استفاده از اسکنر عنبیه چشم در گوشی‌های میان‌رده

معرفی گوشی‌های هوشمند پرچمدار مجهز به اسکنر عنبیه چشم و توضیح نحوه عملکرد و امنیت بالای آن‌ها، وظیفه شرکت‌های تولیدکننده این نوع دستگاه‌هاست. سامسونگ دیروز در جلسه‌ای از ویژگی‌های مثبت اسکنر عنبیه چشم سخن گفت و آن را به‌عنوان امن‌ترین روش شناسایی کاربر معرفی کرد که به DNA فرد وابسته است. سامسونگ استدلال دقیق خود را اینگونه شرح داد:

برای بدست آوردن DNA یک شخص نیاز به جمع‌آوری مخاط دهان و خون اوست.

Kiam Hyeond_seok عضو اتاق توسعه کسب و کار بی‌سیم سامسونگ افزود:

نزدیک به یک ساعت برای کسب DNA یک فرد توسط شیوه بالا زمان نیاز است که عملا استفاده از آن را در دستگاه‌های قابل حمل غیرممکن می‌سازد.

ظاهرا این دلیل برای سامسونگ کافی بوده تا از اسکنر عنبیه چشم در گلکسی نوت ۷ استفاده کند، عضوی که امکان تشابه آن میان دو فرد یک به میلیارد است و همچنین با درگذشت کاربر، الگوی او نیز نابود می‌شود. پس از اتمام عملیات اسکن عنبیه چشم کاربر، این الگو در قسمت قابل اعتمادی از پردازنده ARM ذخیره می‌شود و با هر بار نگاه به گوشی، تطابق انجام شده و دستگاه بازگشایی می‌شود. اطلاعات ذخیره شده مربوط به چشم کاربر یا اثر انگشت او به سروری منتقل نخواهد شد، در نتیجه نگرانی زیاد برای امنیت آن‌ها وجود ندارد.

درحالیکه سامسونگ اسکنر خود را به طور مجزا و به همراه ساطع‌کننده مادون قرمز با برد نزدیک در جلوی گلکسی نوت ۷ قرار داده، یک شرکت کره‌ای به نام Dongwoon Anatech، این سیستم را در دوربین جلوی محصول بعدی خود قرار خواهد داد. این شرکت موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شده که این تکنولوژی بر روی سنسور دوربین جلو فیلتری قرار می‌دهد که قادر به ساطع کردن مادون قرمز است، البته در زمان نیاز به ثبت تصاویر این فیلتر کنار می‌رود. ترکیب این دو ماژول در دوربین جلو باعث کاهش هزینه و افزایش فضای داخلی گوشی خواهد شد و به گفته توسعه‌دهنده آن، این شرکت برای طراحی این محصول در حال همکاری با یک شرکت کره‌ای و یک تولیدکننده ماژول دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در خارج از کشور است تا دستگاه‌های میان‌رده را به اسکنر عنبیه چشم مجهز کند.

samsung-iris-scanner-presentation

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH