فلسفه تولید “LG “L Series (مصاحبه با HYUN-SEUNG SEO)


سری جدید L از محصولات ال‌جی توانسته با ظاهر شکیل و طراحی زیبا چشمان زیادی را به سمت خودش خیره سازد. در این بخش با یکی از طراحان این سری به گفتگو نشستیم تا با هدف ساخت این رده جدید در محصولات ال‌جی موبایل از زبان وی آشنا شویم.
مشخصات اصلی سری L محصولات ال‌جی چیست؟
این نام در واقع زائیده فلسفه خاص کمپانی ما می‌باشد که بر اساس آن، کاربران انتظاری بیش‌تر از فناوری از گوشی‌های هوشمند خود دارند. ما باور داریم که “طراحی” نقشی کلیدی را در رسیدن به این مهم ایفا می‌کند و این نیز جوهره اصلی گوشی‌های سری L ماست. Optimus L7، L5 و L3 جزو نخستین مدل‌های این سری از محصولات ما بودند. بزرگ‌ترین امتیاز این محصولات نمایشگر آن‌هاست که در مقایسه با مدل‌های هم‌رده خود از نظر ابعاد بزرگ‌تر است.
همان‌گونه که گفته شد این سری از محصولات ال‌جی شامل مدل‌های Optimus L7، L5 و L3 است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که مدل L3 در ماه آوریل وارد بازار شود و گوشی L7 نیز با اندکی فاصله در ماه می و مدل L5 در نیمه نخست امسال عرضه خواهند شد.
Optimus L3: نمایشگر 3.2 اینچی، باتری 1500 میلی‌آمپر، عرضه شده در 4 رنگ متنوع (سفید، مشکی، صورتی و آبی)
Optimus L5: نمایشگر 4.0 اینچی، فناوری بی‌سیم تبادل اطلاعات موسوم به NFC Tag
Optimus L7: نمایشگر 4.3 اینچی، دوربین با قابلیت‌های پیشرفته (فوکوس خودکار سریع)
گوشی‌های سری L شما با چه زمینه قبلی و هدفی تولید شده‌اند؟
به عقیده ما مشتریان امروزی انتظار دارند که در گوشی‌های هوشمند با چیزی بیشتر از امکانات معمول و متداول روبرو شوند. پاسخ ما به این خواسته و انتظار هم “طراحی” محصولات جدیدمان است. عقیده ما آن است که تنها در نظر گرفتن فناوری‌های روز، برای یک گوشی کافی نخواهد بود و لازم است که به همان اندازه به طراحی محصول نیز توجه شود و سری L گوشی‌های ال‌جی هم بر اساس همین باور ساخته شده‌اند. فناوری و مشخصات، بخش‌های ابتدائی و پایه یک محصول را تشکیل می‌دهند و تلاش ما بر آن است که محصولات جدید خود را با ویژگی‌هایی فراتر از این دو عرضه نماییم.
ما در ساخت گوشی‌های سری L تمرکز و توجه اصلی خود را روی ایجاد موازنه‌ای قرار داده‌ایم که هیچگاه قدیمی نخواهد شد: توازن میان گذشته و حال، عظمت و سادگی، عملکرد و قیمت، و در نهایت تجمل و قابلیت استفاده. ما همواره سعی داشته‌ایم که بهترین نقطه موازنه میان این فاکتورها را بیابیم و از این طریق هماهنگی کاملی را میان عوامل برتر و بخش‌های عملکردی آن ایجاد نماییم.
آیا تفاوتی میان این سری از محصولات ال‌جی و رقبای آن وجود دارد؟
تمامی مدل‌های سری L ال‌جی طراحی بسیار زیبا و یک دستی دارند و به همین دلیل در نوع خود مدل‌های کاملا جدیدی هستند و می‌توانند به مد روز تبدیل شوند.
همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، این گوشی‌ها در مقایسه با مدل‌های هم رده خود نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل کاربران این گوشی‌ها بهترین تجربه تماشای تصویر را خواهند داشت. برای نمونه مدل Optimus L7 یک نمایشگر وسیع 3/ 4 اینچی واید دارد، علاوه بر آن مدل L3 هم که قرار است در ماه آوریل به بازار عرضه شود از تمامی امکانات اصلی گوشی‌های هوشمند امروزی برخوردار است که در بدنه‌ای زیباتر و جذاب گرد هم آمده‌اند.
برنامه‌های آتی شما برای محصولات سری L چیست؟
ما به دستاوردها و موفقیت‌‌های برجسته و مهم خود در صنعت موبایل می‌بالیم. شرکت ال‌جی پیشتر از این‌ها با ارائه گوشی‌هایی نظیر Choclate و Shine از سری Black Label، برتری و پیشگامی خود در طراحی را به اثبات رسانده بود. ما متعهد هستیم که با عرضه محصولات جدیدتر این جایگاه را تقویت نموده و در نظر داریم که از طراحی سری L خود در ساخت محصولات آینده‌مان بهره بگیریم. تردیدی ندارم که مشتریان ما با دیدن محصولات جدید کمپانی ال‌جی که تا پایان امسال وارد بازار خواهند شد به شدت شگفت‌زده می‌شوند.
علت انتخاب این نام برای گوشی‌های جدیدتان چیست؟
حرف L در واقع نمایانگر صفاتی است که در فرایند طراحی این محصولات الهام بخش ما بودند. طراحی این گوشی‌های زیبا نفس‌گیر (Breathless)، بدون سختی (Effortless)، ارزشمند (Priceless)، بی‌انتها (Endless)، بی‌باک (Fearless)، فارغ از گذر زمان (TimeLess)، نامحدود (Limitless) و بسیاری صفات خوب دیگر هستند که اشاره به تمامی آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد. همچنین در طراحی این محصولات پنج عامل اصلی مد نظر قرار گرفته شد که عبارتند از: برخورداری از سبکی مدرن، تضاد هماهنگ در طراحی، فناوری‌های پیشرفته، بدنه یکپارچه و شکل و ظاهر باریک و زیبا.
آیا این نام تنها برای گوشی‌های هوشمند ال‌جی به کار خواهد رفت؟
در حال حاضر بله.
بازارهای هدف این سری از گوشی‌های ال‌جی کجا خواهند بود؟
در حال حاضر مدل Optimus L3 در بازارهای اروپا موجود می‌باشد و به زودی به بازارهای آسیا و دیگر مناطق دنیا نیز عرضه خواهد شد. به‌دنبال آن نیز گوشی‌های L5 و L7 به مرحله عرضه جهانی خواهند رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH