قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و گیم کانکشن امضا شد!

صنعت بازی سازی ایران، در سالیان اخیر پیشرفت زیادی داشته و نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. چندی پیش بود که شاهد رونمایی از یک بازی ایرانی با نام شتاب در شهر ۲ بودیم که با استقبال خوبی از سمت طرفداران بازی‌های رایانه‌ای رو به رو شد. از آن‌جایی که پتانسیل صنعت بازی سازی در ایران، بسیار زیاد بوده و شرکت‌های دانش بنیان فراوانی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند، لذا رفته رفته شاهد این هستیم که بازی‌های ایرانی، پا را از داخل مرزهای کشور فراتر گذاشته و به عنوان یک محصول به سایر کشورها صادر می‌شوند و بازی سازان ما، دانش و مهارت‌های خود را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌دهند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بی شک نقش عمده‌ای در پیشرفت بازی سازی در ایران داشته است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که تهران در اردیبهشت ماه سال آینده، میزبان نمایشگاهی با نام TGC یا همان Tehran Game Convention خواهد بود. این نمایشگاه به دلیل حضور شرکت‌های بازی سازی از سرتاسر دنیا، بسیار حائز اهمیت بوده و بنیاد بازی سازی در تلاش است که بتواند شایستگی‌های بازی‌های ایرانی را به نمایش گذاشته و نظر سرمایه گذاران و بازدید کنندگان از این نمایشگاه را به هنرمندی بازی سازان ایرانی و خلاقیت و هوش آن‌ها متوجه سازد.

امروز در محل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، مراسم امضای قرارداد همکاری رسمی بین این بنیاد و گیم کانکشن برگزار شد. هدف از امضای این تفاهم نامه، پیشبرد اهداف تعیین شده توسط بنیاد ملی جهت ارتقای کیفیت بازی‌های ایرانی بوده و بنیاد در تلاش است که با ترکیب هنر و خلاقیت ایرانی و با بهره گیری از دانش و مهارت گیم کانکشن در تولید بازی، صنعت بازی سازی را به جلو ببرد.

۲۰۱۶۰۹۱۸_۱۱۱۴۲۶

مهمان ویژه این مراسم، مدیر عامل گیم کانکشن، آقای “پیر کاردره” بود که در سخنرانی‌هایش، هدف اصلی از این همکاری را، پیشرفت دو طرف و تولید محصولاتی قابل رقابت در بازار جهانی اظهار کرد. وی همچنین اشاره کرد:

 گیم کانکشن قصد دارد با معرفی بازار ایران به شرکت‌های بزرگ بازی سازی دنیا، زمینه همکاری‌های بیشتری را در این بخش فراهم آورد تا بدین وسیله، دو طرف بتوانند بازی‌های رایانه‌ای را تولید نمایند که توانایی رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.

ایشان همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا این همکاری تنها با ایران صورت گرفته است یا شاهد شرکت سایر کشورهای منطقه در این زمینه هستیم، به خبرنگاران گفت:

هم اکنون در این منطقه، تنها کشور ایران توانسته با اختلاف زیادی نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه، در صنعت بازی سازی فعالیت کند و به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست پیدا نماید. از آن جا که هدف اصلی از این قرارداد همکاری انتقال دانش و فناوری و همچنین معرفی بازی‌های ایرانی به دنیاست، سعی داریم با مذاکراتی که با شرکت‌های بزرگ بازی سازی انجام می‌دهیم، نظر آن‌ها را به سرمایه گذاری در بازار ایران جلب نماییم.

۲۰۱۶۰۹۱۸_۱۱۲۶۰۹

پیر کارده همچنین اشاره کرد:

جوانان ایرانی، چندین سال است که در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا حاضر شده و توانسته‌اند طی این مدت فعالیت، بازی‌های خوبی را بسازند. البته در حال حاضر، بسیاری از فعالان در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، بازی سازان ایرانی را نمی‌شناسند. لذا تلاش خواهیم کرد تا زمان برگزاری نمایشگاه TGC، با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تعدای از محصولات تولید شده در ایران را به شرکت‌های بزرگ ارسال کرده و از آن‌ها برای شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل بیاوریم.

در این مراسم، “مهندس حسن کریمی”، مدیریت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران نیز حضور داشته و در مورد اهمیت این قرار داد برای کشور ایران و بازی سازان ایرانی، صحبت‌هایی را ارایه کرد.

وی تعهد گیم کانکشن را نیاز سنجی بازارهای جهانی دانسته و افزود:

تمرکز کلی بنیاد، بر این مسئله معطوف شده که بازی‌هایی تولیدی، مطابق با نیازهای داخلی باشند و بازی که ساخته می‌شود، بتواند از طرف گیمرهای ایرانی مورد استقبال واقع شود. حال برای این که بتوانیم در بازارهای جهانی نیز فعالیت عمده داشته باشیم، در ابتدا باید نیاز بازارهای مختلف جهانی را بسنجیم و طبق آمار و اطلاعاتی که به دست می‌آوریم، تولید بازی را شروع کنیم.

۲۰۱۶۰۹۱۸_۱۱۳۳۰۹

وی همچنین توضیحاتی در خصوص نمایشگاه و نحوه برگزاری آن به خبرنگاران ارائه داد. طبق صحبت‌های مهندس کریمی، بسیاری از شرکت‌های بازی سازی مستقل داخلی، آمادگی خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند. از طرفی چندین شرکت سرمایه گذار خارجی نیز قرار است که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و از آخرین دست آوردهای بازی سازان ایرانی بازدید به عمل آورند. همچنین وی به اهمیت حضور بازی سازان ایرانی در این نمایشگاه اشاره کرد و در تکمیل این موضوع افزود:

سایت رسمی نمایشگاه TGC از ماه آینده شروع به کار می‌کند و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.tehrangameconvention.com برای شرکت در این رویداد بزرگ ثبت نام به عمل بیاورند و اخبار مختلف را نیز دنبال نمایند. همچنین بنیاد در تلاش است تا جایی که امکان دارد، بازی سازان ایرانی از اقصی نقاط کشور، وارد این نمایشگاه شده و محصولات خود را معرفی کنند.

در انتها نیز هر دو طرف، تفاهم نامه همکاری را امضا کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

۲۰۱۶۰۹۱۸_۱۱۳۵۳۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH