رگولاتوری آمار اعلام شده ایرانسل درباره ترابرد پذیری را اشتباه خواند

چند روز پیش، مدیر عامل ایرانسل در مراسم ده سالگی این شرکت، آماری از ترابردپذیری اعلام کرد که طبق آن، موفقیت این اپراتور نسبت به همراه اول در جابجایی مشترکان، در حدود ۶ برابر اعلام شده بود! اما مدیر ترابرد پذیری همراه اول روز گذشته ضمن رد این ادعا، اعلام کرد که آمار واقعی، دارای اختلافی فاحش است و حتی جابجایی مشترکان تا حدی به نفع همراه اول بوده است!

حال رگولاتوری، به عنوان یک مرجع مطمئن که می‌توان از آن برای استفاده از اطلاعات صحیح در این باره بهره گرفت، ظاهرا اعداد اعلام شده توسط ایرانسل را رده کرده و آمار دقیق این موضوع را اعلام نموده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در این باره گفت: از ابتدای راه‌اندازی پروژه ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تاکنون بیش از ۵۵ هزار درخواست ترابرد شماره در مرکز مدیریت ترابرد رگولاتوری ثبت شده است.

حسین فلاح جوشقانی افزود: از این تعداد ۳۵ درصد از درخواست‌ها تکمیل شده و مشترکان توانسته‌اند اپراتور خود را تغییر دهند. این آمار مستند به آمار ثبت شده در مرکز مدیریت ترابرد بوده و هرگونه آمار دیگری غیر از این صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه فرایند ترابرد برای سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر ۳ روز و برای سیم‌کارتهای دائمی حداکثر ۵ روز طول می‌کشد، اظهار کرد: در سیم‌کارتهای اعتباری به ۵ دلیل عدم احراز هویت، درخواست ترابرد بیش از ۲ بار در سال، عدم ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به دائمی و بالعکس)، فعال نبودن سیم‌کارت برای حداقل ۳ ماه و حکم مراجع ذی‌صلاح، امکان رد درخواست ترابرد وجود دارد.

وی افزود: برای سیم‌کارتهای دائمی علاوه بر این ۵ دلیل، نپرداختن صورتحساب اولیه در موعد تعیین شده از سوی مشترک متقاضی ترابرد نیز از عوامل رد درخواست بوده است.

فلاح پرداخت صورتحساب اولیه ارسالی از سوی اپراتور فعلی برای مشترکان دائمی در مدت تعیین شده را (حداکثر ۴۸ ساعت) برای تکمیل فرایند ترابرد ضروری دانست و گفت: بهتر است مشترکان صورتحساب خود را با روشهای الکترونیکی توصیه شده از سوی اپراتور پرداخت کنند تا فرایند ترابرد کامل شود. البته پرداخت صورتحساب برای مشترکینی که کارکرد آنها کمتر از ۲۰ هزار ریال است، ضروری نبوده و اپراتور باید درخواست این مشترکان را بدون صدور صورتحساب اولیه تایید کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری دلیل رد بیشتر درخواستها در ابتدای پروژه را عدم احراز هویت عنوان کرد که با کامل شدن سیستمها، این بخش از رد درخواستها کاهش یافته است.

وی افزود: مشترکان باید با بررسی کامل برای ترابرد، اپراتور خود را انتخاب کنند زیرا پس از ترابرد شماره، فقط خدمات اپراتور پذیرا را دریافت می‌کنند. اپراتور پذیرا هم باید خدمات پیامکی تراکنشی مانند خدمات پیامکی بانکی که مشترک در اپراتور قبلی خود دریافت می‌کرد را همچنان به وی ارایه کند.

فلاح جوشقانی درباره واگذاری شماره‌های ترابرد شده گفت: مشترک ترابرد شده برای واگذاری شماره خود به دیگران و یا نقل و انتقال، باید به اپراتور پایه خود که برای اولین بار سیم‌کارت خود را از وی دریافت کرده، برگردد که البته برگشت به اپراتور پایه به عنوان یک ترابرد محسوب نشده و از سهمیه ۲ بار در سال هر مشترک برای ترابرد، کم نمی‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مراحل تکمیل فرایند ترابرد، رساندن سیم‌کارت جدید توسط اپراتور به مشترک متقاضی ترابرد به آن اپراتور است که تاکنون بخشی از درخواستها به دلیل نرسیدن سیم‌کارت در موعد تعیین شده (حداکثر ۴۸ ساعت) کامل نشده است که با بهبود سیستم توزیع اپراتورها این موضوع نیز در حال بهبود است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اجرای طرح ترابرد شماره‌های تلفن همراه را در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و ارتقای رضایت مردم از خدمات ارتباطی عنوان کرد و گفت: این پروژه ملی بوده و نظارت دقیق بر عملکرد اپراتورها اعمال می‌شود و در صورتی که اپراتوری در عملکرد این پروژه به طور آگاهانه یا ناآگاهانه مانع ایجاد کند، با وی براساس مقررات برخورد خواهد شد.

3 در مورد “رگولاتوری آمار اعلام شده ایرانسل درباره ترابرد پذیری را اشتباه خواند”

  1. آمار ایرانسل کاملا درسته.
    وقتی رگلاتوری و همراه اول و مخابرات یکی هستن با سه اسم نباید انتظار چیز دیگه ای رو داشته باشیم.
    من ۳ ماهه میخوام از همراه آخر ترابد کنم به رایتل نمیزاره و هر دفعه یه مشکلی ایجاد میکنه.
    هیچ کدوم از دفاتر خدماتی هم اینکار رو انجام نمیدن.
    کلا بهشون گفته شده از همراه اول به اپراتور دیگه ای ترابد نکنید.

  2. ایرانسل فک کنم با اینکارش رکب زد تا همراه اول اطلاعاتشو لو بده … اما نمیدونست خودشو بی اعتبار میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH