دستیار گوگل

آموزش فعال سازی دستیار صوتی گوگل پیکسل بر روی گجت‌های مجهز به اندروید نوقا

به یاد دارید که چند مدت قبل ساندار پیچای برای اولین بار موضوع دستیار گوگل را پیش کشید؟ دستیار گوگلی که در نگاه اول مثل هزاران ربات دیگر بود ولی با توجه به گرد و خاک‌هایی که این ویژگی اخیرا در سانفرانسیسکو ایجاد کرده‌است معلوم شد که این دستیار رباتی پرحرف‌تر، دقیق‌تر و باهوش‌تر است. متاسفانه گوگل تأیید کرده است که ویژگی دستیار گوگل (Google Assistant) در حال حاضر یک ویژگی اختصاصی برای گوشی‌های پیکسل است، خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که این دستیار را بر روی گوشی‌های دیگر هم داشته باشیم. در ماجراجویی امروز با ما همراه باشید تا این ترفند را برایتان آموزش دهیم.
بسیار خب، برای فعال‌سازی دستیار اختصاصی گوگل امروز خیلی کار داریم، اما ارزشش را دارد. مخصوصا اگر بدانید که این دستیار در کنفرانس ۱۳ مهر گوگل در سانفرانسیسکو، گل سرسبد مراسم بود. بی‌شک این سرویس بسیار هوشمندتر از Google Now است. ویژگی دستیار Google Assistant واقعا چیزی بیش از یک موضوع ساده برای شیطنت‌های دیجیتالی ما محسوب می‌شود و فراتر از انتظار ظاهر شده است.

بهتر است بدانید که اگر یک گوشی روت شده دارای اندروید نسخه نوقا دارید، می‌توانید از داشتن این دستیار هم بر روی موبایل خود لذت ببرید. این کار را می‌توانید با یک ویرایش ساده در فایل بیلد پرمپ (build.prop) یا همان کارت شناسایی گوشی خود انجام دهید. البته قبل از انجام مراحل باید یک سری پیش‌نیازها را بررسی کنیم؛

  • گوشی شما باید از اندروید نسخه ۷ به بالا استفاده کند.
  • گوشی روت شده باشد.
  • جدیدترین برنامه گوگل نیز (نسخه ۶.۵.۳۵.۲۱ یا بالاتر) نصب شده باشد.

دستیار گوگل
خب اگر این پیش‌نیازها در گجت شما وجود دارد، در ادامه راه با ما همراه باشید تا لذت داشتن این برنامه را بچشید. بدین منظور خط کد “ro.opa.eligible_device=true”  را بدون کاما به فایل بیلد پرمپ (build.prop) اضافه کنید تا دستیار اختصاصی گوگل پیکسل فعال شود. سپس تغییرات را در این فایل اعمال کنید و کش و داده‌های برنامه گوگل را پاک کرده و گوشی خود را مجددا راه‌اندازی نمایید. اگر بعد از این راه‌اندازی کارها درست پیش نرفت کمی صبر کنید و مجددا موبایل خود را راه‌اندازی کنید.

متاسفانه در بعضی موارد ممکن است که این روش برای گوشی شما کار نکند.
ولی در نظر داشته باشید که به دلیل ویرایش فایل حیاتی بیلد پرمپ (build.prop) ممکن است با خطاهای موقت و یا غیر موقت روبرو شوید. اگر هم نمی‌دانید که چگونه این فایل را ویرایش کنید و یا تجربه‌های کم و ناموفقی در این امر داشته‌اید، توصیه ما این است که این ویرایش را انجام ندهید.

همان‌طور که قبلا گفتیم این ویژگی همچنان فقط بر روی گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس‌ال (Pixel XL) که پیشتر آن‌ها را با نام نکسوس می‌شناختیم، در دسترس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH