اینترنت همراه در ایران ۱۶۰ درصد سریع‌تر از سال گذشته است!

تحقیقات اخیر مراکز آماری هم‌چون آکامای نشان می‌دهد که اینترنت همراه در ایران رشدی ۱۶۰ درصدی را از نظر سرعت تجربه کرده است. میانگین سرعت اینترنت همراه در ایران در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ در حدود ۱.۸ مگابیت بر ثانیه بوده است که این میزان در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ به ۴.۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. اگر نگاهی به وضعیت اینترنت کلی در ایران داشته باشیم در این بازه زمانی رشدی ۷۵ درصدی را شاهد هستیم، به این ترتیب که میانگین سرعت از ۲ به ۳.۵ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

اگرچه این آمار امیدوار کننده به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم نگاهی به کشورهای همسایه داشته باشیم در می‌یابیم که هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. ۹۰.۵ درصد اماراتی‌ها به اینترنت با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند و این آمار برای ترکیه، قطر و اردن به ترتیب ارقام ۸۷.۲، ۷۸.۸ و ۶۲.۱ درصد است.

این موسسه آماری هم‌چنین بیان می‌کند که میانگین جهانی سرعت اتصال به اینترنت به ۶.۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است که رشدی ۱۲ درصدی را در این بازه ۶ ماهه نشان می‌دهد. این موضوع هم‌چنین نشان‌گر این است که میانگین سرعت اینترنت در کشورمان هنوز ۲.۸ مگابیت بر ثانیه کم‌تر از میانگین جهانی است.

میانگین بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت در سطح جهان ۳۴.۷ مگابیت بر ثانیه است که به نسبت آخرین سه ماهه سال ۲۰۱۵ رشدی ۶.۸ درصدی را داشته است. در جدول زیر پرسرعت‌ترین کشورهای آسیایی در بخش اینترنت را مشاهده می‌کنید:

۱۳۹۵۰۶۰۴۱۵۳۵۴۸۴۷۶۸۴۷۴۷۰۴

1 در مورد “اینترنت همراه در ایران ۱۶۰ درصد سریع‌تر از سال گذشته است!”

  1. خدا ایرانسل رو خیر بده که نسل چهار رو وارد ایران کرد و داره توسعه میده ! وگرنه از بقیه که بخاری به جز حرف بی حاصل بلند نمیشه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH