سان دیسک از کارت حافظه یک ترابایتی SDXC رونمایی کرد!

با بهبود سخت‌افزار تجهیزات الکترونیکی، شاهد هستیم که حجم فایل‌های رسانه‌ای روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، اکثر اسمارت‌فون‌های امروزی قابلیت تصویربرداری ۴K داشته، رزولوشن دوربین‌ها هر روز بیشتر شده و بازی‌ها فضای بیشتری احتیاج دارند. حتی سیستم عامل‌ها نیز از نسلی به نسل بعد با افزایش حجم روبرو می‌شوند.

سازندگان برای اینکه با این تغییرات سازگار باشند، باید حافظه‌های داخلی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند. کسانی که از محصولات بدون حافظه خارجی استفاده می‌کنند، باید بهای گزافی بابت محصولات با حافظه داخلی بیشتر بپردازند.

خوشبختانه بیشتر محصولات الکترونیکی از کارت حافظه خارجی پشتیانی می‌کنند و به‌راحتی می‌توانید میزان حافظه دستگاه خود را افزایش دهید. حال سان دیسک سعی کرده با ارایه کارت حافظه یک ترابایتی SDXC، خیال کاربران را از بابت تمام شدن حافظه راحت کند. این کارت اولین نمونه با حجم یک گیگابایت است. این اولین بار نیست که سان دیسک پیشتاز عرضه کارت‌های حافظه با حجم زیاد می‌شود. ۱۶ سال پیش نیز سان دیسک اولین کارت حافظه ۶۴ مگابایتی را عرضه کرد که گرچه با معیارهای امروز بسیار کم به‌نظر می‌رسد، اما در زمان خود یک انقلاب محسوب می‌شد. گرچه کارت‌های حافظه SD را می‌توان به راحتی جایگزین کرد و یا بیرون آورد، اما کارت‌های با حجم بیشتر باعث می‌شوند که این نیاز کمتر شده و همچنین بتوان فایل‌های با حجم بیشتر ذخیره کرد.

این کارت به شکل SD عرضه شده و بنابراین برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها مناسب نیست، اما به راحتی می‌تواند به لپ‌تاپ‌ها و دوربین‌های دیجیتالی اضافه شود. حجم این کارت به حدی زیاد است که نیازهای واقعیت مجازی را نیز بر آورده می‌کند. این نمونه تنها یک مدل آزمایشی است و هنوز برای تولید انبوه آماده نیست، اما نشان می‌دهد که می‌توان با کارت‌های SD به چنین میزانی از حافظه دست پیدا کرد. با توجه به روندهای قبلی، انتظار می‌رود که قیمت این حافظه در ابتدا زیاد باشد و به مرر زمان کاهش پیدا کند. این کارت در نمایشگاه فوتوکینا ۲۰۱۶ آلمان به نمایش درآمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH