آلکاتل Vision معرفی شد: یک هدست واقعیت مجازی که بدون نیاز به اسمارت فون کار می‌کند!

آلکاتل در نمایشگاه IFA، محصول جدید خودش را با نام “Vision” معرفی کرد. طبق اعلام کمپانی سازنده، این هدست واقعیت مجازی، بدون استفاده از تلفن هوشمند، می‌تواند پردازش‌های مربوطه را انجام دهد. به گزارش Engadget، هدست Vision به یک پردازنده ۸ هسته‌ای، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که با استفاده از سنسور‌های مختلف، قادر است تصاویر سه بعدی را برای کاربر به نمایش در بیاورد.

سنسورهایی که در ساخت این دستگاه از آن‌ها بهره برده شده است، شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور نزدیکی هستند که همگی داخل دستگاه تعبیه شده‌اند. Vision از دو نمایشگر ۳.۸ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۰۲۰ که با فناوری AMOLED ساخته شده‌ است استفاده می‌کند. همچنین باتری دستگاه، می‌تواند با یک بار شارژ کامل، حدودا ۴ ساعت فعالیت داشته باشد. برای این که درک روشن‌تری از کیفیت نمایشگر Vision داشته باشید، باید اشاره کنیم که محصولاتی مشابه از سایر کمپانی‌ها، به عنوان مثال Oculus Rift و HTC Vive از دو صفحه نمایش مجزا با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ استفاده می‌نمایند.

بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیا مانند Qualcomm و Pico نیز پیش‌تر دست به ساخت چنین محصولی زده‌اند اما تا کنون، هیچ یک از آن‌ها، نتوانسته‌اند دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر نیاز به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی ارایه دهند. مشکل اصلی در ساخت این هدست‌ها، پشتیبانی و توسعه نرم افزاری محصولات است که در این میان، کمپانی‌هایی که به تازگی پا به این عرصه نهاده‌اند، قطعا بیشتر با این امر رو‌به‌رو خواهند شد. آلکاتل در تلاش است که کیت نرم افزاری اختصاصی خودش را بر روی این محصول قرار دهد و علاوه بر آن، سعی دارد که با سایر شرکت‌ها، به خصوص آن‌هایی که در زمینه بازی سازی فعالیت می‌کنند، همکاری‌هایی داشته باشد تا بتواند امکانات نرم افزاری و سرگرمی بر روی هدست جدیدش را افزایش دهد. البته باید اشاره کرد که شرکت‌هایی مانند Oculus که جز بزرگترین‌ها در زمینه مسائل مربوط به واقعیت مجازی هستند، در لیست همکاری آلکاتل جایی ندارند.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم در بخشی که بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا، نتوانستند به سود آوری خوبی دست پیدا کنند، آلکاتل چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

۱۶۳۰۱-ab6e5bd87ff148de187e08ea66fe01b7

3 در مورد “آلکاتل Vision معرفی شد: یک هدست واقعیت مجازی که بدون نیاز به اسمارت فون کار می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH