۱۰ دلیل برای خرید گوگل پیکسل و پیکسل XL

همان‌طور که انتظار داشتیمگوگل از گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL در مراسمی در سان‌فرانسیسکو رونمایی کرد. پیکسل XL به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD و پیکسل به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی مجهز است و هر دو از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند. می‌توان این حرکت گوگل را یک برداشت از معرفی محصولات سامسونگ و اپل دانست، چراکه این دو شرکت پرچمداران خود را با مشخصات فنی یکسان و دو اندازه مختلف نمایشگر معرفی و عرضه می‌کنند. گوگل قصد دارد تا با معرفی این دو مدل، خریداران سری S سامسونگ و آی‌فون‌های اپل را به سوی تولیدات خود جذب کند.

بعد از گذشت چند نسل از سری نکسوس، جایگزینی آن با برند پیکسل و قرار گرفتن علامت G بر روی محصولات نشان‌دهنده کیفیت بالای این دستگاه‌ها است. اگرچه پیکسل و پیکسل XL دستگاه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند ولی مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر دارای معایب و مزایایی نیز هستند. قصد داریم در ادامه این مقاله به معرفی دلایلی برای خرید آن‌ها بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 دستیار هوشمند گوگل

google-assistant

این دو دستگاه دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیزی هستند که در میان آن‌ها می‌توان به دستیار هوشمند گوگل اشاره کرد. براساس گفته ساندرای پیجای، این قابلیت گسترده سیستمی همواره در حال بهبود است و کاربران به افزایش کارایی و هوش آن در عین سادگی استفاده از این دستیار پی خواهند برد.

بهترین دوربین

best-camera-ever

گوگل در بیانیه‌ای به‌طور جسورانه دوربین‌های استفاده شده در محصولات جدید خود را بهترین در صنعت گوشی‌های هوشمند نامید. در واقع DxOMark با دادن نمره ۸۹ به این دو دستگاه، ادعا گوگل را تایید کرد. با دریچه دیافراگم f/2.0 و اندازه سنسور ۱.۵۵ میکرومتری شاهد ثبت تصاویر باکیفیت در نور کم خواهیم بود. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K همراه با لرزشگیر و El Goog که نرم‌افزاری برای ضبط ویدیوها به‌صورت روان است، کیفیت بالای دوربین تضمین می‌گردد.

دسترسی نامحدود به برنامه Google Photo

unlimited-full-res-photo-and-videos-in-the-cloud

دوربین گوشی‌های هوشمند قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهای بی‌نظیر هستند که البته ثبت آن‌ها حافظه زیادی را از دستگاه طلب می‌کند، درنتیجه برای خریداری مدل‌هایی با حافظه داخلی زیاد باید هزینه گزافی را بپردازید. گوگل برای رفع این مشکل به دارندگان پیکسل و پیکسل XL حافظه نامحدود در فضای ابری خود می‌دهد تا دیگر نگرانی بابت اتمام حافظه داخلی خود نداشته باشند.

اندروید نوقا ۷.۱ همراه با لانچر پیکسل

jbareham_160926_1228_0206-0-0

چند هفته از فاش شدن اطلاعات مربوط به اندروید ۷.۱ می‌گذرد تا بالاخره با معرفی پیکسل و پیکسل XL، این نسخه به‌طور رسمی به نمایش درآمد. از آنچه که تاکنون دیده‌ایم باید این نسخه جدید و لانچر آن را مفید و کاربردی بدانیم. کاربرانی که دستگاه‌ آن‌ها به اندروید ۷.۰ مجهز است به احتمال زیاد قادر به دریافت این بروزرسانی خواهند بود، البته شاید این امر برای باقی مدل‌ها نیز صدق نکند. با اعلام در مراسم دیروز متوجه شدیم که فرآیند بروزرسانی به پیچیدگی قبل نخواهد بود، براساس گفته سابرینا الیس بسته‌هایی در پس‌زمینه قرار خواهند گرفت تا بدون ایجاد مزاحمت یا وقفه در کارایی دستگاه با یکبار روشن و خاموش کردن آن، بروزرسانی را انجام دهند. همانطور که می‌دانیم پیکسل و پیکسل XL توسط اپراتورهای مخابراتی نیز عرضه خواهند شد که ارائه بروزرسانی را برای آن‌ها به تعویق می‌اندازد، درنتیجه برای گرفتن هرچه سریعتر این آپدیت‌ها بهتر است که نسخه‌های آنلاک را خریداری نمایید.

تجربه اندروید خام

stock-google-experience

در دستگاه شما از نرم‌افزارهای اضافه یا به‌عبارتی bloatware خبری نخواهد بود، سیستم‌عامل اندروید توسط شرکت‌های مختلف با پوسته‌هایی جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که نتیجه آن اصافه شدن نرم‌افزارهای بیهوده است. با خرید نسخه‌های آنلاک پیکسل (نسخه‌های تحت اپراتورهای مخابراتی از این امر مستثنی هستند) دیگر به دنبال حذف برنامه‌های اضافه نخواهید بود.

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱

first-in-line-for-the-snapdragon-821

هرچند این دو دستگاه اولین گوشی‌های هوشمند با این پردازنده نیستند و قبلا ایسوس مدل ذن‌فون ۳ دلوکس را با این پردازنده عرضه و همچنین شیائومی و LeEco از آن استفاده کرده‌اند، ولی پیکسل و پیکسل XL اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که به‌طور گسترده با این تراشه عرضه می‌شوند. این پردازنده ۱۰ درصد نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ سریعتر بوده و همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کند.

واقعیت مجازی Daydream VR

daydream-vr

تلفن‌های همراه تازه گوگل با پلتفرم جدید واقعیت مجازی Daydream VR سازگار هستند، این غول جستجوی اینترنتی از یک هدست با قیمت ۷۹ دلار رونمایی کرده و آن را Daydream View نامیده است. شما با قرار دادن گوشی خود در این هدست قادر به لذت بردن از قابلیت‌های واقعیت مجازی خواهید بود که به‌نظر ما پیکسل XL انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود.

دستگاهی کامل

pixel-ticks-most-of-the-key-boxes-and-then-some

هنگامی که تصمیم به خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار می‌گیرید، پیکسل و پیکسل XL اکثر نیازهای شما رو پوشش می‌دهند. بدنه باکیفیت از جنس شیشه و فلز، پردازنده و تراشه گرافیکی قدرتمند، ۴ گیگابایت رم، آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید همراه با دستیار هوشمند، پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream VR و دوربین‌های فوق‌العاده ویژگی‌های اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

عدم وجود تفاوت مشخصات فنی اصلی میان دو دستگاه

you-dont-need-the-big-phone-to-get-the-big-specs

اگرچه نکسوس ۵X دستگاه بسیار مناسبی است اما با نگاه به نکسوس ۶P به مشکلات آن پی خواهید برد که نمونه بارز آن جنس بدنه پلاستیکی محسوب می‌شود. در حال‌حاضر صنعت گوشی‌های هوشمند به سمت دستگاه‌های بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر حرکت می‌کند که می‌توان آن را مجازاتی برای طرفداران مدل‌های کوچک دانست. گوگل با معرفی پیکسل و پیکسل XL باکیفیت یکسان و مشخصات فنی تقریبا برابر، نشان داد که دستگاه‌های کوچک نیز نیازمند توجه هستند و شما با توجه به اندازه موردنظر و عدم نگرانی بابت مشخصات فنی قادر به خرید پیکسل یا پیکسل XL خواهید بود.

تکنولوژی شارژ سریع و پورت USB Type-C

usb-type-c-and-fast-charging

درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌ها به پورت USB Type-C مجهز هستند، ولی این تغییر تازه در حال شروع شدن است. چند روز گذشته دستورالعملی جهت استفاده از این پورت برای صدا و تجهیزات مرتبط با آن منتشر شد. مزایای متعددی برای USB Type-C در برابر میکرو USB وجود دارد، آن‌ها برگشت‌پذیر هستند (فرقی نمی‌کند که از کدام جهت آن‌ها را به گوشی هوشمند خود متصل کنید)، طیف وسیع‌تری از سیگنال‌ها را منتقل می‌کنند و شارژ در دو طرف انجام می‌پذیرد (امکان شارژ کردن دستگاه‌های دیگر توسط مدل‌های مجهز به این پورت). در آینده نزدیک تمامی دستگاه‌ها به این پورت مجهز خواهند شد، پس با خرید پیکسل آینده را تضمین خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH