درآمد تبلیغات نصب اپلیکیشن‌ها تا سال ۲۰۲۰ به ۷ میلیارد دلار می‌رسد

تقریبا ۴ میلیون اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید و احتمال کمی وجود دارد که کاربران اپلیکیشن دلخواه خود را پیدا نکنند. اما این تعداد زیاد باعث می‌شود که گاهی اوقات کاربران سرگیجه گرفته و در یافتن اپلیکیشن مناسب موردنظر خود با مشکل مواجه شوند.

تبلیغات برای اپلیکیشن یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کاربران را با اپلیکیشن‌های جدید و کاربردی آشنا کند. این کار در ایالات متحده موفق بوده و تا بحال یک چهارم درآمد تبلیغات موبایلی، ناشی از تبلیغات برای نصب اپلیکیشن‌ها بوده است. انتظار می‌رود که درآمد تبلیغات برای نصب اپلیکیشن تا سال ۲۰۲۰ به ۷ میلیارد دلار برسد. این درآمد به دو علت بوجود خواهد آمد. اولین مورد افزایش بودجه تبلیغات تیم‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌هاست. دومین دلیل، ورود تعداد زیادی توسعه‌دهنده به بازار اپلیکیشن‌ است.

یکی از شرکت‌هایی که سود زیادی از این روند خواهد برد، گوگل است که تا چند روز آینده از فیسبوک پیشی می‌گیرد. این غول اینترنتی شاهد دانلود ۳ میلیارد اپلیکیشن از پلی استور بوده و این به دلیل Universal App Campaigns است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از تمام سرویس‌های گوگل مانند جی‌میل، یوتیوب و … برای تبلیغ اپلیکیشن خود استفاده کنند. حتی گوگل به فکر این است که iOS را وارد کمپین‌ها کرده تا بازار بیشتری برای اپلیکیشن‌ها ایجاد کند. گرچه این کار با رقابت شدید فیسبوک و اپل مواجه خواهد شد.

البته گوگل با چالش‌هایی مواجه خواهد بود که با توجه به سود زیادی که این تبلیغات دارند، گوگل باید راه‌هایی برای غلبه بر آن پیدا کند.

Play-Store-Install-AH-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH