ایتی رسان
    اگر رای گیری قبلی اشتباه بود وتقلب شده پس همه مسابقه هاتون رو از اول برگزار کنید این که نشد اگه مسابقه هست بیاین از لحاظ سرعت بین دو تا گوشی یه مسابقه بزارید ببینم بازم میگید اس۷ بعدم میت با ۳گیگ رم ۱.۵گیگ فضای خالی داره بعد اس ۷با۴گیگ رم ۱.۵گیگ فضا داره رابط کاربری سامسونگ سنگینه برای همین بعد از یه مدتی هنگی میشه وپر از ازار اذیت میشه در ضمن میت در حال حاضر سریع ترین اسمارت فونه از لحاظ سرعت پس برنده اصلی میت ۸هست اگه شک داری برو اسپید هاشون رو تو یوتیوب ببین و بعد بیاین بگید تقلب شده بعدم این گوشی با این قیمت کمش نسبت به اس ۷خیلی مقرون به صرفه تر در ضمن یادتون نره که میت ۸پرچمدار ۲۰۱۵و بازم توان مقابله با اس۷رو داره و در اخر اگر تقلب شده پس همه مسابقه ها تون رو از اول بر گزار کنید و به نظر ها احترام بگزارید
    گفتیم تقلب بشه اینجا قیامت میشه

    1. دوست عزیز، بهتره قضیه رو خیلی پیچیده نکنید!
      همان طوری که به یکی دیگه از دوستان هم عرض کردم، تمام نظرسنجی‌ها پیش از اعلام نتیجه نهایی چک می‌شود و اطمینان داشته باشید هیچ تخلفی در هیچ کجایی صورت نگرفته و اجازه هم نخواهیم داد که بگیره.
      با گذاشتن فیلتر جدید بر روی نظرسنجی، حتی امکان تخلف قبلی هم از بین رفته و تمامی آرا به دقت و صحت ثبت خواهد شد.
      منتظر مراحل جذاب حذفی از فردا باشید و انرژی خودتون رو برای پیروزی گوشی محبوب‌تان در آنجا صرف بفرمایید

  10. تعصب واقعا تا کی ؟!
    مثلا سامسونگ ببره شما چی گیرتون میاد دقیقا؟
    این نظرات رو بعضی خریدارا چک میکنند لطفا واقع بینانه رای بدید میت ۸ واقعا از نظر پردازنده و گرافیک گل کاشته
    لطفا یک ویدئو دوئل دانلود کنید بعد میفهمید چی میگم

  11. ولی خیلی حرفه یه فن هواویی بیاد سامسونگ رو مسخره کنه?
    اصلا مگه فن هواویی داریم ?
    گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف?

  12. ??اینا دیگه کین خوبه خود ای تی رسان برسی کرده می تونن برن ببینین فقط کافی کمی صفحه رو لمس کنن برن بالا ? ای تی رسان رای های تقلبی رو جمع کرد بازم تقلب کردن یا خدا یه پیشنهاد برای اونایی که به میت ۸ رای دادن (یا کلی بگم اونی پشت سر هم داره به میت ۸رای مید?)
    حواسش باشه که برند خودش فعلا حذف شده ???

  13. زورتون نمیرسه اس ۷ edge بخرین میگین بده الانم قهرمانه بهترین گوشیست یه بار تو دستتون بگیرد میفهمید چه گوشیه ی با ان سینی مقایسس میکنید واقعا که

    1. الان اس ۷ ۱.۸ قیمتشه میت ۱.۵ ۳۰۰ تومن پولی نیس الان میت دا م و خ ازش راضیم و گوشی بعدیمم اپل خواهد پس بی خود دیدید ندید نکنید انگاری گوشی ۲۰ ملیونی میگریم الان هر کسی میتونه بالا ترین مدل گوشی بخره چون اونقدی نیس

  14. هنگ سونگیا دیدید بازم جلو افتادیم ، با اینکه رای های قبلی هم درست بود ولی متاسفانه حق میت ضایع شد منتظر فینال جذاب بین میت و پی۹ پلاس هستم

  15. اره والا.بخدا درک نمیکنن که سرعت و باطی میت از اون خیلی بهتره.
    هنگ سونگیا لونگتون رو جمع کنین که عقبین

  16. سلام.
    بازم میت ۸ جلو زد.
    اقا اینوشی حریف نداره.
    رای گیری قبلی هم درست بود.
    حرف حق تلخه اهای هنگ سونگیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH