شباهت عجیب پتنت‌های جدید سامسونگ به اپل واچ!

اسمارت‌واچ بعدی سامسونگ قرار است در نمایشگاه IFA 2016 در برلین رونمایی شود و مطابق معمول، این اسمارت‌واچ Gear S3 نامیده می‌شود. از طرف دیگر، سامسونگ اخیرا پتنت‌هایی مرتبط با تکنولوژی‌های پوشیدنی به ثبت رسانده که نشان می‌دهد که یا سامسونگ به فکر ارایه اسمارت‌واچ دیگری است یا Gear S3 نسبت به نسل پیشین خود تغییرات زیادی را به چشم می‌بیند.

حال نیز پتنت‌هایی از سامسونگ منتشر شده که فرمت‌هایی برای بستن بند ساعت به یک اسمارت‌واچ را نشان می‌دهد. چیزی که این پتنت را جالب می‌کند، وجود طرح‌هایی از اپل واچ است. در حقیقت برخی از خطوط به گونه‌ای است که انگار اپل واچ را از چند جهت مختلف نشان می‌دهد. از طرف دیگر، برخی از این طراحی‌ها اسمارت‌واچ‌هایی را نشان می‌دهد که حتی وجود خارجی نیز ندارند. چیزی که از متن این پتنت می‌توان فهمید این است که این پتنت یک اسمارت‌واچ کامل را شامل نمی‌شود و بیشتر به نحوه بستن بند به اسمارت‌واچ مرتبط می‌شود. بنظر می‌رسد که نحوه جدید اتصال بند به اسمارت‌واچ، نیاز به گذر جریان الکتریکی از بند دارد تا بتواند سنسورهای موجود در بند را تغذیه کند.

هنوز معلوم نیست که چرا این پتنت وجود دارد و مهمتر اینکه چرا در آن، تصاویری از محصول رقیب دیرینه سامسونگ دیده می‌شود. سامسونگ و اپل دعواهای زیادی بر سر نقض پتنت‌های یکدیگر داشته‌اند و هنوز هم این دعواها ادامه دارد. اما وجود تصاویر اپل واچ در پتنت سامسونگ تنها یک چیز را نشان می‌دهد و آن این است که سامسونگ در حال توسعه بندهایی برای اپل‌واچ است! از طرف دیگر،‌ این نیز بعید بنطر می‌رسد چون سامسونگ بیشتر به فکر توسعه محصولات جانبی برای اسمارت‌واچ خود می‌باشد تا محصولات دیگران.

Samsung-Wearable-Patent_10

2 در مورد “شباهت عجیب پتنت‌های جدید سامسونگ به اپل واچ!”

  1. سامسونگ میخواد این پتنت رو به ثبت برسونه تا اگر بعدا طرح اپل واچ رو کپی کرد بگه من طرحش رو ثبت کرده بودم.
    این کارها از شرکت بی آبرویی مثل سامسونگ بعید نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH