باتری موبایل با طول عمر دو برابر در راه است!

بیشتر استارت‌آپ‌های جدیدی که در کشور آمریکا تشکیل می‌گردد، در حوزه باتری‌ها بوده و عموما تمامی آنها سعی دارند تا طول عمر باتری موبایل را افزایش دهند و آن را به میزان دوبرابر برسانند. ظرفیت دوبرابر باتری‌های لیتیوم یونی با افزایش تولید انرژی در آنها صورت می‌پذیرد و شرکت‌های فعال در این زمینه سعی دارند تا با ترفندهای خاص در زمینه افزایش تولید انرژی در باتری موبایل، این امر را میسر سازند.

آقای Qichao Hu Hu مدیر شرکت SolidEnergy می‌گوید:

در کنار تولید انرژی دوبرابر نسبت به قبل، ما می‌توانیم اندازه باتری‌ها را نیز به نصف کاهش دهیم، در حالی که همان میزان زمان برای استفاده از آن مصرف خواهد شد. در این حالت، با تولید باتری متناسب با سایز قبل، می‌توان انتظار طول عمر دوبرابر را داشت.

آقای Hu شرکت SolidEnergy را در سال ۲۰۱۲ و با نیت تولید باتری‌های Anode-Free راه‌اندازی کرد. آنها برای انجام این کار، گرافیت که در نقش آنود در باتری‌های فعلی ظاهر شده و وظیفه شارژ کردن دستگاه برعهده دارد را حذف و به جای آن، از ترکیب لیتیوم-فلز استفاده می‌کنند که به این ترتیب، می‌توان یون‌های بیشتری تولید و در نتیجه ظرفیت بیشتری را از باتری انتظار داشت.

ترکیب لیتیوم فلز به دلیل افزایش ظرفیت باتری و انرژی، مدت زیادی است که توسط دانشمندان مختلف در حال تست است. اما به دلیل مشکلات زیادی که در سر راه استفاده از آنها وجود داشته، تا به حال آنچنان که باید و شاید به آن توجه نشده است.

تیم همکار آقای Hu در این پروژه، فویلی از جنس لیتیوم-فلز ساخته‌اند که برای انجام وظایف خود نیازی به گرم شدن نداشته و در نتیجه، دیگر خبری از داغ شدن و آتش گرفتن باتری‌ها نخواهد بود. این فویل که چندین برابر ظریف‌تر و نازک‌تر از لایه گرافیتی موجود در باتری موبایل است، به وسیله یک روند شیمیایی ویرایش شده است تا از بروز عکس‌العمل‌های منفی که از باتری‌های لیتیوم یونی سر می‌زد، جلوگیری نماید.

اما نکته شگفت‌انگیز در رابطه با این باتری‌ها این است که تاریخ ورود آنها به بازار بسیار نزدیک است. شرکت SolidEnergy اعلام کرده که اولین نسل از این باتری‌ها در پهپادهایی که در ماه نوامبر عرضه خواهند گشت، قرار می‌گیرد.

Smartphone-Battery-Life

3 در مورد “باتری موبایل با طول عمر دو برابر در راه است!”

  1. سلام.اگر اشتباه نکنم یک جوان نیشابوری روشی ابدا کرده بود و به ثبت رسانده. با این روش عمر باطری چند برابر میشه اما تنها مشکلی که مطرح بود مسئله غیر اقتصادی بودن این روش برای شرکت های سازنده است!

  2. امیدوارم باتریهای موبایل خیلی بیشتر از این پیشرفت کنن چون به نظرم باتری همه گوشیها آزاردهنده ترین بخششونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH