کپی اپل از سامسونگ: آیفون ۸ احتمالا به اسکنر عنبیه مجهز خواهد بود

بر اساس گزارشات جدید، اپل تصمیم به استفاده از اسکنر عنبیه در آیفون ۸ دارد. اخبار پیشین حاکی از آن بود که اپل تا سال ۲۰۱۸ از این تکنولوژی بایومتریک استفاده نخواهد کرد.

اسکنر عنبیه یا جایگزین Touch ID خواهد شد یا مکمل آن خواهد بود. بدین تریبت کاربران آیفون قادر خواهند بود که امنیت خود را افزایش دهند. عنبیه هر شخص، طرح پیچیده و تصادفی دارد که مختص هر شخص است. استفاده از اسکنر عنبیه چندان جدید نخواهد بود. سامسونگ گلکسی نوت ۷ به یک اسکنر عنبیه با کیفیت عالی مجهز است. در برخی از مدل‌های لومیا نیز می‌توان این تکنولوژی را یافت.

شرکت تایوانی Xintec که یکی از زیر مجموعه‌های TSMC است، تولید انبوه اسکنرهای عنبیه را از ۲۰۱۷ آغاز می‌کند تا احتمالا بتواند سفارشات اپل و دیگر سازندگان را تامین کند. این گزارش می‌گوید:‌

Xintec تولید انبوه چیپ‌های تشخیص عنبیه را در سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کند و این احتمالا به افزایش سود این شرکت می‌انجامد. یکی از سفارش‌هایی که این شرکت برای سنسورهای تشخیص عنبیه دارد، برای آیفون ۸ است.

Xintec در پاسخ گفته که این شرکت به شایعات و اخبار درباره سفارش مشتریان پاسخ نمی‌دهد. بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شده، آیفون ۸ تغییرات اساسی نسبت به مدل‌های پیشین خواهد داشت. بر اساس این اخبار نسل بعدی آیفون‌های اپل به نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED، بدنه شیشه‌ای، شارژ وایرلس و … مجهز خواهد بود.

iphone-8-concept

2 در مورد “کپی اپل از سامسونگ: آیفون ۸ احتمالا به اسکنر عنبیه مجهز خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH