کوالکام پیش از برگزاری نمایشگاه IFA از فواید اسنپدراگون ۸۲۱ سخن گفت

ذن‌فون ۳ ایسوس را می‌توان اولین محصولی دانست که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام استفاده می‌کند. این پردازنده ماه گذشته معرفی شد و شرکت کوالکام در نمایشگاه IFA امسال که در برلین برگزار می‌شود، فرصتی پیدا کرده است تا صحبت‌هایی در مورد این محصول به میان آورد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، این پردازنده هشت هسته‌ای است، اما کوالکام سرعت پردازش آن را افزایش داده است. هسته‌های پیشرفته آن حالا با توان ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰ که حداکثر توان هسته‌های آن ۲.۲ گیگاهرتز بود، پیشرفت خوبی به حساب می‌آید. هسته‌های دیگر آن نیز افزایش سرعت خوبی داشته و از ۱.۶ به ۲ گیگاهرتز رسیده‌اند. این موضوع باعث شده تا حدودا ۱۰ درصد افزایش سرعت محسوس در دیوایس مشاهده کنید و از طرف دیگر نیز حدودا ۵ درصد به عمر مفید باطری دستگاه اضافه خواهد شد.

با پردازنده جدید، سرعت بارگزاری اپلیکیشن‌ها حدود ده درصد بیشتر شده و برای آخرین ورژن سیستم عامل اندروید یعنی نوقا نیز بهینه‌سازی شده است. خبری خوب برای گیمرها نیز داریم. پردازنده گرافیکی جدید نیز افزایش سرعت ۵ درصدی به خود می‌بیند. شرکت کوالکام همچنین اعلام کرده که پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ با تکنولوژی واقعیت افزوده گوگل به نام Daydream نیز سازگار است. البته اتفاق آنچنان شگفت انگیزی نیست؛ چرا که اسنپدراگون ۸۲۰ هم از این قابلیت بهره می‌برد.

در قسمت دوربین نیز تکنولوژی Dual PDAF مورد استفاده قرار گرفته است که فوکوس اتوماتیک در تمامی فضاها را با بیشترین سرعت ممکن انجام می‌دهد. فوکوس خودکار لیزری نیز در این پردازنده در نظر گرفته شده و بدین وسیله، فوکوس روی اشیا دور به راحتی میسر خواهد بود.

با نگاهی به آمار و ارقام پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، در می‌یابیم که روند صعودی بسیار خوبی داشته و دیگر خبری از نتایج خجالت‌آور اسنپدراگون ۸۱۰ نیست. با برطرف کردن تمامی مشکلات پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ توسط شرکت کوالکام، باید انتظار یک محصول قوی از این شرکت داشته باشیم.

از آنجایی که هنوز چند روز به برگزاری نمایشگاه IFA باقی مانده است و شرکت‌های مختلفی در صف انتظار ایستاده‌اند تا محصولات خود را به عموم مردم معرفی نمایند، مطمئنا محصولات دیگری که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ بهره خواهند برد را در این نمایشگاه خواهیم دید.

snapdragon

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH