آیفون ۷ روند دنیای هدفون‌ها را تغییر داده‌ است!

نمایشگاه IFA در برلین در حال برگزاری است و شرکت‌ها و برندهای مختلف محصولات جدید خود را هم به کاربران نشان می‌دهند و هم به رخ رقبای خود می‌کشند. در این نمایشگاه، می‌توانید روندها و تغییرات آینده دنیای تکنولوژی را ببینید. اما روند تغییرات در یک قسمت از بازار مشهودتر از دیگر قسمت‌هاست: هدفون‌های وایرلس! با این حال این تغییر روند در دنیای هدفون‌های وایرلس، ناشی از محصول شرکتی است که حتی در IFA حضور ندارد: اپل.

البه پر واضح است که اپل هدفون‌های وایرلس را ابداع نکرده است. هدفون‌های بلوتوث دائما در حال بهبود هستند و تا چند سال آینده همه ما از آنها استفاده خواهیم کرد. اما همیشه در دنیای تکنولوژی،‌ بعضی چیزها باعث می‌شوند که کاربران سریع‌تر به یک تکنولوژی خاص روی آورند. یکی از این چیزها استفاده اپل از یک تکنولوژی در محصولاتش است. دوست داشته باشید یا نه، در دنیایی که اسمارت‌فون‌ها همه کاره ما هستند، محبوبیت آیفون به این معناست که صنعت چه بخواهد یا نخواهد به آن سمت حرکت می‌کند. به عنوان مثال، استفاده اپل از حسگرهای اثر انگشت در آیفون باعث استفاده گسترده از آن در صنعت موبایل شد، به گونه‌ای که حالا حتی در گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توان حسگرهای اثر انگشت باکیفیت یافت.

در این مورد، اخبار منتشر شده مبتنی بر حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آیفون ۷، باعث شده که صنعت با شدت بیشتری به سمت هدفون‌های وایرلس حرکت کند. البته موتورولا نیز جک هدفون را از Moto Z حذف کرد. بنظر می رسد که همین الان در برلین، زمان هدفون‌های وایرلس فرا رسیده است. دامین مک‌گرات یکی از تحلیلگران می‌گوید:

جک ۳.۵ میلی‌متری نمرده است، اما تکنولوژی‌های جدیدی وجود دارد که می‌توان به سمت آنها حرکت کرد.»

Libratone از دو هدفون، یکی بلوتوث و یکی سازگار با پورت لایتنینگ، پرده برداشته است. سونی از هدفون وایرلس و حذف‌کننده نویز MDR-1000X رونمایی کرد. Monster سه گوشی وایرلس iSport را وارد گود کرد. کابل ۳.۵ میلی‌متری هدفون N40 محصول AKG را می‌توان حذف کرد. شاید بهترین محصول iTrip Clip از Griffin باشد. iTrip Clip یک دانگل بلوتوث است که دارای یک جک ۳.۵ میلی‌متری است که هر هدفون را تبدیل به هدفون وایرلس می‌گرداند.

اما اگر آیفون استفاده نمی‌کنید، این روند چه تاثیری بر شما دارد؟ هیچ تاثیری ندارد! جک ۳.۵ میلی‌متری شما خود بخود از بین نمی‌رود. سازندگان هنوز هدفونهایی با جک ۳.۵ میلی‌متری برای آیفون‌های قدیمی، گوشی‌های اندرویدی و هر وسیله صوتی که در ۵۰ سال گذشته تولید شده، خواهند ساخت. حتی ممکن است هدفون‌های وایرلس با یک کابل مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری عرضه شوند.

اما شما می‌توانید حذف جک ۳.۵ میلی‌متری در محصولات اپل و موتورولا را نشان بر بهبود هدفون‌های وایرلس ببینید. کیفیت صدا بهبود یافته و عمر باتری نیز افزایش داشته است. هندزفری‌های بلوتوثی به راحتی در گوشی شما جا می‌شوند و حتی می‌توانید به راحتی در باشگاه از آنها استفاده کنید. هدفون‌های وایرلس حتی دکمه‌های حساس به لمس دارند که با استفاده از آن می‌توانید موسیقی خود را کنترل و حتی پخش آن را متوقف کنید. حتی دیگر قیمت آنچنانی هم ندارند.

3 در مورد “آیفون ۷ روند دنیای هدفون‌ها را تغییر داده‌ است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH