حسگر اثر انگشت سرفیس فون مایکروسافت درون نمایشگر آن قرار دارد

برخی از اخبار حکایت از آن دارد که سرفیس فون مایکروسافت در آستانه انقراض قرار دارد. تلاش‌های دیگر مایکروسافت برای بخش اسمارت‌فون چندان نتیجه‌ای ندارد. سرفیس فون حداقل تا سال آینده رونمایی نخواهد شد، اما مایکروسافت برای آن تکنولوژی‌های جالبی در نظر دارد. بنابر پتنتی که مایکروسافت اخیرا به ثبت رسانده،‌ حسگر اثر انگشت سرفیس فون در نمایشگر آن تعبیه می‌شود.

حسگر اثر انگشت بیشتر اسمارت‌فون‌های امروزی زیر نمایشگر یا پشت دوربین قرار دارد. پتنت جدید مایکروسافت، این سنسور بایومتریک را درون نمایشگر ال‌سی‌دی یا OLED تعبیه می‌کند و بدین وسیله در فضا صرفه‌جویی کرده که ممکن است به عرضه اسمارت‌فونی باریک‌تر منجر شود. بر اساس این پتنت که در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسیده، این سیستم شامل یک راهنمای موجی و یک فیلتر خواهد بود که در زیر نمایشگر قرار دارد. زمانی که نوک انگشت به شیشه می‌رسد، سنسور اثر انگشت را تشخیص می‌دهد. این پتنت گرچه بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، اما یک محصول نهایی نیست. شرکت‌های جهانی علاقه شدیدی به جمع‌آوری پتنت‌های مختلف دارند و ممکن است که هیچ‌گاه از آن استفاده نکنند.

تابحال اخبار متفاوت خبر از سرفیس‌ فون‌های مختلف داده که همه آن‌ها مجهز به اسنپدراگون‌های رده بالا و مقدار زیادی رم بوده‌اند. اما گذشت زمان و نبود خبر جدی از این اسمارت‌فون، شاید نشان از آن باشد که سرفیس فون هیچ‌گاه معرفی نمی‌شود.

wipo-microsoft

1 در مورد “حسگر اثر انگشت سرفیس فون مایکروسافت درون نمایشگر آن قرار دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH