راز به وجود آمدن رنگ جت بلک در آی‌فون ۷ در چیست؟

اپل در هیاهوی معرفی گوشی جدید خود با نام آی‌فون ۷، رنگ جدیدی را به این محصول اضافه کرد که باعث شگفتی کاربران و طرفداران این برند شد و علاقمندان زیادی را جذب خود کرد. این رنگ جدید، جت بلک (Jet Black) نام دارد. طبق اعلام طراحان آی‌فون ۷، حدود ۹ مرحله پردازش و کار برای رسیدن به این رنگ مورد نیاز است. در این مطلب می‌خواهیم به راز به وجود آمدن مدل جت بلک آی‌فون ۷ بپردازیم.

jet-black-1

مطمئنا مهم‌ترین قسمت این عملیات، اولین مرحله است. چیزی که جانی آیو، طراح محصولات اپل، آن را پولیش دورانی سه بعدی نامیده است.

در طی این عملیات، یک ماشین، بدنه آلومینیومی آیفون را داخل یک پودر مخصوص حرکت می‌دهد و از این طریق، یک حالت آینه‌ای به این قسمت داده می‌شود. در طراحی‌های صنعتی، این کار توسط شستشوی شیمیایی یا متدهای الکتروشیمیایی صورت می‌پذیرد.

بعد از این مرحله، بدنه خارج شده از این قسمت داخل یک تانک آنودایزر فرو می‌رود. سپس از طریق الکتریسیته، بدنه آلومینیومی داخل محلول آلومینیوم اکسید حرکت داده می‌شود تا در مقابل زنگ زدگی مصون بماند.

jet-black-2

در مرحله بعدی، رنگ مشکی به داخل سوراخ‌ها و بدنه آی‌فون نفوذ می‌کند و رنگ شدن دیوایس در این قسمت انجام می‌شود. رنگ مشکی استفاده شده در این قسمت، در حد کاملا اشباع است و از این طریق محصول نهایی، از رنگ مشکی خالص برخوردار می‌شود.

jet-black-3

در آخرین مرحله، بدنه آی‌فون داخل محلول‌های مغناطیسی فلزی چرخانده می‌شود و از این طریق، شفافیت خاصی به این قسمت داده می‌شود. اما اپل به کاربران خود توضیح داده است که بدنه آی‌فون‌هایی که دارای رنگ جت بلک هستند، از خش پذیری بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها بهره‌مند بوده و به خریداران پیشنهاد می‌کند که از قاب استفاده نمایند.

jet-black-4

پیش خرید آی‌فون ۷ در حال حاضر در حال انجام است و در روز ۲۶ شهریور، تحویل مشتریان داده خواهد شد. رنگ جت بلک آی‌فون ۷ و ۷ پلاس تنها برای ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود و متأسفانه مدل‌های ۳۲ گیگابایتی، از این رنگ برخوردار نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH