سامسونگ از کارت‌‌های حافظه SD جدید و مقاوم خود رونمایی کرد

امروزه کاربرد درگاه‌های حافظه SD فول‌ سایز تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. در واقع اکنون این حافظه‌ها احتمالا تنها در دوربین‌های DSLR و برخی مدل‌های بدون آینه قابل مشاهده هستند. چنان‌چه صاحب یکی از این دستگاه‌ها هستید و مشخصا از آن برای اهداف کاری استفاده می‌کنید؛ در این‌صورت احتمالا به‌دنبال خریداری یک کارت حافظه سریع و البته بادوام هستید. زیرا عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده در این حافظه‌ها می‌توانند بسیار ارزشمند باشند.

در همین راستا کمپانی سامسونگ اخیرا از 2 سری جدید کارت‌های حافظه خود تحت‌عنوان Pro Plus و EVO Plus رونمایی کرده است. هر 2 مدل حافظه در ظرفیت‌های 32 تا 256 گیگابایتی قابل دسترس بوده و از اینترفیس UHS-I بهره می‌گیرند. اکثر مدل‌های کارت‌های حافظه جدید دارای نرخ کلاس U3 هستند. با این‌حال مدل‌های 32 و 64 گیگابایتی سری EVO Plus در کلاس U1 طبقه‌بندی می‌شوند (چنان‌چه مایل به ضبط ویدیوهای 4K هستید؛ در این‌صورت بهتر است از کارت‌های حافظه U3 استفاده کنید).

کلیه کارت‌ها دارای خاصیت ضدآب بوده و از قرارگیری در عمق 1 متری آب (و حتی آب نمک) برای مدت 3 روز جان سالم به در خواهند برد. همچنین این کارت‌ها در برابر سقوط مقاوم بوده و در برابر سقوط از ارتفاع 5 متری (16 فوتی) مقاومت خواهند کرد. بعلاوه حافظه‌های جدید از قابلیت استفاده در دمای 25-تا 85 درجه سانتی‌گراد (13- تا 185 درجه فارنهایت) برخوردار هستند. نهایتا این کارت‌ها در برابر پرتوها (نظیر اسکنر اشعه ایکس مورد استفاده در فرودگاه‌ها) و میدان مغناطیسی مقاوم خواهند بود. این حافظه‌ها همراه با ضمانتنامه محدود 10 ساله در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

حداکثر سرعت خواندن و نوشتن داده در کارت‌های SD سری پرو پلاس سامسونگ به‌ترتیب برابر با 100 و 90 مگابایت برثانیه است (سرعت نگارش داده‌ها در کوچک‌ترین مدل با ظرفیت 32 گیگابایتی معادل با 60 مگابایت برثانیه است). ارقام رسمی اعلام شده برای حافظه‌های سری EVO Plus به‌مراتب مبهم‌تر هستند. سامسونگ صرفا اعلام کرده که سرعت تبادل اطلاعات در این حافظه‌ها به حداکثر 100 مگابایت برثانیه خواهد رسید.

کارت‌های SD جدید از روز 19 اکتبر (28 مهرماه) در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. البته 2 مدل 32 و 64 گیگابایتی از سری پرو پلاس در روز 8 نوامبر (18 آبان ماه) روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH