یک نفر از هر سه نفر، در هنگام نیمه‌شب تلفن‌همراهش را چک می‌کند!

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که نیمه‌شب با هدف چک کردن تلفن‌هوشمندتان از خواب بیدار شوید؟ اگر این طور است، می‌خواهم به شما بگویم تنها شما این عادت را ندارید! بر طبق مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، یک نفر از هر سه نفر به قصد چک کردن تلفن‌هوشمندش هر شب از خواب بیدار می‌شود!

طبق مطالعه‌ای دیگر که از طرف شرکت مشاوره‌ای Deloitte صورت گرفته، این افراد در هنگام نیمه‌شب به چک کردن ساعت، خواندن پیام‌های جدید، خواندن اخبار و یا پاسخ به ایمیل‌های کاری توسط تلفن‌های همراه‌شان می‌پردازند.

هرچه جوان‌تر باشید، بیشتر ممکن است به چک کردن گوشی در نیمه‌شب بپردازید. حدود ۵۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله به این رفتار اعتراف داشته‌اند. این در حالی است که تنها ۱۴ درصد از افراد بالای ۶۵ سال این عمل را انجام می‌دهند.

screen-shot-2016-09-26-at-08-12-06

استفاده شبانه از تلفن‌های هوشمند، اثرات مضری بر کیفیت خواب افراد خواهد گذاشت. نور آبی روشنی که از تلفن‌همراه ساطع می‌گردد، می‌تواند بر ساعت خواب افراد تاثیر داشته باشد و عاملی باشد تا کاربران دیرتر به خواب بروند. افزایش اپلیکیشن‌های تغییر نور به نارنجی در هنگام شب مانند آن‌چه با نام Night Shift در iOS موجود بوده، به دلیل همین تاثیر نور در هنگام شب بر روی چشم‌ها و خواب است.

براساس این مطالعه شروع استفاده از تلفن‌همراه برای ۵۲ درصد از کاربران، ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن و برای ۸۶ درصد حدود ۱ ساعت بعد از بیدار شدن بوده است.

همچنین ۵۸ درصد از کاربران ۳۰ دقیقه پیش از خوابیدن موبایل‌شان را چک می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH