چگونه می‌توان به وسیله آیفون از محل پارک خودرو مطلع شد؟!

در هنگام سفر نگرانی برای سردرگم شدن از پیدا کردن خودرو در محل پارک به هیچ وجه خوشایند نیست. اکنون، به لطف قابلیت جدید سیستم‌عامل آی‌اواس، دیگر لازم نیست که از این بابت نگران باشید چرا که ویژگی “Parked Car” در آی‌اواس ۱۰ محل پارک خودرو را به شما یادآوری می‌کند.

ابزارهای مورد نیاز

در طول سالیان اخیر، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها برای آی‌اواس عرضه شده‌اند که شما را در یافتن محل پارک اتوموبیل‌تان کمک می‌کنند. برخی از آن‌ها تنها برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند. در دسته‌ دیگر، برنامه‌های معروفی مثل Waze علاوه بر مکان‌یابی و ناوبری، شامل ابزاری برای پارک‌کردن هستند.

با انتشار آی‌اواس ۱۰، شرکت اپل یک ویژگی بهبود یافته را برای این منظور به کاربران معرفی نمود: یادآوری کننده پارکینگ به طور مستقیم با برنامه Maps در آی‌اواس ادغام شده‌ است. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به ابزارهای سایر توسعه‌دهندگان و یا حتی به خاطر سپردن محل پارک توسط خودتان از این موضوع آگاه شوید.

اولین چیزی که به آن نیاز دارید، دستگاه مبتنی بر آی‌اواس نسخه ۱۰ یا بالاتر است که به تراشه جی‌پی‌اس (مانند تمامی آیپدهای پشتیبانی‌کننده از سیم‌کارت و آیفون‌ها) نیز مجهز باشد. آی‌اواس ۱۰ قرار است تا یک ماه آینده عرضه شود، اما در صورت نیاز می‌توانید نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل را برای دستگاه خود دریافت کنید.

وسیله مورد نیاز بعدی، خودرویی است که با قابلیت Apple’s CarPlay سازگار باشد یا بتواند به نوعی از طریق بلوتوث با دستگاه شما هماهنگ شود.

چگونگی راه‌اندازی

به طور پیش‌فرض، قابلیت ذکر شده بدون نیاز به تنظیم دستی توسط شما فعال است، اما این به این معنی نیست که همه وظایف به طور خودکار انجام می‌شود.

فعال‌سازی Parked Car Reminder

انجام این کار تنها چند ثانیه زمان می‌برد. در دستگاه خود منوی Settings را باز کنید و به پایین صفحه بروید تا اپلیکیشن “Maps” را ببینید.۱

آن را اجرا کرده و سپس دوباره به پایین بروید تا عبارت “Your Car” را پیدا کنید.۲

اگر گزینه “Show Parked Location” روشن بود، از بخش Settings خارج شوید، در غیر این صورت آن را فعال کنید.

اتصال گوشی به خودرو

اگر در حال حاضر از بلوتوث خودروی خود برای تماس تلفنی یا پخش موسیقی استفاده نمی‌کنید، باید چند لحظه برای برقراری ارتباط بین گوشی و خودروی خود وقت بگذارید. مراحل راه‌اندازی این فرآیند از طریق خودرو متفاوت است ولی از سمت آی‌اواس کارهای همیشگی را باید انجام دهید.

برای این منظور لازم است تا سیستم استریو یا داشبورد خودرو را در حالت جفت‌شدن به وسیله بلوتوث قرار دهید و سپس به مسیر Settings > Bluetooth در گوشی خود رجوع کنید.۳

مطمین شوید که گزینه بلوتوث مانند تصویر زیر فعال شده‌ باشد.۴

به پایین صفحه رفته تا دستگاه‌های جفت نشده در مجاور خود را پیدا کنید. از این بخش به بلوتوث خودروی خود متصل شوید.

به یاد داشته باشید، این سیستم تنها زمانی کار می‌کند که بلوتوث شما روشن باشد. در غیر این صورت، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید، چرا که گوشی شما نمی‌تواند مجاورت محل پارک خودرو را تشخیص دهد.

نحوه استفاده از Parked Car Reminder

پس از اطمینان از فعال بودن این گزینه و برقراری ارتباط میان گوشی و خودرو، Parked Car reminder هر زمانی که از پارک خارج می‌شوید یا پارک می‌کنید، به طور خودکار تنظیم می‌شود. در صورت تمایل این امکان وجود دارد که به طور کامل استفاده از این ویژگی را لغو کنید.

در ابتدا، اجازه دهید تا بگوییم اگر هنوز کار خاصی را انجام نداده‌اید، چگونه می‌توانید از ویژگی Parked Car استفاده نمایید. هرگاه که از وسیله نقلیه خود دور می‌شوید، می‌توانید اطلاعیه‌های خود را مانند تصویر زیر از بخش قفل صفحه در آی‌اواس ۱۰ مشاهده کنید. از این قسمت قادر هستید تا از مکان “خودروی پارک‌شده” خود مطلع شوید.۵

علاوه براین می‌توانید برای دسترسی به Parked Car reminder از طریق نرم‌افزار Maps، مقاصد قبلی خود را جستجو کنید و گزینه “Parked Car” را انتخاب نمایید.۶

صرف نظر از روشی که برای این منظور به کار می‌برید، نتیجه‌ای مانند زیر برای شما نمایان خواهد شد.۷

اکنون بدون نیاز به کار پیچیده و تنظیمات خاصی، کافی است دکمه “Directions” را بزنید و مراحل تعیین‌شده را برای بازگشت به خودروی خود طی کنید.

با این حال، برخی از توابع دستی در این قسمت موجود هستند که می‌توانید برای یافتن خودرو از آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که برای اولین بار ماشین خود را پارک می‌کنید، سیستم‌عامل آی‌اواس، متوجه این عمل خواهد شد. پس از آن، بلافاصله می‌توانید به قسمت Parked Car بروید و تنظیمات آن را به شکل دستی تغییر دهید. در صورتی که مکان‌یابی توسط جی‌پی‌اس با اختلال مواجه شده‌ بود یا محل مورد نظر را ناردست نشان داد، می‌توانید علامت پارک خود را از بخش “Edit Location” ویرایش کنید. به طور مثال، در پارکینگ‌های چند طبقه و بسیار بزرگ ممکن است نیاز داشته باشید تا به شکل دستی نشانگر را به ورودی خیابان فعلی انتقال دهید.

در هنگام پارک در مکان‌های بزرگ و طبقاتی می‌توانید از دو تابع مفید یادداشت‌برداری و عکاسی در این زمینه استفاده نمایید. به جای اینکه برنامه دوربین را اجرا کنید و از تابلو محل پارک خود عکس بگیرید، می‌توانید این کار را از منوی یادآوری کننده پارکینگ انجام دهید یا یادداشتی را در قسمت note بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH