هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن رسما عرضه شد

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن با نام PS VR رسما عرضه شد. برخی گیمرها قبلا این هدست را تست کرده‌اند، اما حالا در ایالات متحده و کانادا رسما عرضه شده و می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها خریداری کنید. این هدست با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود.

با ۳۹۹ دلار گفته شده پکیج هدست پلی‌استیشن را دریافت می‌کنید که شامل خود هدست، هدفون‌ها، واحد پردازش و یک کپی از دیسک دومی هدست است. اما اگر حاضرید برای سرگرمی خود پول بیشتری خرج کنید، سونی برای شما هدست را در یک باندل با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌کند. این باندل، همه موارد بالا را دارد و دوربین پلی‌استیشن، دو کنترلر موو و یک کپی از PlayStation Worlds را نیز به آن اضافه می‌کند. این هدست را می‌توانید نه تنها در واقعیت مجازی که در بازی‌های دو بعدی نیز استفاده کنید. کاربران می‌توانند به حالت سینما رفته و بازی کنند یا یک فیلم سینمایی را ببینند.

هدست پلی‌استیشن دارای دو لنز است که بر روی یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p قرار می‌گیرند. تعداد پیکسل‌ها بنظر زیاد می‌رسد، اما از رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰ هدست اچ‌تی‌سی و Oculus کمتر است. چون هدست‌های واقعیت مجازی بسیار نزدیک به چشم قرار می‌گیرند، حتی یک پیکسل نیز مهم می‌شود. زاویه دید این هدست نیز از هدست‌های دیگر کمتر است: ۱۰۰ درجه در مقابل ۱۱۰ درجه دیگر هدست‌ها. این ممکن است حس غرق‌شدگی در بازی را کمی کم کند. این هدست با یک واحد پردازشی عرضه می‌شود که کار آن انتقال چیزی که شما در هدست می‌بینید به تلویزیون است.

گرچه هدست پلی‌استیشن با تمام نسخه‌های PS4 سازگار است اما واضح است که بهترین انتخاب برای این هدست، پلی‌استیشن ۴ پرو است. هدست پلی‌استیشن با هدست Vive اچ‌تی‌سی و Oculus Rift رقابت می‌کند. اما در واقع رقابتی وجود ندارد. اگر گیمری هستید که با پی‌سی بازی می‌کنید و به گرافیک بالا علاقه دارید، هدست‌های اچ‌تی‌سی و Oculus برای شما بهترند، چون سخت‌افزار قدرتمندتری دارند. اگر از پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌کنید، انتخاب شما واضح است. اما از نظر قیمت هدست پلی‌استیشن برنده خواهد بود. با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار می‌توانید تجربه واقعیت مجازی را داشته باشید. حتی اگر بخواهید پلی‌استیشن ۴ پرو را بخرید (۴۴ دلار قیمت)، باز هم حداکثر ۹۰۰ دلار باید بپردازید که در برابر قیمت دیگر هدست‌ها و سخت‌افزار مورد نیاز، چندان زیاد بنظر نمی‌رسد.

هدست پلی‌استیشن را می‌توان در واقع اولین هدستی دانست که برای پلتفرم عمده عرضه می‌شود و دیگر هدست‌ها با سخت‌افزار خاصی عرضه می‌شوند. اگر چیزی بتواند واقعیت مجازی را از محصولی برای کاربران خاص به محصولی برای همه کاربران تبدیل کند، آن چیز رقابت بین دو کنسول بازی عمده است و اینجا سونی دست پیش را دارد. وجود هدستی برای یک پلتفرم عمده مشوق زیادی برای توسعه‌دهندگان بازی ایجاد می‌کند تا بازی‌های بیشتری برای واقعیت مجازی تولید کنند.

psvr_01_1458057094-1140x760

psvr_02_1458057097-840x560

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH