بلومبرگ: گوگل تا چند هفته آینده سرویس واقعیت مجازی Daydream را راه‌اندازی می‌کند!

در ماه مه، گوگل از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream رونمایی کرد. حالا بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل آپدیت‌هایی برای اندروید فرستاده که از Daydream پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود که گوگل در چند هفته آینده این سرویس را راه‌اندازی کند.

گوگل سرمایه‌گذاری سنگینی بر روی محتوای Hulu و ستارگان یوتیوب داشته است. یوتیوب و HBO از اولین سرویس‌هایی خواهند بود که کاربران می‌توانند از واقعیت مجازی در آنها استفاده کنند. سازندگان بازی‌های کامپیوتری نیز همکاری گسترده‌ای با گوگل داشته‌اند تا مطمئن شوند که محتوای کافی برای بازی وجود دارد. گوگل هر چه محتوای بیشتری داشته باشد، می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت پلتفرم خود سوق دهد.

Daydream علاوه بر اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و ویدئو کلیپ، مرجعی برای طراحی و امکانات واقعیت مجازی خواهد بود. ایده این است که به کاربران تجربه واحد واقعیت مجازی داده شود. البته گوگل قصد دارد که سخت‌افزار واقعیت مجازی خود را به فروش برساند. این تازه اول واقعیت مجازی است. بر اساس تحقیقات موسسه گارتنر، فروش تجهیزات و لوازم واقعیت مجازی از یک میلیارد دلار امسال به ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ می‌رسد.

گوگل وارد بازاری شده که همین حالا هم بازیگران زیادی همچون فیسبوک، سونی و اچ‌تی‌سی دارد و سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگینی بر روی آن کرده‌اند. گرچه هدست مورفیوس (Morpheus) سونی بیشتر برای کار با کنسول پلی استیشن طراحی شده، اما تمرکز گوگل بر روی واقعیت مجازی مبتنی بر موبایل خواهد بود. کاربران خواهند توانست موبایل خود را به عنوان هدست استفاده کرده و از واقعیت مجازی لذت ببرند. اورن روسنباوم از United Talent Agency می‌گوید:

Daydream گوگل به پیشرفت واقعیت مجازی موبایلی کمک فراوانی می‌کند. واقعیت مجازی موبایلی چیزی است که بیشتر مردم را تشویق می‌کند که هدست را به سر خود ببندند.

daydream-Google-IO-2016

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH