تکنولوژی جدید SolidEnergy عمر باتری‌ها را دو برابر می‌کند

اگر از افراد بپرسید که دوست دارند چه چیزی در اسمارت‌فون‌هایشان بهتر شود، شاید جواب بیشتر آنها بهترشدن عمر باتری باشد. حال محققان شرکت SolidEnergy Systems که فارغ‌التحصیلان سابق MIT هستند، باتری ابداع کرده‌اند که دو برابر باتری‌های کنونی ظرفیت دارد.

محققان این شرکت موفق شده‌اند باتری بسازند که تقریبا آند ندارد. این باتری که با مواد مختلف پیشرفته ساخته شده، توانایی نگهداری دو برابر انرژی نسبت به باتری‌های معمول را دارد. کیچاو هو مدیر عامل SolidEnergy Systems می‌گوید:‌‌

با ظرفیت انرژی برابر، ما می‌توانیم باتری‌هایی با اندازه نصف باتری‌های معمولی یا باتری‌هایی با اندازه فعلی و طول عمر دو برابر بسازیم.

در این باتری به جای آند که از گرافیت ساخته می‌شود، از یک فویل لیتیومی با انرژی بالا که قادر به نگهداری یون‌های بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتر است، استفاده شده است. اصلاحات شیمیایی که در الکترولیت انجام شده باعث شده که شارژپذیری و ایمنی آن افزایش پیدا کند. نکته مهم اینکه این باتری با استفاده از لیتیوم‌های معمول ساخته شده که مشکلات تولید صنعتی را بسیار کم می‌کند.

SolidEnergy اولین نمونه آزمایشی این باتری را در اکتبر ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت و توانست ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. SolidEnergy قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ این باتری‌ها را برای اسمارت‌فون‌ها و گجت‌ها و تا سال ۲۰۱۸ برای ماشین‌های الکتریکی عرضه کند. اما اولین استفاده آنها در پهپادها خواهد بود. هو می‌گوید:

برخی از مشتریان از پهپادها و بالون‌ها برای افزایش دسترسی به اینترنت و کاهش خطرات بلایای طبیعی استفاده می‌کنند. این کاربرد هیجان‌انگیز و بدیعی است.

کاربرد این تکنولوژی در ماشین‌های الکتریکی، نیز اثرات بزرگی دارد. هو می‌گوید:

استانداردهای صنعت می‌گوید که با یک بار شارژ باید بتوان ۲۰۰ مایل رانندگی کرد. با این تکنولوژی می‌توان باتری ساخت که با یکبار شارژ بتواند ۴۰۰ مایل کار کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH