بررسی اپلیکیشن Shazam: برنامه‌ای جادویی برای تشخیص آهنگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آهنگی را در تلویزیون یا رادیو شنیده باشید اما اطلاعاتی در مورد خواننده، ترک و یا آلبوم نداشته و ندانید که در اینترنت، به دنبال کدام آهنگ بگردید. Shazam یک اپلیکیشن بسیار کاربردی است که با استفاده از یک دیتابیس عظیم، می‌تواند با گوش کردن آهنگ مورد نظر شما، تمام اطلاعات مربوط به آن را در اختیارتان قرار دهد.

این اپلیکیشن که در سال ۱۹۹۹ نوشته شد، به مرور زمان توانست در میان کاربران جا بیافتد به طوری که در سال ۲۰۱۳، جز ۱۰ اپلیکیشن برتر دنیا نام گرفت. نکته دیگری که بر روی موفقیت Shazam نقش داشته، این است که برنامه بر روی بسیاری از پلتفرم‌ها، از اندروید گرفته تا مک و بلک‌بری و ویندوز قابلیت اجرا داشته و هر فرد، بسته به سیستم عاملی که در اختیار دارد، می‌تواند از امکانات آن بهره‌مند شود. شما می‌توانید آموزش تشخیص آهنگ از طریق دستیار گوگل و بدون برنامه را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

قابل ذکر است که این برنامه، در سال ۲۰۱۵، حتی به گجت‌های پوشیدنی هم راه پیدا کرد و جهت استفاده بر روی Apple Watch، در استور نرم افزاری اپل قرار گرفت. در ادامه با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

Screenshot_2016-09-03-15-14-46

پس از نصب برنامه، یک پیام خوش آمد گویی، به همراه راهنمای استفاده از برنامه به شما نمایش داده می‌شود تا بتوانید با فضای Shazam بیشتر آشنا شوید. پس از آن، به محیطی منتقل خواهید شد که در آن، قادر هستید یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. برنامه، ایمیلی جهت احراز هویت به شما ارسال خواهد کرد.

Screenshot_2016-09-03-14-17-30

با وارد شدن به فضای برنامه، در صفحه اصلی، می‌توانید اخبار مربوط به هنرمندان و آلبوم‌ها و تک آهنگ‌ها را مشاهده کنید. و در صورت تمایل، خواهید توانست از طریق گوگل‌پلی آن‌ها را خریداری نمایید. (البته به نظر نمی‌رسد کسی در ایران، از این قابلیت استفاده کند!)

همچنین بخشی به نام Shazam Quiz نیز در برنامه قرار داده شده که به وسیله آن، می‌توانید دقت خود را بسنجید. در این قسمت، ۱۰ موزیک برای شما پخش خواهد شد و شما باید سعی کنید هر کدام را در ۱۰ ثانیه تشخیص دهید. پس از آن می‌توانید نتیجه‌ای که به دست آوردید را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

Screenshot_2016-09-03-14-46-03

علاوه بر آهنگ، شما می‌توانید موزیک ویدیوهای افراد مشهور را نیز مشاهده نمایید. همچنین در ادامه همان پست، توضیحاتی در خصوص ویدیو نوشته شده است که می‌توانید در صورت تمایل، آن را لایک کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. البته باید اشاره داشت که این قابلیت، با اتصال به یوتیوب میسر بوده و بدون استفاده از فیلتر شکن، قادر نیستید هیچ ویدیویی را تماشا کنید.

بسیاری از خواننده‌های مطرح، اکانت مخصوصی در Shazam دارند که اخبار جدیدترین کارهای خود را در آن منتشر می‌کنند. شما می‌توانید با دنبال کردن حساب کاربری اختصاصی شان، از اطلاعات مربوط به آن‌ها مطلع شوید. علاوه بر این، قادر خواهید بود اخبار جدید مربوط به خواننده‌ها رو به دوستان‌تان اطلاع دهید. باید اضافه کرد برخی از خواننده‌های پاپ ایرانی و حتی برخی رپرها  هم در این لیست حضور دارند.

Screenshot_2016-09-03-15-01-29

در قسمت بالایی صفحه اصلی، لوگو Shazam را مشاهده می‌کنید، با انتخاب آن، برنامه شروع به گوش کردن صدای اطراف خواهد کرد و با آنالیز صدای خواننده یا بخشی از ترانه آهنگ، اطلاعات کامل در خصوص خواننده، آهنگ و آلبوم را برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین اگر آهنگی که Shazam کردید، موزیک ویدیو داشته باشد، می‌توانید بخشی از آن را تماشا نمایید.

در قسمت My Shazam، خواهید توانست لیست آهنگ‌هایی که تاکنون توسط نرم افزار گوش کرده‌اید را ببینید و در صورت تمایل، دوباره به آن‌ها گوش کنید.

Screenshot_2016-09-03-15-12-57

بخش سوم که Charts نام دارد، این امکان را فراهم آورده تا بتوانید رتبه بندی چارت‌های مختلف (به طور مثال Billboard) را در سبک‌های گوناگون (مانند رپ، راک، کانتری و …) ببینید و آهنگ مورد علاقه خود را گوش کنید. علاوه بر این، قسمتی به نام Explore Top Tracks در برنامه قرار داده شده که با استفاده از آن، می‌توانید آهنگ‌هایی که بیشتر Shazam شده‌اند را، بسته به محلی که در آن قرار دارید مشاهده نمایید.

Screenshot_2016-09-03-16-45-46

برنامه Shazam در کنار این که به شما کمک خواهد کرد تا آهنگ‌هایی که اطلاعاتی در موردشان ندارید را پیدا کنید، می‌تواند به عنوان یک پایگاه خبری موسیقی در جهان و یک شبکه اجتماعی استفاده شود. دیتابیس عظیم این برنامه، قادر است بسیاری از آهنگ‌ها را، به هر زبانی که باشند، تشخیص داده و اطلاعات کامل‌شان را در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر این که می‌توانید یک آهنگ را با Shazam گوش کنید، قادر خواهید بود آن را به لیست پخش Spotify و Napster خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ها، امکان همگام سازی حساب کاربری Snhazam و اکانت شخصی فیسبوک نیز وجود دارد.

Screenshot_2016-09-03-16-49-05[1]

در انتها باید اشاره کنیم که بسیاری از قابلیت‌های برنامه، در ایران فیلتر شده است و تنها می‌توانید از بخش‌های اندکی از Shazam استفاده نمایید. علاوه بر این بسیاری از خواننده‌های ایرانی هنوز در Shazam عضو نیستند. به نوعی باید گفت که Shazam یک رسانه رایگان است که خواننده خواهد توانست از آن طریق، کارهای خود را معرفی کند و به گوش طرفدارانش برساند.

می‌توانید این برنامه را از بازار دانلود نمایید.

bazar-logo-1

7 در مورد “بررسی اپلیکیشن Shazam: برنامه‌ای جادویی برای تشخیص آهنگ”

  1. یه سوال داشتم ، اپ شازم فیلتر شده آیا؟
    بدون vpn عمل نمیکنه ؛لطفاً اگه کسى اطلاع داره بگه ممنون.باورش سخته واسه اون پرسیدم هر چى ام تو نت سرچ کردم جوابى پیدا نکردم

  2. از اینکه بار دیگر با اقدامی عظیم و شگفت انگیز ما ایرانیها رو مخصوصا ما عاشقان موسیقی رو از این برنامه محروم کردید سپاس گذاریم.
    آفرین به مسولین
    خداقوت قهرمانان
    خداقوت ای استادان عقل و منطق

    شاید باورتون نشه ولی چند وقت پیش وقتی فهمیدم این برنامه وجود داره و دیگه مجبور نیستم به خاطر پیدا کردن یه موسیقی هزارتا سایت رو بگردم از خوشحالی اشک تو چشام جمع شد.

    3
    13
    1. دقیقا منم همین حس رو داشتم…. و بهترین هدیه زندگی من از اینترنت و شبکه مجازی بود که متاسفانه الان کار نمیکنه و نمی‌دونم چطور فعالش کنم

      10
  3. طبق معمول بجای سوار شدن بر موج تکنولوژی دوباره سعی در محدود کردنش رو با روشهایی مثل فیلترینگ داریم . خداقوت واقعا

    یه تشکر ویژه هم دارم از نویسندگان سایت آی تی رسان واقعا کارتون عالیه علی الخصوص بخش بررسی تخصصی که حرف نداره موفق باشین

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH