آینده تلفن‌های هوشمند: از یک دستگاه بی‌سیم تا رابط وسایل منزل!

تکنولوژی در حال رشد و نمو است و ما نیز به همراه آن در حال پیشرفت هستیم یا شاید هم این موضوع برعکس است؟! در هر صورت، دنیای تلفن‌های هوشمند ظرف چند سال گذشته بسیار گسترده و بزرگ شده است و تغییرات بسیاری نیز در راه است. اما یک چیز کاملا مشخص است. ما در حال حرکت به سمت دنیایی هستیم که تمامی کارهای روزمره ما تنها به کمک یک دیوایس انجام‌پذیر خواهد بود.

ارتباطات بی‌سیم در حال حاضر به تلفن‌های هوشمند وابسته است و به وسیله این دیوایس‌ها، شما می‌توانید با دیگران ارتباط داشته باشید، به موسیقی و ویدئوهای مختلف به صورت آنلاین گوش دهید، به دنیای اینترنت دسترسی داشته باشید و … البته ارتباط بی‌سیم در حال پیشرفت است و با خبرها و استفاده‌های جدید خواهد آمد.

علاوه بر این، بسیاری از ارتباطات فعلی که از طریق کابل امکان‌پذیر است، به زودی حالت بی‌سیم را به خود می‌گیرد. چرا که انسان‌ها به سمتی می‌روند که لزوم استفاده از سیم و کابل در زندگی روزمره آنها به امری غیر کاربردی تبدیل شده است و نتیجه این امر، استفاده بهتر و پیشرفته‌تر از وسایل الکترونیکی شده است.

لوازم جانبی بی‌سیم

زمانی که صحبت از انقلاب و یا تغییر می‌شود، بیشتر ذهن افراد سمت دو چیز می‌رود:

  • صدا
  • شارژ باتری

این دو موضوع، کاملا نشان می‌دهد که انسان‌ها تا چه اندازه مایل هستند که سیم و کابل را از زندگی روزمره خود دور کنند.

samsung_galaxy_s6_edge_qi_wireless_charging

در زمینه صدا، به نظر می‌رسد که اپل از دیگر رقبا، چند گام جلوتر است. اهالی کوپرتینو، با حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون از آیفون امسال، کاربران خود را بیشتر و بیشتر به ارتباطات بی‌سیم تشویق می‌کنند. البته هدفون‌های گذشته نیز همچنان با بهره‌گیری از تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلیمتری روی این دیوایس قابل استفاده است. همچنین اپل دو مدل هدفون را عرضه کرد که یکی از آنها از طریق پورت لایتنینگ و گزینه دیگر، از طریق ارتباط بی‌سیم به دیوایس متصل می‌شود. اپل از طرفی می‌خواهد موفقیت پورت لایتنینگ خود را بسنجد و از سمت دیگر، می‌خواهد تا کاربران خود را به سوی ارتباطات بی‌سیم بکشاند. در حال حاضر، تعداد زیادی هدفون بی‌سیم توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف به تولید رسیده است.

تکنولوژی شارژ دیوایس‌ها نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. شما به راحتی می‌توانید با قرار دادن تلفن هوشمند خود روی یک پلتفرم، آن را شارژ کنید. چیز دیگری نیاز دارید؟ هیچگونه سیم یا کابلی لازم نیست.

توانایی مدیریت تمامی چیزها با تلفن‌های هوشمند

تلفن‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند تا فعالیت‌های روزانه خود را برنامه‌ریزی کنید، با دیگران در ارتباط باشید و همچنین به کمک آنها، می‌توانید بسیاری از کارهای خود را انجام دهید. در این عرصه نیز چیزهای زیادی تغییر کرده است. از طرف دیگر استفاده از حافظه داخلی دیوایس‌ها نیز با توجه به وجود فضاهای ابری و استفاده بیشتر از آنها توسط کاربران، رو به کاهش است.

در آینده‌ای نزدیک، شما قادر خواهید بود تا همه چیز را توسط تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در حال حاضر، به وسیله اپلیکیشن‌های خاص، شما می‌توانید لوازم منزل را تحت کنترل خود دربیاورید. به عنوان مثال سیستم گرمایش را روشن کنید یا میزان نور منزل را کم و زیاد کنید. این کارها تا چندین سال پیش، کمی عجیب و غیر قابل باور به نظر می‌رسید اما امروزه قابل انجام است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH